Internauci adoptują pszczoły

Plan akcji „adoptuj pszczołę” jest ambitny. Organizatorzy chcą wybudować 100 hoteli na terenie całej Polski. Zasada jest prosta – adopcja jednej pszczoły to koszt 2 zł. W jednym hotelu mieszka 400 owadów – czyli potrzebne jest 800 zł. By wybudować wszystkie hotele trzeba uzbierać 80 tys. zł. Kwota wydaje się wysoka. Jednak już teraz wyniki akcji pokazują, że internauci podeszli do sprawy równie ambitnie co organizatorzy. Na tę chwilę gotowe są 53 hotele, a 54 jest w budowie. Oznacza to, że zebranych zostało około 43 tys. zł.
Wynik finansowy nie jest jednak zaskoczeniem jeśli odniesiemy się do dyskusji w internecie. Z badań Instytutu Monitorowania Mediów wynika, że od 02.09 do 12.09.2013 roku, w internecie pojawiło się 190 wzmianek dotyczących akcji „adoptuj pszczołę”.

Najwięcej wzmianek w badanym okresie pojawiło się w dniu oficjalnego startu akcji – było ich ponad 40. Potem zainteresowanie internautów zmalało… ale tylko na weekend. Kolejny wzrost związany był prawdopodobnie z otwarciem hotelu na polu mokotowskim (09.09).

Akcja jest szeroko komentowana w internecie. Ponad 40% wzmianek pojawiło na Facebook’u.  Akcję opisały również portal media2.pl oraz ppr.pl.
Dyskusja toczy się m.in. na Facebook’owym profilu Greenpeace’u. Pod codziennie publikowanymi postami, pojawiają się „lajki” i komentarze internauów.

Akcja toczy się również na Facebook’owym profilu tobee.pl. Powstał 07.05.2013 roku i ma 241 fanów.  Akcję to „bee or not to be” wspierają Danuta Stenka, Agata Kulesza, Łąki Łan, Bartek Kasprzykowski, Anna Dereszowska i wielu innych znanych i lubianych.

Do końca akcji „adoptuj pszczołę” zostały jeszcze 23 dni, jednak po zainteresowaniu i ofiarności internautów widać, że cel może zostać osiągnięty znacznie wcześniej.

 

Instytut Monitorowania Mediów wyraża zgodę na publikację raportu, wyników badań i dołączonych do nich materiałów graficznych pod warunkiem podania źródła (Instytut Monitorowania Mediów) w artykule oraz oznaczenia źródła przy każdej grafice.

O badaniu

Analizę wykonano za pomocą systemu monitoringu mediów IMM na podstawie 190 publikacji z polskojęzycznej części internetu wraz z ogólnodostępnymi wpisami w mediach społecznościowych oraz z prasy, w których pojawiły się informacje na temat akcji „adoptuj pszczołę”. Pod uwagę brane były publikacje, które ukazały się między 02 a 12 września 2013 roku i zawierały frazę „adoptuj pszczołę”.