Google Plus dla firm

Google wprowadził oficjalnie możliwość tworzenia stron firm i marek w sieci społecznościowej Google Plus.

Lista firm, które już działają na G+ została opublikowana na blogu Google:

The Muppets; Pepsi; Phoenix Suns; Save the Children; Special Report with Bret Baier; Toyota; Train; WWE; X Games; Zen Bikes; All American Rejects; Anderson Cooper 360; Angry Birds; Barcelona Football Club; Burberry; Dallas Cowboys; Good Morning America; H&M; Macy’s; Modelland.

Stronę Google Plus danej marki lub firmy możemy w łatwy sposób dodać do naszych kręgów – informuje w notatce na blogu Vic Gundotra, Senior Vice President of Engineering.

Dla wybranych stron w Google Plusie możemy wykorzystać mechanizm Direct Connect. W wyszukiwarce Google wpisujemy  „+” i nazwę marki, której poszukujemy. W automatycznych podpowiedziach pokażą się strony odpowiadające zapytaniu. Kiedy dokończymy wpisywanie zapytania i klikniemy enter zostaniemy automatycznie przekierowani na stronę G+ poszukiwanej marki, jeżeli taka istnieje. Jeżeli wybierzemy stronę z opcji autouzupełniania również wyświetli się strona w G+. Po wyświetleniu strony, zostaniemy zapytani, czy chcemy ją dodać do naszych kręgów. Domyślnie strony będą dodawane do kręgu „Obserwowani”. To ustawienie możemy zmienić korzystając z opcji „Ustawienia konta” w G+. W instrukcji pojawił się jednak przypis, że Direct Connect może nie być dostępny dla wszystkich użytkowników Google Plus.

Strony z Google Plus będą też umieszczane w wynikach wyszukiwania. Stronę firmową można stworzyć odwiedzając ten link: http://plus.google.com/pages/create i postępując zgodnie z wyświetlanymi instrukcjami.

Źródło:
Vic Gundotra, Google+ Pages: connect with all the things you care about, googleblog.blogspot.com, 07.11.2011

Więcej na ten temat:
L. Gannes, Google+ ads pages for brands and bisinesses, allthingsd.com, 07.11.2011
M. Learmonth, With Facebook in crosshairs, Google+ opens for business, adage.com, 07.11.2011