10 najlepszych praktyk w social media

„10 najlepszych praktyk w social media” to raport ASNE (American Society of News Editors), w którym zebrano wytyczne dla redaktorów odpowiedzialnych za kształtowanie wewnętrznej polityki dotyczącej pracy zarówno w jak i z mediami społecznościowymi. Znajdziemy tam też kilka ciekawych przykładów, jak nieumiejętne albo niezgodne z zasadami użycie social media przez dziennikarzy skończyło się dla nich samych lub dla medium – pracodawcy (plus linki do efektów). Dlaczego o tym piszę? Bo to jednocześnie baza przydatnej wiedzy i dobrych praktyk dla każdego, kto wykorzystuje social media w pracy, ale również prywatnie (trudno to często rozdzielić). Większość z zaprezentowanych zasad i rozwiązań możemy zaadoptować tworząc lub modyfikując nasze wewnętrzne regulaminy. Swoje własne wytyczne pracy z social media udostępniły w raporcie m.in:  Bloomberg, Newswire, Reuters, The New York Times, Guardian. Ciekawa lektura.

A w polskiej wersji językowej „10 najlepszych rozwiązań w pracy z mediami społecznościowym” można przeczytać w specjalnej broszurze wydanej w 2011 przez ZKDP.