Czy jesteś gwiazdą Twittera?

W Polsce Twitter nie jest popularnym narzędziem komunikacji. Częściej jest wykorzystywany za granicą  i tam też powstają różne narzędzia do  monitorowania co się dzieje w serwisie.

Istnieją również rozwiązania, które oceniają „wartość” danego użytkownika Twittera pod względem wpływu, popularności, zaangażowania i zaufania innych użytkowników. Takim narzędziem jest wprowadzony niedawno przez agencję Edelman TweetLevel. Żeby sprawdzić jak jest postrzegana nasza obecność w serwisie trzeba w odpowiednie pole na stronie internetowej wpisać nazwę wyszukiwanego konta. Jeżeli konto jest publiczne obejrzymy również chmurę tagów ze słów używanych w Tweetach, osoby, które Tweetują na podobne tematy. Na podstawie powyższych danych automatycznie zostanie wydana opinia o naszej obecności na Twitterze. TweetLevel udostępnia również dane i wskaźniki stu najbardziej wpływowych (według algorytmu Edelmana) kont na Twitterze. Niestety nie można sprawdzić jakie konta polskich użytkowników są najpopularniejsze.

Innym przykładem prezentacji danych z Twittera jest zabawna grafika, którą sami możemy stworzyć wypełniając odpowiedni formularz po zalogowaniu się do konta w tym serwisie. Możliwość przygotowania takiego zestawienia oferuje strona internetowa visula.ly. Za jej pośrednictwem można również przygotowywać inne grafiki, których przykłady są dostępne w galerii.