Szansa dla młodych na praktyki za granicą

W tym roku odbywa się już dziesiąta edycja „PRaktykuj za granicą”, organizowanego przez Instytut Monitorowania Mediów. Dzięki konkursowi studenci zainteresowani PR-em mogą zdobyć swoje pierwsze szlify zawodowe za granicą, przeżyć ciekawą wakacyjną przygodę i wzbogacić swoje CV. Prace, przygotowywane przez uczestników, co roku koncentrują się na działalności organizacji pozarządowej, która może w ten sposób zdobyć świeże pomysły na kampanie komunikacyjne.

Tegoroczne zadanie konkursowe polega na stworzeniu strategii dla jednej z nowych akcji fundacji Rak’n’Roll, która działa na rzecz osób chorych na raka i jest znana między innymi z takich spektakularnych kampanii jak „Zbieramy na cycki, nowe fryzury i dragi”. Autorzy trzech najciekawszych projektów w wakacje polecą na staże do biur agencji Fleishman-Hillard, Burson-Marsteller i LEWIS PR w Londynie, Brukseli i Monachium.

Według raportu przygotowanego przez branżowy portal PRoto.pl w 2012 roku pojawiło się 1700 ogłoszeń o pracę dla PR-owców. Mimo kryzysu, branża radzi sobie dobrze. Jednak oczekiwania względem młodych ludzi rosną, większość pracodawców spodziewa się, że po uzyskaniu dyplomu magistra, student będzie miał już na koncie pewne doświadczenie i potwierdzoną znajomość angielskiego (według raportu PRoto.pl język angielski był wymagany w 69% ogłoszeń dla PR-owców). Dlatego staż za granicą to nie tylko wakacyjna przygoda, ale też pragmatyczna inwestycja w przyszłość.

Konkurs „PRaktykuj za granicą” jest skierowany do studentów wszystkich kierunków studiów dziennych, wieczorowych, zaocznych i podyplomowych. Jedynym warunkiem jest posiadanie statusu studenta w chwili startu w konkursie oraz znajomość języka angielskiego, niezbędna do odbycia stażu w zagranicznym biurze. Na zwycięzców czeka także nagroda pieniężna od Instytutu Monitorowania Mediów oraz bilety lotnicze ufundowane przez agencję Solski Burson-Marsteller.

Konkurs jest organizowany przez Instytut Monitorowania Mediów i wspierany przez trzech fundatorów staży: Fleishman-Hillard, Burson-Marsteller i LEWIS PR, a dodatkowe nagrody rzeczowe funduje agencja Solski Burson-Marsteller i magazyn BRIEF. Patroni medialni konkursu to RMF MAXXX, Press, BRIEF, Infostudent, Manko, B.e.s.t., PRoto.pl, edulandia.pl, dlastudenta.pl. Partnerami konkursu są organizacje studenckie AIESEC i NZS oraz anteny: AEGEE-Białystok, AEGEE-Gdańsk, AEGEE-Katowice, AEGEE-Kraków, AEGEE-Lublin, AEGEE-Poznań, AEGEE-Toruń, AEGEE-Warszawa, AEGEE-Wrocław.

O konkursie
I edycja konkursu „PRaktykuj za granicą” została zorganizowana przez Instytut Monitorowania Mediów w roku akademickim 2003/2004, we współpracy z Polską Akcją Humanitarną. Od tamtej pory odbyło się osiem edycji konkursu, dzięki którym 24 studentów pojechało na staże do prestiżowych agencji PR w największych miastach Europy, m.in. w Londynie, Mediolanie, Berlinie, Monachium. Każda edycja konkursu odbywa się we współpracy z wybraną fundacją, która otrzymuje strategie komunikacji tworzone przez uczestników. Konkurs jest corocznie organizowany przez Instytut Monitorowania Mediów, a jego celem jest wspieranie młodych adeptów branży PR oraz organizacji pożytku publicznego.