Surfuję po internecie, a tam… promocja prasy

Przeglądając strony internetowe natknęłam się na dokument programu promocji prasy w Polsce. „Prasa to potęga” – tak brzmi hasło inicjatywy, której koordynatorem jest Komisja ds. Promocji Prasy przy Związku Kontroli i Dystrybucji Prasy, współorganizatorami są Izba Wydawców Prasy oraz Polskie Badania Czytelnictwa. Do programu przystąpiło 20 wydawców. W ramach programu ZKPD współpracuje z instytucjami branżowymi, patronuje konferencjom, szkoli marketerów i angażuje młodych planerów.

Program ma promować prasę jako medium wartościowe dla reklamodawców – o olbrzymim zasięgu, z wysokiej jakości treściami, dobrze zbadanym, pozwalającym na dotarcie zarówno do masowego odbiorcy, jak również określonych grup czytelników i wielu innych zaletach.

Prasa zareklamuje się w prasie
Specjaliści z domów mediowych, agencji reklamowych, stratedzy i planerzy stworzyli własnoręcznie reklamy prasy – krótkie, ilustrowane, własnoręczni napisane teksty o zaletach tego medium. Teksty i ilustracje będą ukazywać się w mediach branżowych w czasie trwania kampanii – od jesieni 2010 do końca 2011 roku. Pojawiła się również strona internetowa www.prasa.info, na której można uzyskać informacje o rynku prasy w Polsce.

Zastanawiam się tylko, czy to z prasą jest naprawdę tak źle, że musi się reklamować, czy zleceniodawcami i wykonawcami kampanii zapomnieli o tym medium? Czy też może temu prasowemu impasowi winni jesteśmy my, czytelnicy, bo z prasy przestajemy korzystać albo rezygnujemy z papierowej wersji na rzecz szybkiego przeglądu najświeższych informacji w Internecie, czy przejrzeniu ulubionego magazynu na czytniku, a reklamodawcy podążają za nami?

Program Promocji Prasy:

Źródła:
www.prasa.info
Program Promocji Prasy, spoti.pl, 04.40.2011

Więcej informacji:
Rusz Głową, spoti.pl, 12.12.2010
Grzegorz Lindenberg, Śmierć prasy, www.newsweek.pl, 04.10.2011
Dominik Kaznowski, Śmierć prasy, śmierć blogów, śmierć wszystkiego, kaznowski.blox.pl, 24.11.2008