Rozpowszechniać na Facebooku czy wysłać przez Twittera? Rzecz o informacji prasowej

Przepis na sukces naszej informacji prasowej w social media – opublikować na Facebooku czy wysłać przez Twittera? Pierwsze da nam duży zasięg a drugie wygeneruje odsłony. Wydaje się proste, więc sprawdźmy jak można poprawić jakość dystrybucji informacji prasowych.

Amerykańska social marketingowa agencja Crowd Factory zbadała jak rozprzestrzeniają się informacje prasowe poprzez Facebooka, Twittera i LinkedIn.  Wyliczyli, że prawie połowa z udostępnianych treści pochodzi z Facebooka (48%), niewiele mniej z Twittera (37%). Ale Twitter był bardziej skuteczny jeśli chodzi o zainteresowanie informacją – generował ruch o 30% wyższy niż Facebook. (Czytaj przejście do pełnej informacji. Dziwnym nie jest. Posądzam o to owe 140 znaków).

A co z multimedialnymi dodatkami? Wyliczono, że dodanie zdjęcia podnosi rozpowszechnianie o 14% w stosunku do samego tekstu. A jeśli do zdjęcia dodać jeszcze filmik – mamy wzrost o 50%. A po dodaniu audio do tej puli – „engagement rate” naszej info prasowej ma wzrosnąć 3,5 razy porównując goły tekst. W takim razie teraz pozostaje nam tylko tworzenie video i audio i sukces dystrybucji w social media mamy zapewniony. (No i w konsekwencji nie trzeba się już będzie starać o ciekawą treść?).

Źrodło: www.crowdfactory.com