Najlepsi studenci lecą do Londynu i Brukseli – finał PRaktykuj za granicą

W czwartek, 31 maja, jury spotkało się z siedmioma finalistami konkursu, którzy przygotowali najlepsze strategie komunikacji dla kierowanego do nastolatków programu profilaktycznego „Nie uciekaj”. Głównymi celami strategii było zmniejszenie liczby ucieczek z domu oraz promocja telefonu 116 000 w Sprawie Zaginionego Dziecka i Nastolatka. Po obejrzeniu prezentacji, jury wyłoniło trójkę zwycięzców: I miejsce – Magdalena Krakowska z Uniwersytetu Jagiellońskiego, II miejsce – Anna Rzeźnik z Uniwersytetu Warszawskiego, III miejsce – Kinga Ostaszewska z NKJO Promar International.

Laureatki PRaktykuj za granicą 2012

Na zdjęciu od lewej: Magdalena Krakowska, Anna Rzeźnik, Kinga Ostaszewska.

– Prace konkursowe były dla nas bardzo interesujące, pojawiło się wiele ciekawych i kreatywnych pomysłów, przede wszystkim na komunikację w Internecie, na której nam najbardziej zależy. – mówiła Joanna Gogolińska z Fundacji ITAKA, wręczając finalistom pluszowe niezapominajki, które symbolizują Międzynarodowy Dzień Dziecka Zaginionego. – Zwłaszcza uderzyło mnie, jak dobre były wasze prace pod względem metodologii, mimo że jesteście wszyscy dopiero studentami.

W IX edycji konkursu „PRaktykuj za granicą” o jedno miejsce stażowe walczyło aż 20 studentów. Udział wzięli przedstawiciele 18 uniwersytetów i szkół wyższych z całej Polskiej. – Młodzi ludzie rozumieją jak ważna jest każda forma zdobywania doświadczenia, a ćwiczenie na „żywym organizmie”, jakim jest NGO, daje więcej wiedzy i satysfakcji niż zadania na studiach. – tłumaczy powodzenie konkursu wśród studentów Luiza Jurgiel, Członkini Zarządu Polskiego Stowarzyszenia Public Relations i Account Executive w FIRST Public Relations. – Dzięki wygranej przyszli PR-owcy mogą się przekonać jak wygląda branża w innych krajach. Chociaż często jest to tylko utwierdzenie się w przekonaniu, że polskie public relations utrzymuje światowy poziom.

W ostatnim etapie konkursu studenci przedstawiali swoje strategie przed jury złożonym z największych specjalistów branży PR w Polsce. Ich prezentacje oceniał Piotr Czarnowski, Prezes agencji First PR, Gerald Abramczyk, doradca ds. komunikacji strategicznej, dr Jacek Warchala, językoznawca z Uniwersytetu Śląskiego, Magdalena Grabarczyk-Tokaj z Instytutu Monitorowania Mediów i Joanna Gogolińska Szef Zespołu PR i Fundraisingu ITAKA. W roli doradców merytorycznych jury wspierali: Julia Kozak, Wiceprezes Zarządu ZFPR oraz Luiza Jurgiel, Członek Zarządu PSPR.


Na zdjęciu: uczestnicy, organizatorzy, sponsorzy i jurorzy PRaktykuj za granicą.

Laureatka pierwszego miejsca, Magdalena Krakowska, została zaproszona na staż do agencji Fleishman-Hillard w Londynie, a Paweł Sanowski, Prezes Instytutu Monitorowania Mediów wręczył jej nagrodę pieniężną. Anna Rzeźnik, laureatka drugiego miejsca, swój staż odbędzie w agencji Burson-Marsteller w Brukseli, otrzymała też bilety lotnicze ufundowane przez agencję Solski Burson-Marsteller. Trzecie miejsce zajęła Kinga Ostaszewska, która poleci na staż do Londynu, do agencji LEWIS PR. Cała trójka laureatów została obdarowana półroczną prenumeratą przez magazyn BRIEF, sponsora i patrona medialnego konkursu.

O konkursie

I edycja konkursu „PRaktykuj za granicą” została zorganizowana przez Instytut Monitorowania Mediów w roku akademickim 2003/2004, we współpracy z Polską Akcją Humanitarną. Od tamtej pory odbyło się osiem edycji konkursu, dzięki którym 24 studentów pojechało na staże do prestiżowych agencji PR w największych miastach Europy, m.in. w Londynie, Mediolanie, Berlinie, Monachium. Każda edycja konkursu odbywa się we współpracy z wybraną fundacją, która otrzymuje strategie komunikacji tworzone przez uczestników. Konkurs jest corocznie organizowany przez Instytut Monitorowania Mediów, a jego celem jest wspieranie młodych adeptów branży PR oraz organizacji pożytku publicznego.

PRaktykuj za granicą to konkurs stażowy organizowany przez Instytut Monitorowania Mediów już po raz dziewiąty. Nagrody zostały ufundowane przez IMM oraz agencje Fleishman-Hillard, Burson-Marsteller, LEWIS PR i Solski Burson-Marsteller, a także magazyn BRIEF. Patronat medialny nad wydarzeniem objęło radio RMF MAXXX, Gazeta Wrocławska i portal naszemiasto.pl, portal proto.pl, Gazeta Studencka, magazyn studencki SMS, magazyn studencki Manko, magazyn studencki B.e.s.t. oraz portale dlastudenta.pl i kariera.com.pl. Partnerami konkursu są anteny AEGEE: Białystok, Kraków, Lublin, Poznań, Toruń, Warszawa, Wrocław i Zielona Góra.

Na życzenie chętnie dostarczymy zdjęcia w wyższej rozdzielczości.