Raport IMM: wpływ ofensywy medialnej Donalda Tuska na ranking cytowań mediów

Drugim popularnym tematem w marcowych mediach były najświeższe doniesienia dotyczące działalności i kontaktów towarzyskich Marcina Dubienieckiego, męża Marty Kaczyńskiej. Najczęściej w tym kontekście powoływano się na tygodnik Polityka (który osiągnął rekordowo wysoką, trzecią pozycję w rankingu generalnym) oraz Polska Dziennik Bałtycki. Ten ostatni zwyciężył jednocześnie w zestawieniu najczęściej cytowanych mediów regionalnych, deklasując zasiedziałego złotego medalistę w regionach – Życie Warszawy.

W marcowym raporcie:

Prasa
Media powoływały się na Gazetę Wyborczą głównie w kontekście publikacji Donalda Tuska podsumowującej pracę rządu, opublikowanej w weekendowym wydaniu dziennika. Polityka polska, ekonomia oraz rankingi i sondaże to z kolei najpopularniejsze tematy powołań na Rzeczpospolitą. Tygodnik Polityka zaznaczył swą obecność w rankingu doniesieniami związanymi ze sprawą Marcina Dubienieckiego oraz polityki polskiej i wyborów parlamentarnych. Tuż za Polityką uplasował się Newsweek.

Telewizja
Spośród stacji telewizyjnych najczęściej powoływano się na informacje podawane w TVN24. Na drugim miejscu uplasowała się również stacja koncernu ITI – TVN. W czołówce znalazł się też Polsat News.

Radio
Spośród rozgłośni radiowych najczęściej powoływano się na informacje podawane na antenie stacji RMF FM. Na drugiej pozycji znalazły się cytowania Radio ZET, na trzeciej TOK FM.

Portale internetowe
W marcu prowadził tvn24.pl, tuż za nim znalazł się portal z tej samej grupy mediowej – onet.pl. Na trzecim miejscu – sportowefakty.pl.

Media ekonomiczne
Najczęściej przywoływanym medium ekonomicznym był Puls Biznesu, portalem biznesowym money.pl, telewizją – TVN CNBC, a rozgłośnią – Radio PiN.


Media regionalne
W marcu najwięcej cytatów z mediów regionalnych pochodziło z województwa mazowieckiego, ale liderem regionalnych cytowań został Polska Dziennik Bałtycki za sprawą doniesień dotyczących kontaktów zawodowych Marcina Dubienieckiego.

Tematyka
Najczęściej komentowanym tematem w mediach była polityka polska, wyraźnie zaznaczały się też tematy związane z katastrofą pod Smoleńskiem, sprawą Marcina Dubienieckiego oraz publikacją premiera na łamach Gazety Wyborczej.



Zobacz cały raport na stronie IMM.

Grafiki pobierzesz poniżej.

 

Badanie przeprowadzono na podstawie 7 201 przekazów z mediów (wycinków prasowych, programów radiowych i telewizyjnych) z okresu 1 – 31 marca 2011 r. Analiza obejmuje całą prasę (ponad 900 tytułów gazet i czasopism) oraz stacje telewizyjne (TVP 1, TVP 2, TVP Info, TVN, TVN24, TVN Turbo, Polsat, TV4, TV Biznes, TVN CNBC Biznes) i wybrane programy w rozgłośniach radiowych (PR1,  PR3, Radio PiN, RMF FM, Radio ZET, TOK FM, Radio Euro, Radio Maryja, RDC).

Instytut Monitorowania Mediów monitoruje ponad 900 tytułów prasowych, 36 stacji telewizyjnych, 67 stacji radiowych oraz polskie zasoby Internetu. Od 1 lutego 2010 monitoruje social media w tym: Facebook, Twitter, Blip, Goldenline.