Najbardziej medialne ciąże w Polsce – kolejny ranking Kompas Social Media IMM [INFOGRAFIKA]
Ciąże Anny Muchy i Katarzyny Skrzyneckiej zakończyły się pomyślnie, a na pierwsze miejsce rankingu awansowała Katarzyna Glinka. W ciągu dwóch miesięcy stała się tematem 110 publikacji internetowych, głównie dzięki okładce Vivy, spekulacjom dotyczącym płci dziecka, relacjom z urządzania pokoju dla potomka oraz przekazanym mediom zaleceniom lekarza gwiazdy. Na drugim miejscu znalazła się Edyta Pazura, u której pomyślnie zbiegły się premiery ciąży oraz filmu męża. Atmosferę podgrzała okładka Gali. Trzecie miejsce zajmuje Reni Jusis, która dzięki łączeniu rodzicielstwa z ekologią cieszy się, co prawda umiarkowanym, ale stałym zainteresowaniem mediów.
Efekt świeżości
Ciąża Katarzyny Glinki, choć jest tematem dyskutowanym już od czerwca, wciąż cieszy się popularnością, narastającą stopniowo do grudnia. Styczeń przyniósł jednak spory spadek liczby publikacji – może się to wiązać z wysypem nowych ciąż w show-biznesie. Mocne wejście zaliczyła Sonia Bohosiewicz – prawie 70 publikacji donoszących o stanie błogosławionym aktorki. Nieźle zaczęła też Edyta Pazura, której ciąża stała się tematem medialnym już na bardzo wczesnym etapie, co daje żonie znanego aktora szanse na awans w kolejnej edycji rankingu. Inne nowe ciężarne to Natalia i Paulina Przybysz oraz Sylwia Gliwa.
Żona swojego męża
Choć w pierwszym rankingu pod względem liczby publikacji Anna Mucha zdominowała Marcela Sorę, tym razem w porównaniu popularności przyszłej matki i ojca zdecydowanie zwyciężył mężczyzna. Na niekorzyść ciężarnej przemawia fakt, że często pisze się o niej jedynie jako o „żonie Cezarego Pazury”.
Portale tematyczne atakują
Zestawienie portali najczęściej publikujących ciążowe newsy zdominowały portale plotkarskie i strony internetowe tabloidów: na czele znalazł się fakt.pl, na drugim miejscu se.pl, razem z plejadą i portalem ochyachy.pl. Są to wyniki zbliżone do poprzedniego rankingu, lecz warto odnotować debiutanta: baby-shower.pl na piątym miejscu to pierwszy portal tematycznie zbliżony bardziej do samego macierzyństwa niż celebrytów.
Raport Instytutu Monitorowania Mediów powstał w ramach projektu Kompas Social Media na bazie przekazów, które pojawiły się w internecie od 1 grudnia 2011 do 31 stycznia 2012. Do analizy włączono wszystkie publikacje na temat Katarzyny Glinki, Edyty Pazury, Reni Jusis, Soni Bohosiewicz, Ani Wyszkoni, Marii Sadowskiej, Romy Gąsiorowskiej, Sylwii Gliwy oraz Natalii i Pauliny Przybysz, zawierające informacje na temat ciąży.
Zobacz raport oraz INFOGRAFIKĘ na stronie Kompas Social Media.
Instytut Monitorowania Mediów wyraża zgodę na publikację raportu, wyników badań i dołączonych do nich materiałów graficznych pod warunkiem podania źródła ("Instytut Monitorowania Mediów”) w artykule oraz oznaczenia źródła przy każdej grafice.
Autor:
Nina Olszewska, starsza specjalistka analiz przekazów mediowych IMM.
O badaniu:
To już druga odsłona rankingu IMM. Pierwsze badanie wykonano na podstawie ponad 2000 materiałów internetowych dostarczonych przez Instytut Monitorowania Mediów, w których pojawiły się nazwiska celebry tek w kontekście ciąży. Raport został oparty na przekazach z okresu od 1 czerwca do 30 listopada 2011r. dotyczących ciężarnych celebrytek: Anny Muchy, Katarzyny Skrzyneckiej, Reni Jusis, Anny Wyszkoni Katarzyny Glinki, Marii Sadowskiej, Magdaleny Schejbal, Marty Szulawiak i Romy Gąsiorowskiej. Druga analiza powstałą w oparciu o 564 przekazy z okresu od 1 grudnia 2011 do 31 stycznia 2012 roku. Do raportu włączono jedynie publikacje dotyczące ciąż celebrytek: Reni Jusis, Anny Wyszkoni Katarzyny Glinki, Marii Sadowskiej, Edyty Pazury, Sonii Bohosiewicz, Sylwii Gliwy, Pauliny i Natalii Przybysz oraz Romy Gąsiorowskiej.
O Kompasie Social Media:
Kompas Social Media to projekt Instytutu Monitorowania Mediów. Jest to audyt dotychczasowej obecności firmy, marki, osoby czy całej branży w mediach społecznościowych na tle jej obecności w Internecie. Raport umożliwia identyfikację najbardziej popularnych miejsc dyskusji na temat marki lub firmy, wskazuje również kanały jeszcze niezagospodarowane. Audyt sygnalizuje momenty największego nasilenia komentarzy, z uwzględnieniem głównych tematów, co pomaga w szczegółowej analizie komentarzy internautów na badany temat. W raporcie uwzględniony jest też wydźwięk publikacji na temat badanego hasła. Analiza wyszczególnia również autorów treści w sieci, będących lub mogących się stać liderami opinii. Kompas pomaga ocenić dotychczasowe przekazy na temat firmy/ marki i znaleźć miejsca w Internecie, w których pojawia się ona jak i jej klienci. To pomoc w dostosowaniu lub zoptymalizowaniu komunikacji w poszczególnych kanałach w Internecie.
O IMM:
Instytut Monitorowania Mediów od 10 lat świadczy usługi wyszukiwania i analizy informacji publikowanych w mediach oraz tworzenia raportów wizerunkowych. Stale monitoruje ponad 900 tytułów gazet i czasopism ogólnopolskich, regionalnych i anglojęzycznych, ponad 100 stacji RTV, polskie zasoby Internetu oraz social media. Od 2002 roku Instytut Monitorowania Mediów jest członkiem FIBEP – elitarnej organizacji zrzeszającej ponad 90 firm monitorujących media z przeszło 40 krajów świata. IMM jest twórcą kwartalnego newslettera FIBEP, poświęconego PR i komunikacji, dedykowanego firmom monitorującym media.