Jak kończy Piszczek, a jak Pawłowicz?

W ostatnim czasie Łukasz Piszczek zakończył karierę w polskiej reprezentacji piłki nożnej. Natomiast Krystynie Pawłowicz wygasł mandat poselski. Kogo bardziej lubiły media? Zdecydowanie częściej w mediach przywoływano Krystynę Pawłowicz, jednak Łukasz Piszczek wzbudzał więcej pozytywnych emocji – wynika z analizy wykonanej przez Instytut Monitorowania Mediów.

 

Być może niewiele jest płaszczyzn, które łączą jedną z najbardziej rozpoznawalnych, aczkolwiek również kontrowersyjnych posłanek oraz jednego z najlepszych polskich piłkarzy. Jednak wspólnym mianownikiem dla tych osób jest fakt, że jesienią tego roku oficjalnie zakończyli etap swojej kariery. Krystyna Pawłowicz w lipcu poinformowała, że nie będzie ubiegać się o mandat poselski w tegorocznych wyborach parlamentarnych. Natomiast Łukasz Piszczek 19 listopada zagrał ostatni mecz w barwach Polski. Instytut Monitorowania Mediów prześledził, w jaki sposób media prasowe, portale internetowe oraz społecznościowe komentowały odejście Piszczka i Pawłowicz od 1 do 22 listopada.

 

Piszczek króluje w prasie, Pawłowicz w social media

 

Pawłowicz wygrała z Piszczkiem liczbą materiałów – na temat posłanki powstało aż 66,7 tys. publikacji, czyli o ponad 4 razy więcej niż o Piszczku. Informacje na temat Pawłowicz miały zasięg 179 mln kontaktów oraz osiągnęły ekwiwalent reklamowy o wartości 50,6 mln zł. W tym samym czasie o Łukaszu Piszczku napisano 14,1 tys. publikacji z dotarciem na poziomie 103,8 mln kontaktów o wartości 28,4 mln zł.

 

 

Co ciekawe, Krystynę Pawłowicz lubią media społecznościowe, w których internauci pisali o posłance 6 razy częściej niż o Łukaszu Piszczku. Natomiast dla prasy bardziej atrakcyjny był Łukasz Piszczek, o którym napisano aż 419 artykułów, czyli o 65 więcej niż o byłej posłance.

 

Krystyna Pawłowicz wciąż wzbudza emocje

 

O Piszczku pisano głównie w kontekście jego ostatniego meczu w reprezentacji, a także o 300. meczu rozegranym w Bundeslidze. Koniec kariery poselskiej Pawłowicz wzbudzał zdecydowanie mniej zainteresowania i emocji aniżeli jej kolejny etap kariery życiowej, czyli kandydatura do Trybunału Konstytucyjnego i właśnie ten temat rozpalił media społecznościowe do czerwoności.

 

Piłkarz wygrywa z posłanką

 

Dziennikarze oraz internauci w swoich wypowiedziach byli dużo bardziej przychylni Łukaszowi Piszczkowi, o którym powstało ponad 3 razy więcej przekazów pozytywnych (617) niż negatywnych. Krystyna Pawłowicz również może się cieszyć z komentarzy pozytywnych, których jednak było tylko o 36% więcej niż negatywnych (2,2 tys.).

 

 

 

O Instytucie Monitorowania Mediów:

to lider w branży analityki informacji medialnych. Od 2000 roku dostarcza usługi badania danych ze wszystkich mediów. Dostępny on-line moduł analityczny umożliwia bieżące śledzenie efektów działań komunikacyjnych na tle konkurencji, pomiar efektywności dotychczas podjętych działań promocyjnych i planowanie strategii komunikacji. Pomaga też chronić reputację firmy lub marki w sytuacjach kryzysowych.

Aktualnie stałym monitoringiem objęte są polskie zasoby internetu wraz z social media (włączając Facebook i Instagram), ponad 1000 tytułów prasowych oraz prawie 200 stacji RTV z szerokim wyborem mediów regionalnych i lokalnych.

 

 

Instytut Monitorowania Mediów wyraża zgodę na publikację materiału pod warunkiem umieszczenia w artykule aktywnego linku do źródła („Instytut Monitorowania Mediów”), które linkować będzie bezpośrednio do adresu www.imm.com.pl. Raport został opracowany na podstawie danych z monitoringu prasy, portali internetowych oraz mediów społecznościowych, obejmuje okres 1-22 listopada 2019 r. Wydatki prezentowane w raporcie podawane są według oficjalnych cenników netto poszczególnych mediów.

 

 

Kontakt dla mediów:

 

Sylwia Hornowska

Specjalista ds. PR

shornowska@imm.com.pl

tel. +48 603 348 033