Raport IMM: Branża motoryzacyjna stawia na reklamę radiową

Instytut Monitorowania Mediów zbadał wydatki reklamowe branży motoryzacyjnej w sierpniu 2019 roku. Branża ta ogółem przeznaczyła ponad 52,4 mln zł na reklamę w mediach tradycyjnych. W raporcie uwzględniono marki o największych wydatkach reklamowych oraz typy najczęściej reklamowanych produktów.

 

Radio z najwyższymi budżetami reklamowymi

 

Branża motoryzacyjna największe budżety przeznaczyła na reklamę w radio, na którą przeznaczono 29,7 mln zł. W reklamę telewizyjną zainwestowano 19,4 mln zł. Najmniejsze kwoty przeznaczono na reklamę w prasie –3,2 mln zł.

Czwartek i piątek najpopularniejszymi dniami tygodnia

 

W sierpniu największe budżety reklamowe branży motoryzacyjnej lokowane były w czwartki i piątki – wyniosły w sumie prawie 20 mln zł. Najniższe wydatki reklamowe zostały zanotowane w niedziele – ok. 4,3 mln zł.

Marki z największymi wydatkami reklamowymi

 

W sierpniu Skoda zainwestowała największe kwoty w reklamy – ponad 8,3 mln zł.  Na kolejnych miejscach znalazły się Volkswagen (ponad 8 mln zł), Lexus (4,4 mln zł), Audi (3,6 mln zł) oraz Volvo (3,4 mln zł).

 

Typy reklamowanych produktów

 

W sierpniu 2019 roku najwyższe budżety w branży motoryzacyjnej zostały przeznaczone na reklamy samochodów osobowych (72 proc.) oraz aut małych i klasy średnich (18 proc.). Inwestowano również w promocję m.in. Autoryzowanych dealerów.

 


Instytut Monitorowania Mediów wyraża zgodę na publikację materiału i dołączonych do niego materiałów graficznych pod warunkiem umieszczenia w artykule aktywnego linku do źródła („Instytut Monitorowania Mediów”), które linkować będzie bezpośrednio do adresu www.imm.com.pl.

 

Pliki do pobrania

IMM_reklama_motoryzacja_08.2019

Branża motoryzacyjna_grafiki

 

Raport został opracowany na podstawie danych z monitoringu reklam adMonit IMM, obejmuje  okres 1-30 sierpnia 2019 r. Badaniem objęte zostały reklamy opublikowane w prasie oraz wyemitowane w radio i telewizji. Wydatki prezentowane w raporcie podawane są według oficjalnych cenników netto poszczególnych mediów.

 

Kontakt dla mediów: Magdalena Radecka, mradecka@imm.com.pl, tel. 22 378 37 50