IMM: Onet.pl utrzymuje przewagę i siódmy raz z rzędu prowadzi w rankingu najczęściej cytowanych mediów w Polsce

Pierwsze miejsce w rankingu najczęściej cytowanych mediów po raz siódmy zajął portal Onet.pl – podaje IMM w najnowszym raporcie „Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce”. Na kolejnych miejscach w rankingu ogólnym znalazły się portal Wirtualna Polska oraz dziennik Rzeczpospolita.

 

Według danych IMM we wrześniu na informacje Onet.pl powoływano się ponad 4,4 tys. razy. To o 2,1 tys. powołań mniej niż w ostatnim rankingu, jednak portal utrzymuje poziom cytowań z poprzednich miesięcy. Podobnie jak w sierpniu, wrześniowy wynik Onet.pl jest związany z ujawnienia przez portal tzw. „afery hejterskiej” w Ministerstwie Sprawiedliwości.

 

W rankingu głównym, wśród piętnastu najczęściej cytowanych w sierpniu redakcji, znalazło się pięć dzienników, cztery stacje telewizyjne, trzy portale, dwie stacje radiowe oraz jeden tygodnik.

 

Najczęściej cytowanym tytułem prasowym we wrześniu była „Rzeczpospolita”. Dziennik ten utrzymuje się na pozycji lidera od czerwca br. Na drugim miejscu, tak jak w poprzednich dwóch miesiącach, uplasowała się „Gazeta Wyborcza”. Trzecim najczęściej cytowanym tytułem prasowym we wrześniu był „Dziennik Gazeta Prawna”.

Najczęściej cytowanym tygodnikiem we wrześniu był „Sieci”. Tytuł ten zawdzięcza najwyższą pozycję w rankingu sprawie związanej z domeną „Sok z buraka”. Na drugim miejscu, z liczbą powołań mniejszą o 45 w stosunku do poprzedniego miesiąca,  znalazł się „Wprost”. Trzecie miejsce zajął tygodnik „Do Rzeczy”, z liczbą cytowani wyższą o 81 w porównaniu do rankingu z ubiegłego miesiąca.

Wśród miesięczników, podobnie jak w lipcu i sierpniu, prowadzi „Forbes”. Drugie i trzecie miejsce należą kolejno do miesięczników „Press” i „Playboy”, które utrzymały swą pozycję z poprzedniego zestawienia.

 

 

TVN24 po raz kolejny prowadzi pod względem liczby powołań w innych mediach. Na drugim miejscu znalazł się TVN ze znacznym wzrostem cytowań (z 714 w sierpniu do 1787 we wrześniu), na który powoływano się głównie w kontekście afery wokół Mariana Banasia. Polsat News z nieznacznym spadkiem powołań w stosunku do poprzedniego zestawienia zajął trzecie miejsce.

Stacją radiową, na którą najczęściej powoływano się we wrześniu było RMF FM. Rozgłośnia z Krakowa wyprzedziła Radio ZET oraz Program Pierwszy Polskiego Radia, które zajęły odpowiednio drugie i trzecie miejsce.

 

Najczęściej cytowanym portalem internetowym był Onet.pl, zajmujący pierwsze miejsce także w rankingu głównym. Na drugim miejscu, podobnie jak w poprzednim miesiącu, znalazła się Wirtualna Polska. Trzecie miejsce utrzymuje także portal wPolityce.pl

W kategorii mediów biznesowych znalazły się trzy tytuły prasowe i dwa portale. Pierwsze miejsce ponownie zajął „Dziennik Gazeta Prawna”. Na drugim miejscu ponownie uplasował się „Puls Biznesu”. Natomiast trzecim najczęściej cytowanym medium biznesowym był portal Business Insider.

Prasa regionalna oraz regionalne stacje radiowe osiągnęły bardzo zbliżone wyniki. Liderem we wrześniu było Radio Kraków, drugie miejsce ponownie należy do „Głosu Wielkopolskiego”, a trzecie do Radia Poznań.

 


Instytut Monitorowania Mediów wyraża zgodę na publikację materiału i dołączonych do niego materiałów graficznych pod warunkiem umieszczenia w artykule aktywnego linku do źródła („Instytut Monitorowania Mediów”), które linkować będzie bezpośrednio do adresu www.imm.com.pl.

 

Pobierz:

Najbardziej opiniotwórcze media w wrześniu 2019

wykresy-wrzesien-2019

 

Badanie przeprowadzono przekazów z mediów (materiałów prasowych, publikacji w portalach internetowych oraz programów radiowych i telewizyjnych) z okresu od 1 do 30 września 2019 roku. Dziennikarze odnosili się do wiadomości z łamów innych mediów 34928 razy (26255  w portalach internetowych, 4210 w prasie, 3281 w telewizji i 973 w radio).

 

Badanie wykonano na podstawie materiałów z monitoringu prasy, radio i telewizji oraz portali internetowych, w których pojawiały się nazwy mediów:

– prasowych,

– portali internetowych,

– stacji radiowych i telewizyjnych lub tytuły ich programów. 

 

 

Instytut Monitorowania Mediów prowadzi badanie nieprzerwanie od września 2003 r. W styczniu 2018 roku badanie zostało rozszerzone o analizę cytowań w portalach internetowych. Raport „Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce” dostarcza informacji na temat liczby cytatów z mediów ukazujących się w innych mediach, z wyłączeniem agencji informacyjnych i przedruków. Stała wysoka liczba cytowań to jeden z elementów mających wpływ na zwiększenie wiarygodności i opiniotwórczości danego medium. Raport „Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce” jest często wykorzystywany przez media, m.in. w opisach ich osiągnięć i sukcesów oraz w analizach czytelnictwa i sprzedaży.

 

Instytut Monitorowania Mediów monitoruje ponad 1000 tytułów prasowych, prawie 150 stacji RTV oraz polskie zasoby internetu wraz z mediami społecznościowymi.  

 

Kontakt dla mediów:

 

Instytut Monitorowania Mediów

Sylwia Hornowska

shornowska@imm.com.pl

tel.: +48 603 348 033

 

www.imm.com.pl

Chmielna 85/87, 00-805 Warszawa

 

O IMM:

to innowacyjna organizacja o wiodącej pozycji rynkowej w branży analityki informacji medialnych. Od 2000 roku dostarcza kompleksowe usługi badania danych pozyskiwanych ze wszystkich typów mediów, które w postaci specjalistycznych raportów i przekrojowych analiz branżowych, opracowuje zespół ekspertów IMM. Dostępny on-line moduł analityczny umożliwia bieżące śledzenie efektów działań komunikacyjnych na tle konkurencji, pomiar efektywność dotychczas podjętych działań promocyjnych i planowanie strategii komunikacji. Pomaga też chronić reputację firmy lub marki w sytuacjach kryzysowych.

Aktualnie stałym monitoringiem objętych jest ponad milion domen polskich zasobów internetu wraz z social media (z aktualizacją wyników w czasie rzeczywistym), ponad 1000 tytułów prasowych oraz prawie 150 stacji RTV z szerokim wyborem mediów regionalnych i lokalnych.