Prezes Zarządu Instytutu Monitorowania Mediów, firmy należącej do międzynarodowej organizacji FIBEP (Federation Internationale des Bureaux d’Extraits de Presse). Członek Zarządu MediaTrust Romania. Prezes wydawnictwa PRoto.pl, największego w Polsce opiniotwórczego portalu przeznaczonego dla specjalistów ds. public relations. Ukończył Politechnikę Wrocławską na kierunku zarządzanie i marketing oraz studia podyplomowe w Wyższej Szkole Ubezpieczeń i Bankowości. Od ponad dekady prowadzi wykłady na temat monitoringu mediów m.in. na Uniwersytecie Warszawskim, w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie czy w London School of Public Relations. Jest członkiem jury konkursów związanych z komunikacją m.in. Złote Spinacze, Superbrands, Szpalty Roku, Kampania Społeczna Roku, Najlepszy Produkt Turystyczny Polskiej Organizacji Turystycznej. W kręgu zainteresowań Pawła Sanowskiego znajdują się nowoczesne metody zarządzania oraz trendy w obszarze mediów i narzędzi do ich analizy.