Monitoring mediów z indeksem mocy do analiz

Indeks mocy od IMM pokazuje, z jaką siłą dany przekaz o marce, firmie lub danym zagadnieniu potencjalnie oddziałuje na odbiorcę. Wskaźnik zlicza najważniejsze parametry komunikatu mediowego, takie jak: wydźwięk, profil źródła (ogólnoinformacyjny i wskazany samodzielnie), dotarcie, liczbę słów kluczowych, miejsce ich wystąpienia w tekście  oraz opiniotwórczość® na podstawie rocznego raportu IMM pt. „Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce”.

 

Indeks mocy jest wyliczany indywidualnie pod dane hasło, wskazując za pomocą odpowiedniej skali pomiaru 0-10 najbardziej wartościowe treści, gdzie 1. to wynik pt. „potencjał do wzrostu” a 10. to „silne uderzenie”, czyli strzał w dziesiątkę. Dotyczy każdej zmonitorowanej przez IMM publikacji mediowej. W estymacji 0-10 uwzględniane są poniższe wskaźniki:

 

  • wydźwięk materiału,
  • profil źródła: ogólnoinformacyjny/ekonomiczny, a także indywidualne źródła wg branży lub wskazane samodzielnie jako istotne w komunikacji,
  • dotarcie [1], które jest punktowane w zależności od jego poziomu,
  • opiniotwórczość® mediów: TOP media na podstawie aktualnej wersji raportu rocznego (obecnie zliczane są źródła roku 2020, opisane tutaj), a także źródła wskazane samodzielnie,
  • ekspozycja marki na podstawie publikacji z mediów prasowych, rtv i internetowych (nie dotyczy SoMe) uwzględniających ekspozycję pożądanej treści w:
    • tytule, leadzie lub na pierwszej stronie gazety;
    • tytule, leadzie lub stronie głównej portalu (podstron nie dotyczy);
    • lub w głównych serwisach informacyjnych radia albo telewizji,
  • skala ekspozycji punktowana w zależności od nasycenia słowami kluczowymi monitorowanego materiału.

 

Nowy wskaźnik obejmuje również najważniejsze serwisy społecznościowe: Facebook, Twitter, Instagram, YouTube, LinkedIn.

 

Nowa moc to nowe korzyści

 

Indeks mocy pozwala jeszcze sprawniej weryfikować efekty np. wysyłki informacji prasowej do mediów. Kalkulując, materiały mediowe oceniane są przez pryzmat klienta, co w praktyce oznacza, że ten sam materiał będzie oddziaływał z inną mocą na odbiorcę dla marki X, a z inną dla marki Y. W estymacji jest zatem brana pod uwagę strategia komunikacji zewnętrznej danego klienta.

 

Wskaźnik ułatwia analizę wyników poprzez wyróżnienie tych materiałów, na których należy skupić się w pierwszej kolejności. Ponadto wspomaga badanie przekazów w przekroju mediów i w czasie (w raportach wizerunkowych) z możliwością analiz archiwalnych.

 

Instrukcja wyświetlenia wskaźnika na liście publikacji w Biuletynie IMM

 

Po zalogowaniu się do Biuletynu IMM (Platforma) indeks mocy widoczny jest w oknie podglądu na liście publikacji w kolumnie Moc. Kolumnę można odkryć lub ukryć, klikając w MENU – USTAWIENIA WIDOKU – KOLUMNY. W celu ułatwienia codziennej analizy danych rekomendujemy jego bieżące wyświetlanie.

Uwaga! W ustawieniach pod nazwą każdego wskaźnika znajduje się definicja – aby się z nią zapoznać, wystarczy najechać na nią kursorem myszki.

 

Odpowiedzi na wszelkie pytania chętnie udzielą nasi specjaliści z Działu Obsługi Klienta – wystarczy skontaktować się ze swoim Opiekunem.

 

Życzymy przyjemnego użytkowania!
– Zespół IMM

 

[1] Dotarcie jest mierzone szacowaną liczbą kontaktów z materiałem. Dla prasy jest to wysokość nakładu, w przypadku portali – uśredniona liczba odsłon w przeliczeniu na materiał, SoMe – szacowana widoczność posta wśród fanów (odsetek ich wartości) profilu, RTV – wartości słuchalności i oglądalności.