V edycja „PRaktykuj za granicą”

4 lutego 2008 roku rozpoczyna się piąta edycja konkursu public relations „PRaktykuj za granicą”, organizowanego przez Instytut Monitorowania Mediów we współpracy z organizatorami konkursu „Grasz o staż”. Do udziału w konkursie są zaproszeni studenci wszystkich rodzajów studiów, interesujący się PR-em i komunikacją społeczną. Zadanie konkursowe polega na stworzeniu projektu strategii komunikacyjnej dla Fundacji Anny Dymnej „Mimo Wszystko” dla jednego z trzech tematów związanych z działalnością Fundacji:

  • temat I: Strategia 1% na rzecz Fundacji Anny Dymnej „Mimo Wszystko” pod kątem pozyskania jak największej liczby darczyńców oraz utrwalenia wizerunku Fundacji jako znaczącej Organizacji Pożytku Publicznego.
  • temat II: Przygotowanie koncepcji przekształcenia Ogólnopolskiego Festiwalu Zaczarowanej Piosenki  w imprezę o charakterze międzynarodowym.
  • temat III: Strategia komunikacji społecznej zachęcającej ludzi w każdym wieku do zaangażowania się w działalność wolontariacką na rzecz Fundacji Anny Dymnej „Mimo Wszystko”

Na najlepszych czekają trzy zagraniczne staże w biurach międzynarodowych agencji PR. Zwycięzca w nagrodę otrzyma praktykę w agencji Fleishman-Hillard w Londynie. Laureat II miejsca będzie zdobywał doświadczenie w Hill&Knowlton w Brukseli, a III miejsca – w zagranicznym oddziale Weber Shandwick. Przeloty do miejsc odbywania staży ufundowały linie lotnicze Centralwings. Za odbyte praktyki laureaci otrzymają także wynagrodzenie nie niższe niż 2200 zł brutto za miesiąc. Ponadto, zwycięzcom konkursu, zostaną przekazane roczne prenumeraty magazynu „Brief”.

Nadesłane prace będą oceniane przez jury w składzie: Piotr Czarnowski, prezes agencji First PR, Gerald Abramczyk, doradca ds. komunikacji strategicznej, dr Jacek Warchala, językoznawca z Uniwersytetu Śląskiego, Piotr Pogon, Kierownik Zespołu PR&Fundraising Fundacji „Mimo Wszystko” i Anna Sanowska, Dyrektor ds. PR Instytutu Monitorowania Mediów. 

„PRaktykuj za granicą” składa się z trzech etapów. W pierwszym, który potrwa do 4 kwietnia 2008, uczestnicy będą mogli rejestrować się i składać projekty prac przez stronę www.grasz.pl. Laureatów piątej edycji konkursu „PRaktykuj za granicą” poznamy w czerwcu 2008 roku podczas uroczystej Gali wręczenia nagród razem ze wszystkimi laureatami konkursu „Grasz o staż”.

Konkurs Instytutu Monitorowania Mediów wspierają: Grasz o staż, AIESEC oraz Wyższa Szkoła Przedsiębiorczości i Zarządzania im. L.Koźmińskiego. Patronatem medialnym projekt objęły: PRoto.pl, Kariera.com.pl, Brief.pl, Gazeta Studencka, Radiostacja, Korba.pl, dlaStudenta.pl.

Więcej informacji o konkursie znajduje się na stronie www.instytut.com.pl/konkurs08

Zgłoszenia do konkursu przyjmowane są przez stronę: www.grasz.pl

I edycja konkursu „PRaktykuj za granicą” została zorganizowana w roku akademickim 2003/2004. Zadanie konkursowe polegało na opracowaniu strategii komunikacji dla jednego z programów prowadzonych przez Polską Akcję Humanitarną. W roku 2005 trwała II edycja konkursu, w której partnerem społecznym była Fundacja Komunikacji Społecznej. III edycja konkursu w 2006 r. we współpracy z Amnesty International promowała ochronę praw człowieka, partnerem IV edycji był WWF. Jak dotąd, laureaci „PRaktykuj za granicą” wyjechali na staże do Berlina, Brukseli, Dublina, Londynu, Monachium i Mediolanu. Przedsięwzięcie IMM zostało wyróżnione w raporcie Forum Odpowiedzialnego Biznesu „Odpowiedzialny biznes w Polsce w 2005 roku. 100 dobrych przykładów”.

Instytut Monitorowania Mediów monitoruje ponad 800 tytułów prasowych, stacje telewizyjne i radiowe oraz polskie zasoby Internetu. Instytut Monitorowania Mediów jest członkiem FIBEP – elitarnej organizacji zrzeszającej ponad 80 firm monitorujących media z kilkudziesięciu krajów. Od 2002 r. Instytut Monitorowania Mediów wspiera działalność Forum Odpowiedzialnego Biznesu, a od 2004 jest partnerem organizacji studenckiej AIESEC.

Sponsorzy konkursu


Partnerzy konkursu

Patroni medialni