Twardziel, a nie playboy

Instytut Monitorowania Mediów zbadał wizerunek medialny Roberta Kubicy, polskiego kierowcy w wyścigach Grand Prix Formuły 1 w BMW Sauber F1 Team. Jak wynika z analizy, w czerwcu ukazały się 1824 publikacje: 939 w prasie i 885 w Internecie. Najwięcej informacji o Kubicy ukazało się w prasie regionalnej (485), dziennikach ogólnokrajowych (268), pismach lifestylowych (66), poświęconych tematyce biznesowej (49) i o branży motoryzacyjnej (39).

Publikacje w czerwcu zdominował wyścig Formuły 1 w Montrealu, w którym Kubica zajął 1. miejsce. W mediach pojawiły się pełne zachwytu komentarze podkreślające znaczenie triumfu Polaka na torze, na którym rok wcześniej przeżył makabryczny wypadek. Również światowe media dostrzegły wielką wagę sukcesu Roberta Kubicy. Zagraniczni komentatorzy są zgodni: polski kierowca BMW Sauber F1 Team ma szansę na mistrzostwo świata. Również w czerwcu Robert Kubica był gościem specjalnym warszawskiej imprezy Pit Lane Park BMW Sauber F1 Team. Kibice Formuły 1 mieli okazję zobaczyć na żywo pokaz jazdy bolidem F1 i zadać swojemu idolowi pytania.

Kilkanaście publikacji w polskich mediach przedstawia szerzej sylwetkę Roberta Kubicy. Tygodnik Przekrój porównuje styl życia kierowcy do mnicha. Ekspert sportów motorowych, Włodzimierz Zientarski uznał na łamach Przekroju, że słowem najlepiej charakteryzującym Kubicę jest „skoncentrowany”. W artykule zaznaczono, że Robert Kubica jest religijny, nie lubi rozgłosu i z uporem chroni swoją prywatność.

Wykres 1. Wydźwięk przekazów o Robercie Kubicy w czerwcu

 

W wywiadzie z Arturem Kubicą, ojcem Roberta, w Dzienniku czytamy: „Polacy potrzebują kolejnego bohatera, a Formuła 1 jest dobrym miejscem do kreowania bohaterów. Czasami ta popularność przeszkadza, zwłaszcza Robertowi, który nie lubi szumu wokół siebie. Ale potrafi znaleźć się w tym światku i to jako twardziel, a nie playboy”. Media zwracają uwagę na silny, wręcz „twardy jak skała” charakter kierowcy, potrzebę wciąż nowych wyzwań i podwyższonego poziomu adrenaliny oraz konsekwencję w realizacji celów. Kubica ma wizerunek skromnego chłopaka, który nie przepada za publicznymi wystąpieniami i woli, aby przemawiały za niego wyniki na torze, a nie słowa.

Do najczęściej piszących o polskim kierowcy F1 dzienników ogólnopolskich należą: Przegląd Sportowy (49), Polska (36), Gazeta Wyborcza (32), Fakt (31) i Sport (31). Natomiast spośród prasy regionalnej o Kubicy informują najczęściej: Dziennik Polski (29), Polska Gazeta Krakowska (28), Głos Koszaliński i Polska Głos Wielkopolski (ex aequo po 23). Z kolei w Internecie o Kubicy w czerwcu mogliśmy najczęściej poczytać na portalach: WP.pl (173), Onet.pl (143), Interia.pl (112), Gazeta.pl (95) oraz Sportowefakty.pl (73). Zdecydowana większość przekazów ma charakter pozytywny lub neutralny.

 

 

Instytut Monitorowania Mediów monitoruje blisko 850 tytułów prasowych, 83 stacje telewizyjne i radiowe oraz polskie zasoby Internetu. Instytut Monitorowania Mediów jest członkiem FIBEP – elitarnej organizacji zrzeszającej 91 firm monitorujących media z 41 krajów. Od 2002 r. Instytut Monitorowania Mediów wspiera działalność Forum Odpowiedzialnego Biznesu.

+-
+-
+-
+-

Platforma

Serwis umożliwia przeglądanie i analizę publikacji, które ukazały się w internecie oraz social mediach, prasie, telewizji i radiu. Wynik monitoringu prezentowany jest w intuicyjnej aplikacji, której funkcjonalności skracają czas potrzebny na przeanalizowanie przekazów. Z wykorzystaniem tego narzędzia samodzielnie stworzysz także biuletyny, raporty statystyczne lub wyeksportujesz zestawienia materiałów w wybranych formatach. Sprawdź jak to działa – już dzisiaj zamów bezpłatny test!

Moduł analityczny

Moduł analityczny przedstawia wyniki monitoringu wszystkich mediów w formie interaktywnych wykresów i tabel. Ułatwia wyszukiwanie najbardziej nośnych tematów oraz insightów. W aplikacji zbadasz również efekty komunikacji wybranej marki na tle konkurencji. Wszystkie wykresy i tabele możesz pobierać w kilku formatach, a dane źródłowe eksportować do arkusza xls. Zamów bezpłatny test dowolnego monitoringu mediów i sprawdź możliwości modułu analitycznego!

AMI

Aplikacja AMI udostępnia wynik monitoringu portali i social mediów. Nieograniczona liczba słów kluczowych oraz możliwość samodzielnego tworzenia reguł monitoringu zapewniają odsianie informacji nie związanych z tematem oraz internetowego spamu. Aktualizacja wyników następuje w czasie rzeczywistym, co jest kluczowe w prowadzeniu social listening, ale też w pracy z hejtem i sytuacjami kryzysowymi. Korzystając z AMI otrzymujesz także dostęp do archiwum www od 2007 roku oraz pełną analitykę wyników w module analitycznym. Sprawdź już teraz wszystkie możliwości AMI w bezpłatnym teście!

MediaContact

Baza dziennikarzy MediaContact to aplikacja dla osób prowadzących relacje z mediami. Na podstawie bieżącego monitoringu mediów baza jest stale aktualizowana i uzupełniana o nowe kontakty. To gwarantuje, że wysłana informacja trafi do dziennikarzy aktywnie publikujących artykuły na wybrane tematy. Częścią bazy MediaContact jest Biuro prasowe umożliwiające tworzenie i zarządzanie wysyłką informacji prasowych, a także ich publikację na stronie www. Biuro jest bezpłatne dla wszystkich użytkowników bazy MediaContact. Sprawdź jak to działa w bezpłatnym teście!

Biuro Prasowe

Baza dziennikarzy MediaContact jest przeznaczona dla wszystkich osób prowadzących relacje z mediami. Dane w bazie są codziennie aktualizowane i uzupełniane o nowe kontakty na podstawie monitoringu mediów. To gwarantuje, że wysłana informacja trafi do dziennikarzy aktywnie publikujących artykuły na wybrane tematy. Częścią bazy MediaContact jest Biuro prasowe umożliwiające tworzenie i zarządzanie wysyłką informacji prasowych, a także ich publikację na stronie www. Biuro jest bezpłatne dla wszystkich użytkowników bazy MediaContact. Sprawdź jak to działa w bezpłatnym teście!

Admonit

Admonit to narzędzie do analizy i raportowania wydatków reklamowych w telewizji, radiu i prasie. Jeśli chcesz: przeanalizować wydatki reklamowe firmy/marki oraz jej konkurencji, zweryfikować wykorzystanie w danej branży/firmie poszczególnych kanałów komunikacji, a także w łatwy sposób monitorować rynek reklamy i pojawiające się tam nowe kampanie – bezpłatnie przetestuj Admonit już dzisiaj!

Maksymalny rozmiar pliku: 500kB Dopuszczalne formaty: png, jpg