Rusza VII edycja konkursu PRaktykuj za granicą!

 

1 lutego 2010 roku rusza siódma już edycja konkursu public relations „PRaktykuj za granicą”, organizowanego przez Instytut Monitorowania Mediów. Do udziału w konkursie zaproszeni są studenci wszystkich rodzajów studiów, interesujący się PR-em i komunikacją społeczną. Zadanie konkursowe polega na stworzeniu projektu strategii komunikacyjnej dla Fundacji Ewy Błaszczyk „Kogo?” związanego z jednym z trzech tematów nadanych przez Fundację:

 

  • temat I: Stwórz strategię komunikacji internetowej dla Fundacji „Akogo?” w szczególności skupiając się na udoskonaleniu strony internetowej www.akogo.pl oraz wskazaniu propozycji działań w obszarze portali społecznościowych tak, by zwiększyć efektywność osiągania poniższych celów statutowych:

1. Niesienia pomocy osobom po urazach neurologicznych i w trakcie rehabilitacji neurologicznej.

2. Udzielania pomocy szpitalom i placówkom medycznym, zaczynając od Oddziału Rehabilitacji Neurologicznej w Centrum Zdrowia Dziecka w Warszawie.

  • temat II: Zaproponuj wykorzystanie kanału social media do promocji przyszłej odsłony kampanii medialnej „Budzimy do życia” w 2010 r. zakładając, że będzie ona zawierać takie same działania jak inicjatywa przeprowadzana jesienią 2009 r. 
  • temat III: Stwórz spójną koncepcję wizerunku fundacji „Akogo?” jako profesjonalnego, kompetentnego doradcy w dziedzinie pomocy osobom po ciężkich urazach mózgu na najbliższy rok działania fundacji.

Na najlepszych uczestników konkursu czekają trzy zagraniczne staże w biurach międzynarodowych agencji PR. Zwycięzca w nagrodę otrzyma możliwość odbycia praktyki w agencji Fleishman-Hillard w Londynie. Laureaci II i III miejsca będą zdobywali doświadczenie w Brukseli w biurze Hill&Knowlton oraz w Londynie w agencji LEWIS PR. Przeloty do miejsc odbywania staży ufundowały linie lotnicze LOT. Ponadto wybranej trójce zostaną przekazane programy komputerowe ufundowane przez Microsoft oraz roczne prenumeraty magazynu „Brief”.

Nadesłane prace będą oceniane przez jury w składzie: Piotr Czarnowski, prezes agencji First PR, Gerald Abramczyk, doradca ds. komunikacji strategicznej, dr Jacek Warchala, językoznawca z Uniwersytetu Śląskiego, Anna Krzysztofowicz, z Fundacji „Kogo?” i Anna Sanowska, Dyrektor działy analiz Instytutu Monitorowania Mediów. Dodatkowo w ostatniej fazie prace uczestników będą analizowane przez przedstawicieli patronów merytorycznych konkursu – Polskiego Stowarzyszenia Public Relations oraz Związku Firm Public Relations.

 „PRaktykuj za granicą” składa się z trzech etapów. W pierwszym, który potrwa do końca marca 2010, uczestnicy będą mogli rejestrować się i składać projekty prac przez stronę http://www.instytut.com.pl/zgloszenie_do_konkursu. Laureatów siódmej edycji konkursu „PRaktykuj za granicą” poznamy po ustnej prezentacji najlepszych projektów, w maju 2010 roku podczas uroczystej gali wręczenia nagród.

Konkurs Instytutu Monitorowania Mediów wspierają: Amnesty International, SBK Profil oraz biura AEGEE Białystok, Gdański, Kraków, Lublin, Poznań, Toruń, Warszawa, Wrocław i Zielona Góra. Patronatem medialnym projekt objęły: PRoto.pl, Planeta FM, ?Dlaczego, dlaczego.com.pl, kariera.com.pl, SEMESTR, Gazeta Studencka oraz portal dlaStudenta.pl.

Instytut Monitorowania Mediów monitoruje ponad 800 tytułów prasowych, stacje telewizyjne i radiowe oraz polskie zasoby Internetu. Instytut Monitorowania Mediów jest członkiem FIBEP – elitarnej organizacji zrzeszającej ponad 80 firm monitorujących media z kilkudziesięciu krajów. Od 2002 r. Instytut Monitorowania Mediów wspiera działalność Forum Odpowiedzialnego Biznesu.