Pierwszy miesiąc telewizji wPolsce24
Według danych adMonit IMM od 1 do 30 września aż 181 marek prowadziło swoje kampanie reklamowe na antenie debiutującej stacji wPolsce24. Łącznie ukazało się ponad 21,7 tys. emisji, a kwota przychodów wyniosła ponad 9,6 mln zł. Dla porównania Telewizja Republika wyemitowała w tym samym okresie niecałe 2 tys. spotów, a kwota przychodu netto, według jej oficjalnych cenników, wyniosła 16 mln zł. Średnia cena jednostkowa za jedną emisję reklamy w telewizji wPolsce24 wyniosła 442 zł, natomiast w TV Republika było to ponad 8 tys. zł.
2 września 2024 roku, w ósmym multipleksie naziemnej telewizji cyfrowej zadebiutowała nowa prawicowa stacja telewizyjna wPolsce24. Instytut Monitorowania Mediów sprawdził, jak wyglądał jej miesiąc otwarcia w porównaniu do Telewizji Republika. Ta druga rozpoczęła nadawanie satelitarne 6 maja 2013, a od 12 lipca br. dołączyła do stacji naziemnych i jest dostępna w tym samym MUX 8, w którym jest także telewizja wPolsce24.
Według danych adMonit w pierwszym miesiącu działalności telewizja wPolsce24 wyemitowała 21 784 spoty reklamowe, w których reklamowało się 181 marek. Największymi reklamodawcami stacji byli Leroy Merlin, Plus oraz Kaufland. Według oficjalnych cenników nowa prawicowa telewizja we wrześniu uzyskała przychód netto 9 620 800 zł. Średnia cena emisji jednego spotu w tym okresie to 442 zł.
Lp. | Marka | Emisje | Wartość cennikowa |
---|---|---|---|
1 | Leroy Merlin | 849 | 369 400 zł |
2 | Plus | 746 | 341 200 zł |
3 | Kaufland | 731 | 329 400 zł |
4 | Aldi | 726 | 323 400 zł |
5 | ING | 690 | 308 200 zł |
6 | Santander Bank Polska | 655 | 298 300 zł |
7 | Nurofen | 496 | 232 600 zł |
8 | BioRepair | 429 | 189 300 zł |
9 | Dr. Oetker | 411 | 182 600 zł |
10 | Castorama | 410 | 175 900 zł |
Źródło: adMonit – 10 największych reklamodawców stacji wPolsce24 we wrześniu’24, kwoty netto.
Analizując wyniki stacji TV Republika, zebrane w aplikacji adMonit, widać, że prawicowa telewizja nadal boryka się z małą liczbą reklamodawców, co jest pokłosiem sytuacji kryzysowej z początku roku. Wówczas po skandalicznych wypowiedziach o emigrantach wygłoszonych przez Jana Pietrzaka, Marka Króla i Marka Jakubiaka z Kukiz’15 (który porównał emigrantów do „niepotrzebnych odpadów”), reklamy ze stacji wycofało kilkudziesięciu dużych reklamodawców. Wśród nich były marki takie jak IKEA, mBank, Millenium, czy Alior Bank. We wrześniu br. w Telewizji Republika ukazało się tylko 1987 spotów reklamowych, w których reklamowało się 57 marek. Największymi reklamodawcami w tym okresie byli Lidl, Plus oraz Nurofen (producent RECKITT BECKINSER), którzy łącznie wydali na reklamy w tej stacji 7 386 900 zł, co stanowiło aż 46% wszystkich przychodów netto TV Republiki. Średnia cena emisji jednego spotu wyniosła 8079 zł netto. Istotne jest, że wartość cennikowa nie uwzględnia rabatów, które w pakietach oraz długich współpracach mogą dochodzić do kilkudziesięciu procent.
Lp. | Marka | Emisje | Wartość cennikowa |
---|---|---|---|
1 | Lidl | 554 | 4 557 900 zł |
2 | Plus | 197 | 1 486 800 zł |
3 | Nurofen | 169 | 1 342 200 zł |
4 | SKOK | 91 | 948 300 zł |
5 | Perła | 63 | 805 200 zł |
6 | Air Wick | 65 | 511 800 zł |
7 | Vanish | 47 | 470 700 zł |
8 | Strepsils | 45 | 408 300 zł |
9 | Come a Casa | 48 | 401 400 zł |
10 | MK Cafe | 47 | 395 400 zł |
Źródło: adMonit – 10 największych reklamodawców Telewizji Republika we wrześniu’24, kwoty netto.
Kontakt dla mediów:
Katarzyna Ozga
Specjalistka ds. komunikacji marketingowej
@: kozga@imm.com.pl
Tel. +48 698 634 594
adMonit to aplikacja Instytutu Monitorowania Mediów, w której zbierane są informacje o reklamach oraz działaniach sponsoringowych prezentowanych w prasie, radiu i telewizji. Materiały promocyjne są monitorowane w 389 najbardziej opiniotwórczych i najwyżej zasięgowych tytułach prasowych oraz 276 stacjach RTV. Dane o wydatkach reklamowych podawane są według oficjalnych cenników netto wydawców i nadawców. Archiwum adMonit obejmuje okres od 2012 roku.
Instytut Monitorowania Mediów analizuje informacje oraz płatne materiały promocyjne ukazujące się w mediach od prawie 25 lat. Na ich podstawie zespół ekspertów tworzy przekrojowe badania na temat medialności marek oraz instytucji. IMM prowadzi też cykliczne projekty, takie jak badanie „Najbardziej Opiniotwórcze Media”, raporty „O tym się mówi” we współpracy z radiem Zet oraz „Top Marka” we współpracy z magazynem Press.