Netflix w Polsce, czyli entuzjazm trzymany na wodzy

„Netflix w Polsce!” – słowa te internauci powtórzyli w styczniu blisko 10 tysięcy razy. Jak wynika z monitoringu social media w IMM, tylko dzięki serwisom społecznościowym, blogom i portalom internetowym informacja o wejściu giganta VOD do Polski trafiła do ponad 15 mln osób. I choć po pierwszej fali entuzjazmu emocje nieco opadły, to nadal większość polskich internautów pozytywnie wypowiada się o Netfliksie.

Ze skrzynki pocztowej na cały świat

Netflix to amerykańska platforma filmowa, oferująca w ramach usług „wideo na żądanie” dostęp do tysięcy filmów i seriali przez internet. Netflix sponsoruje też własne produkcje, takie jak „House of Cards”, „Narcos” czy „Orange is The New Black”. Według Forbesa, firma warta jest ponad 25 mld dolarów. Netflix zaczynał działalność jako wysyłkowa wypożyczania płyt DVD na terenie USA. Dziś oferuje usługi VOD niemal na całym świecie. Od początku stycznia – także w Polsce.

„Netflix is now global” – ogłosił 6 stycznia w czasie konferencji CES 2016 szef koncernu Reed Hastings. Na reakcję Polaków nie trzeba było długo czekać. Tylko w ciągu 24 godzin od zapowiedzi, w polskojęzycznych mediach społecznościowych pojawiło się ponad 5 tysięcy wzmianek na ten temat. Do 20 stycznia, dyskusja urosła do kilkunastu tysięcy publikacji, których autorzy komentowali ekspansję Netfliksa. Nieoficjalną społeczność usługi w Polsce – „Netflix Polska” –  śledzi na Facebooku blisko 16 tysięcy osób.

Pół miliona razy Netflix

Dzięki hałasowi w mediach społecznościowych i internecie, wiadomość o wejściu giganta VOD do Polski miała szasnę trafić do ponad 15 mln osób. Z publikacjami na temat Netfliksa polscy internauci podjęli blisko pół miliona interakcji, w tym udostępnień i polubień. Główne źródła dyskusji to Twitter i Facebook, choć wiele wzmianek na temat Netfliksa pojawiło się również w komentarzach pod filmami w YouTube oraz pod artykułami w portalu Onet.pl. Temat obecny był również na Instagramie.