Monitoring internetu i mediów społecznościowych na start

Twoja firma jest obecna w internecie, nawet jeśli nie posiadasz oficjalnych kanałów w mediach społecznościowych, nie prowadzisz sklepu online i nie korzystasz z e-mail marketingu. W internecie są bowiem aktywni klienci – obecni i potencjalni.

 

Internet miejscem dyskusji

 

Coraz więcej dyskusji przenosi się do internetu, włączając w to te dotyczące opinii o produktach i usługach. Użytkownicy mediów społecznościowych szukają w sieci pomocy, rekomendacji, recenzji – tak jak dawniej pytali o zdanie rodzinę i znajomych. To dla Ciebie duża szansa, ponieważ do tych rozmów możesz się włączyć w imieniu swojej marki, proponując konkretne rozwiązanie problemu. W ten sposób zadbasz o wizerunek swojej firmy, zbudujesz dobre relacje z potencjalnymi klientami oraz wykorzystasz okazje do sprzedaży.

 

Pomocny monitoring

 

Rzecz jasna nie dasz rady „przeczytać całego internetu” w poszukiwaniu wzmianek dotyczących Twojej marki czy rodzaju produktów i usług, jakie oferuje. Na szczęście jest łatwiejszy sposób – monitoring internetumediów społecznościowych. Odpowiednio dopasowane słowa kluczowe pozwolą namierzyć interesujące Cię informacje, np. recenzje lub testy na blogach i portalach internetowych. Dzięki temu będziesz mógł podziękować za przychylne opinie, sprostować krytyczne uwagi bądź zachęcić do wypróbowania wybranych produktów, jeśli autor nie wziął pod uwagę Twojej marki. Z kolei social listening poprowadzi Cię przez miliony publikacji na Facebooku, Twitterze czy Instagramie, pozwalając wyłowić te najcenniejsze, które dają szansę na interakcje, są ważne z punktu widzenia obsługi klienta lub mogą się przyczynić do rozwoju Twojego produktu lub usługi.

 

 

Analiza danych z  monitoringu internetu

 

A jeśli już o analizie mowa, warto, żebyś poznał wszystkie możliwości, jakie daje narzędzie do monitoringu mediów, które wybrałeś. Moduł analityczny IMM w wygodny i czytelny sposób zamienia zmonitorowane materiały w łatwe do interpretacji wykresy opisujące najważniejsze i najbardziej przydatne wskaźniki.

 

W module analitycznym:

  • poznasz najbardziej angażujące publikacje, które mogą być zwiastunem ważnych, merytorycznych dyskusji;
  • sprawdzisz zasięg najważniejszych materiałów, automatyczną ocenę wydźwięku oraz ekwiwalent reklamowy;
  • porównasz medialną siłę swojej marki z konkurencją na mapie benchmarkowej.

 

Moduł przyspiesza Twoją pracę z monitoringiem. Wystarczy, że klikniesz w interesujący Cię punkt wykresu, a przeniesiesz się bezpośrednio do źródłowej publikacji. Przeglądasz dane o wydźwięku? Szybko zareaguj na negatywne komentarze. Post na Facebooku generuje wysokie zasięgi? Włącz się do dyskusji.

 

 

Co jeszcze zyskujesz, monitorując internetmedia społecznościowe w IMM? Zaznacz interesujący Cię zakres czasu, wskaż wybrane hasła oraz media, a nasze narzędzie automatycznie wygeneruje dla Ciebie raport w najwygodniejszym formacie. Planujesz kampanię viralową, działania z zakresu real-time marketingu lub prowadzisz właśnie komunikację kryzysową? Niezbędne będą dla Ciebie powiadomienia e-mail lub SMS, na bieżąco informujące Cię o dyskusji w mediach.

 

Monitoring internetu i mediów społecznościowych oferuje wiele możliwości. Z jednej strony można dzięki temu dopasować narzędzie do indywidualnych potrzeb, z drugiej… łatwo pogubić się w tej obfitości.

 

Z myślą o prezentowaniu pełnego potencjału monitoringu mediów oraz objaśnianiu pomocnych funkcjonalności organizujemy cykliczne darmowe szkolenia w siedzibie IMM. Tutaj możesz zapisać się na spotkanie i wypróbować nasze narzędzia pod okiem ekspertów. A także poznać nas osobiście 🙂