Kontuzja Lewandowskiego, starcie Legii z Chelsea – co wpłynęło na medialność klubów i piłkarzy w kwietniowym zestawieniu „Piłka w grze”?

Godna postawa warszawskiej Legii i Jagiellonii Białystok w ćwierćfinałach europejskiej Ligi Konferencji. Drużyny, które otwierają medialny ranking „Piłka w grze”, zmierzyły się z zagranicznymi potęgami – Chelsea Londyn i Realem Betis. Nasi reprezentanci nie przedostali się do półfinałów, ale po dwumeczach pojawiało się wiele pozytywnych komentarzy w social mediach. W ubiegłym miesiącu doszło również do bezpośredniego starcia ligowego między Legią a Jagiellonią. Wisła Kraków mimo porażki w Superpucharze Polski odnotowała zwycięską passę w Betclic 1. Lidze, dzięki czemu wzmocniła swoją pozycję w tabeli oraz w rankingu medialnym. Robert Lewandowski w połowie ubiegłego miesiąca doznał kontuzji uda, przez co musiał opuścić aż 3 spotkania, ale nadal jest liderem medialnym polskich piłkarzy.

 

Piłkarze warszawskiej Legii rozpoczęli kwiecień od pewnego zwycięstwa (0:5) w półfinale Pucharu Polski z Ruchem Chorzów i tym samym awansowali do finału z Pogonią Szczecin, która zamyka podium medialnego zestawienia „Piłka w grze”. Kilka dni później drużyna z Warszawy odnotowała kolejne zwycięstwo na Górnym Śląsku – zwyciężyła 1:2 w polskim klasyku z Górnikiem Zabrze. Oba spotkania budziły uzasadnione emocje w mediach, ale najbardziej medialnym wątkiem kwietnia był oczywiście dwumecz z londyńską Chelsea, w którym Legia najpierw uległa przed własną publicznością 0:3, ale w rewanżu na Stamford Bridge zaprezentowała się bardzo dobrze i wygrała 1:2. Po powrocie z Anglii piłkarze Legii wygrali oba mecze PKO BP Ekstraklasy, ale pomiędzy starciami w europejskich pucharach doszło także do pojedynku liderów naszego rankingu medialności.

 

Zajmująca drugie miejsce w zestawieniu IMM Jagiellonia Białystok wygrała 0:1 z Legią Warszawa. Jednakże pozostałe mecze ligowe nie poszły po myśli drużyny z Podlasia i aktualnie zajmuje ona trzecie miejsce w tabeli, co znacznie oddala piłkarzy od mistrzostwa kraju. Na wzrost medialności Jagielloni wpłynął także półfinałowy dwumecz z Realem Betis w ramach Ligi Konferencji Europy. Dodatkowo, na początku miesiąca podopieczni Adriana Siemieńca zwyciężyli w finale Superpucharu Polski 1:0 z Wisłą Kraków, dzięki czemu zapewnili sobie pierwszy tytuł w obecnym sezonie.

 

Podium rankingu medialności zamyka Pogoń Szczecin, która ubiegły miesiąc rozpoczęła od awansu do finału Pucharu Polski, o którym wiele pisze się w social mediach. Pogoń w PKO BP Ekstraklasie również włączyła się w walkę o medal, zajmując aktualnie miejsce tuż za podium ligowej tabeli. Poza czołówką rankingu medialności znajduje się Lech Poznań, który dzięki serii zwycięstw traci zaledwie dwa punkty do lidera ligi – Rakowa Częstochowa. Czołową piątkę zamyka Śląsk Wrocław, który z kolei walczy o utrzymanie się w najwyższej klasie rozgrywkowej.

 

Kolejne miejsca zajęły odpowiednio: Raków Częstochowa, Korona Kielce, Cracovia, Górnik Zabrze i Widzew Łódź.

 

 

Wykres 1. TOP 10 najbardziej medialnych drużyn PKO BP Ekstraklasy w kwietniu 2025 (prasa i wybrane portale internetowe)

 

 

W rankingu medialności drużyn Betclic 1. Ligi niezmiennie liderem jest Wisła Kraków. Tuż za nią uplasował się Ruch Chorzów, a podium zamknął ŁKS Łódź. Drużyna z Krakowa rozpoczęła ubiegły miesiąc od porażki w finale Superpucharu Polski, ale po serii zwycięstw ligowych dołączyła do walki o podium Betclic 1. Ligi. Zajmujący drugie miejsce w zestawieniu IMM Ruch Chorzów znacznie oddalił się od miejsc barażowych i aktualnie zajmuje miejsce w środku tabeli, co wywołało wiele dyskusji w mediach na temat zmiany sztabu szkoleniowego. Podium rankingu „Piłka w grze” zamyka ŁKS Łódź, który również znajduje się w połowie ligowej tabeli, a przed rozpoczęciem sezonu predykcje zakładały awans do PKO BP Ekstraklasy. Aktualna sytuacja łódzkiego klubu wzbudza wiele emocji wśród kibiców, którzy w większości spisali ten sezon na straty i apelują o zmiany personalne, aby w nową odsłonę rozgrywek wejść z odświeżoną kadrą i ponownie walczyć o awans. Tuż za podium rankingu „Piłka w grze” znalazła się Wisła Płock, która dzięki dobrym wynikom w lidze zajmuje aktualnie trzecie miejsce. Czołową piątkę zamknęła Arka Gdynia, która obecnie z przewagą sześciu punktów jest liderem Betclic 1. Ligi.

 

Kolejne miejsca zajęły odpowiednio: Polonia Warszawa, Bruk-Bet Termalica Nieciecza, Górnik Łęczna, Odra Opole i Warta Poznań.

 

 

Wykres 2. TOP 10 najbardziej medialnych drużyn Betclic I Ligi w kwietniu 2025 (prasa i wybrane portale internetowe)

 

 

Ranking medialności „Piłka w grze” polskich piłkarzy otwiera duet z FC Barcelony – Robert Lewandowski Wojciech Szczęsny. Podium zamyka Jakub Kiwior, który zanotował spory wzrost medialności dzięki znakomitym występom w Arsenalu Londyn. Zawodnicy Dumy Katalonii mają z pewnością wiele powodów do zadowolenia, ponieważ ich drużyna w ubiegłym miesiącu wygrała finał Pucharu Króla 3:2 z Realem Madryt, co było zdecydowanie najbardziej medialnym tematem kwietnia. Sporo dyskusji wywołało także kolejne, zaplanowane na maj, starcie obu tych drużyn – tym razem w lidze krajowej. Lewandowski i Szczęsny odnotowali dobre występy, Wojciech Szczęsny jest pewnym punktem w bramce, a Robert Lewandowski mimo kontuzji także przyczynił się do dobrych wyników w lidze i odegrał znaczną rolę w ćwierćfinale Ligi Mistrzów, strzelając dwie bramki swojemu byłemu klubowi – Borussii Dortmund. Zamykający podium Jakub Kiwior zaliczył świetny miesiąc i zagrał we wszystkich ośmiu meczach Arsenalu Londyn. Kanonierzy dość niespodziewanie poradzili sobie w Lidze Mistrzów z Realem Madryt, a o finał Ligi Mistrzów zmierzą się z PSG. Występy naszego obrońcy były szeroko komentowane w mediach, a eksperci wskazują, że to on będzie ostoją reprezentacji Polski w najbliższych latach. Czołową piątkę zestawienia IMM zamyka duet z Interu Mediolan – Nicola Zalewski i Piotr Zieliński. Włoska drużyna w półfinale Ligi Mistrzów trafiła na FC Barcelonę. Pierwsze starcie tych drużyn skończyło się remisem 3:3, a zatem w mediach wzrósł apetyt przed rewanżem, co także wpływa na medialność polskich piłkarzy występujących w obu zespołach. Piotr Zieliński wraca do gry po kontuzji łydki i spekuluję się, że do ostatnich, najważniejszych meczów sezonu ma przystąpić już w pełnej gotowości.

 

Kolejne miejsca zajęli odpowiednio: Matty Cash, Łukasz Skorupski, Marcin Bułka, Jakub Kamiński i Jakub Moder.

 

Wykres 3. TOP 10 najbardziej medialnych piłkarzy w kwietniu 2025 (prasa i wybrane portale internetowe)

 

 


„Piłka w grze” (dawniej „Polska Piłka”) to cykliczna analiza prowadzona przez Instytut Monitorowania Mediów (do stycznia 2024 r. przez PSMM Monitoring & More). Uwzględnia medialność klubów Ekstraklasy, 1. ligi oraz polskich piłkarzy występujących w Premier League, La Liga, Ligue 1, Serie A i pierwszej Bundeslidze. Proces analizy obejmuje ponad 1100 tytułów prasowych i wybrane strony internetowe. Badanie prowadzone jest cyklicznie od 1 marca 2010 r.

 

Instytut Monitorowania Mediów wyraża zgodę na pełną lub częściową publikację materiałów pod warunkiem podania źródła (pełna nazwa: Instytut Monitorowania Mediów). W przypadku wykorzystania grafik należy wskazać źródło (nazwę Instytut Monitorowania Mediów lub logotyp) przy każdym wykresie.

 

Kontakt dla mediów:

Joanna Rafał
Dział komunikacji marketingowej
Instytut Monitorowania Mediów
@: jrafal@imm.com.pl
Tel. +48 722 036 565

 


Do pobrania:

+-
+-
+-
+-

Platforma

Serwis umożliwia przeglądanie i analizę publikacji, które ukazały się w internecie oraz social mediach, prasie, telewizji i radiu. Wynik monitoringu prezentowany jest w intuicyjnej aplikacji, której funkcjonalności skracają czas potrzebny na przeanalizowanie przekazów. Z wykorzystaniem tego narzędzia samodzielnie stworzysz także biuletyny, raporty statystyczne lub wyeksportujesz zestawienia materiałów w wybranych formatach. Sprawdź jak to działa – już dzisiaj zamów bezpłatny test!

Moduł analityczny

Moduł analityczny przedstawia wyniki monitoringu wszystkich mediów w formie interaktywnych wykresów i tabel. Ułatwia wyszukiwanie najbardziej nośnych tematów oraz insightów. W aplikacji zbadasz również efekty komunikacji wybranej marki na tle konkurencji. Wszystkie wykresy i tabele możesz pobierać w kilku formatach, a dane źródłowe eksportować do arkusza xls. Zamów bezpłatny test dowolnego monitoringu mediów i sprawdź możliwości modułu analitycznego!

AMI

Aplikacja AMI udostępnia wynik monitoringu portali i social mediów. Nieograniczona liczba słów kluczowych oraz możliwość samodzielnego tworzenia reguł monitoringu zapewniają odsianie informacji nie związanych z tematem oraz internetowego spamu. Aktualizacja wyników następuje w czasie rzeczywistym, co jest kluczowe w prowadzeniu social listening, ale też w pracy z hejtem i sytuacjami kryzysowymi. Korzystając z AMI otrzymujesz także dostęp do archiwum www od 2007 roku oraz pełną analitykę wyników w module analitycznym. Sprawdź już teraz wszystkie możliwości AMI w bezpłatnym teście!

MediaContact

Baza dziennikarzy MediaContact to aplikacja dla osób prowadzących relacje z mediami. Na podstawie bieżącego monitoringu mediów baza jest stale aktualizowana i uzupełniana o nowe kontakty. To gwarantuje, że wysłana informacja trafi do dziennikarzy aktywnie publikujących artykuły na wybrane tematy. Częścią bazy MediaContact jest Biuro prasowe umożliwiające tworzenie i zarządzanie wysyłką informacji prasowych, a także ich publikację na stronie www. Biuro jest bezpłatne dla wszystkich użytkowników bazy MediaContact. Sprawdź jak to działa w bezpłatnym teście!

Biuro Prasowe

Baza dziennikarzy MediaContact jest przeznaczona dla wszystkich osób prowadzących relacje z mediami. Dane w bazie są codziennie aktualizowane i uzupełniane o nowe kontakty na podstawie monitoringu mediów. To gwarantuje, że wysłana informacja trafi do dziennikarzy aktywnie publikujących artykuły na wybrane tematy. Częścią bazy MediaContact jest Biuro prasowe umożliwiające tworzenie i zarządzanie wysyłką informacji prasowych, a także ich publikację na stronie www. Biuro jest bezpłatne dla wszystkich użytkowników bazy MediaContact. Sprawdź jak to działa w bezpłatnym teście!

Admonit

Admonit to narzędzie do analizy i raportowania wydatków reklamowych w telewizji, radiu i prasie. Jeśli chcesz: przeanalizować wydatki reklamowe firmy/marki oraz jej konkurencji, zweryfikować wykorzystanie w danej branży/firmie poszczególnych kanałów komunikacji, a także w łatwy sposób monitorować rynek reklamy i pojawiające się tam nowe kampanie – bezpłatnie przetestuj Admonit już dzisiaj!

Maksymalny rozmiar pliku: 500kB Dopuszczalne formaty: png, jpg