Konkurs PRaktykuj za granicą – II etap

Właśnie zakończył się I etap konkursu „PRaktykuj za granicą”, organizowanego już po raz piąty przez Instytut Monitorowania Mediów. Do II etapu konkursu zakwalifikowało się 15 studentów, których prace uzyskały najwyższe noty jurorów: Karolina Brzuska, Alicja Buczkowska,  Agnieszka Bujalska, Michał Dębosz, Justyna Gumuła, Agnieszka Jakubiak, Magdalena Juźwiak, Dorota Korczyk, Kornelia Korzec, Michał Krystyańczuk, Jacek Ratajczak, Marta Snopek, Katarzyna Stęplowska, Małgorzata Szywała, Kazimierz Śniadek. Aż pięcioro uczestników studiuje na Uniwersytecie Wrocławskim, a troje na Uniwersytecie Jagiellońskim.

W II etapie zadaniem uczestników jest stworzenie pełnej strategii komunikacji dla Fundacji Anny Dymnej „Mimo Wszystko”. Największą popularnością cieszy się temat związany ze strategią 1% na rzecz Fundacji. Liczymy na to, że sposób, w jaki uczestnicy rozwiną swoje pomysły nie tylko nas zaskoczy, ale też umożliwi nam wprowadzenie takich zmian komunikacyjnych w naszej fundacji, które pomogą w popularyzacji jej ideałów wśród młodych Polaków, a także zwiększą świadomość społeczną potrzeb organizacji pozarządowych – powiedział Piotr Pogon, Kierownik Zespołu Fundraising&PR Fundacji Anny Dymnej i juror.

Autorzy siedmiu najlepszych projektów zostaną zaproszeni do finału. Rozstrzygnięcie konkursu nastąpi w czerwcu 2008 r. Wtedy to poznamy nazwiska studentów, którzy w nagrodę odbędą zagraniczne staże w renomowanych agencjach PR. Zwycięzca w nagrodę będzie praktykował w agencji Fleishman-Hillard w Londynie. Laureaci II i III miejsca zdobędą doświadczenie w branży public relations w Brukseli w biurach Hill&Knowlton oraz Weber Shandwick. Za odbyte praktyki studenci otrzymają wynagrodzenie. Przeloty do miejsc odbywania staży ufundowały linie lotnicze Centralwings. Dla laureatów przewidziano także roczne prenumeraty magazynu „Brief”.

Nadesłane prace oceni jury w składzie: Piotr Czarnowski, prezes agencji First PR, Gerald Abramczyk, doradca ds. komunikacji strategicznej, dr Jacek Warchala, językoznawca z Uniwersytetu Śląskiego, Piotr Pogon, Kierownik Zespołu PR&Fundraising Fundacji „Mimo Wszystko” i Anna Sanowska, Dyrektor ds. PR Instytutu Monitorowania Mediów.

Konkurs Instytutu Monitorowania Mediów wspierają: Grasz o staż, AIESEC oraz Wyższa Szkoła Przedsiębiorczości i Zarządzania im. L.Koźmińskiego. Patronatem medialnym projekt objęły: PRoto.pl, Kariera.com.pl, Brief.pl, Gazeta Studencka, Planeta FM, Korba.pl, dlaStudenta.pl.

Więcej informacji o konkursie znajduje się na stronie www.instytut.com.pl/konkurs08

 

I edycja konkursu „PRaktykuj za granicą” została zorganizowana w roku akademickim 2003/2004. Zadanie konkursowe polegało na opracowaniu strategii komunikacji dla jednego z programów prowadzonych przez Polską Akcję Humanitarną. W roku 2005 trwała II edycja konkursu, w której partnerem społecznym była Fundacja Komunikacji Społecznej. III edycja konkursu w 2006 r. we współpracy z Amnesty International promowała ochronę praw człowieka, partnerem IV edycji był WWF. Jak dotąd, laureaci „PRaktykuj za granicą” wyjechali na staże do Berlina, Brukseli, Dublina, Londynu, Monachium i Mediolanu. Przedsięwzięcie IMM zostało wyróżnione w raporcie Forum Odpowiedzialnego Biznesu „Odpowiedzialny biznes w Polsce w 2005 roku. 100 dobrych przykładów”.

Instytut Monitorowania Mediów monitoruje ponad 850 tytułów prasowych, stacje telewizyjne i radiowe oraz polskie zasoby Internetu. Instytut Monitorowania Mediów jest członkiem FIBEP – elitarnej organizacji zrzeszającej 91 firm monitorujących media z 41 krajów. Od 2002 r. Instytut Monitorowania Mediów wspiera działalność Forum Odpowiedzialnego Biznesu, a od 2004 jest partnerem organizacji studenckiej AIESEC.

 

Sponsorzy:

 

Partnerzy:

 

Patroni: