Jak wybrać dobry monitoring zagraniczny?

Co do zalet monitoringu mediów nie trzeba przekonywać żadnego specjalisty ds. komunikacji. Bycie na bieżąco z wydarzeniami z branży, ułatwiony kontakt z konsumentem oraz możliwość szybkiego reagowania w sytuacjach kryzysowych stanowi wystarczający powód do korzystania z tego wszechstronnego narzędzia. Szczególnie w sytuacji, gdy Twoja firma ma także zagraniczne oddziały lub eksportuje produkty w świat. W takim wypadku idealnie sprawdzi się monitoring zagraniczny, dzięki któremu będziesz mógł kontrolować skalę dyskusji i wizerunek produktów nie tylko na rodzimym rynku.

Zagraniczny monitoring wynika z potrzeb rynku, a także stanowi istotne ułatwienie dla klientów posiadających oddziały firmy w różnych państwach – pozwala zaoszczędzić nie tylko pieniądze, lecz także czas potrzebny na kompletowanie wyników ekspozycji medialnej z wielu krajów jednocześnie.
Wybierając dostawcę monitoringu mediów spoza Polski warto zwrócić uwagę na kilka elementów, które zdecydowanie wpływają na wygodę i jakość korzystania z wyników.

Wszystkie dane w jednym miejscu
Dzięki danym dostępnym na jednej platformie możliwe jest analizowanie na bieżąco informacji dotyczących firmy we wszystkich krajach, w których znajdują się jej oddziały, bez konieczności zakładania żadnych dodatkowych kont. Zebrane wyniki, po ich zaimportowaniu do bazy IMM, można analizować z wykorzystaniem modułu analitycznego, a także tworzyć biuletyny i statystyki.

Stałe wsparcie opiekuna projektu
Każdemu klientowi IMM, niezależnie od zakresu zamówionej usługi, przydzielany jest indywidualny opiekun koordynujący projekt monitoringu wybranych przez klienta haseł we wszystkich krajach. To wpływa na znaczne przyspieszenie procesów oraz efektywną komunikację. I zdecydowanie odciąża Cię w pracy 🙂

Wygodny system rozliczeń
Także w przypadku opłat sytuacja prezentuje się jasno. Realizacja zleceń koordynowana i rozliczana jest przez IMM, co ułatwia ich składanie, a Ty nie musisz martwić się o kwestie formalne. Zamówienie ma standardowe, wyrażone w euro, ceny monitoringu ze wszystkich krajów oraz jedną fakturę za całą usługę, przez co nie ma ukrytych kosztów.
Co więcej, każde złożone zamówienie jest wyceniane indywidualnie, w zależności od liczby i zakresu haseł. W dowolnym momencie możesz też rozszerzyć usługę o kolejne hasła, media, kraje do monitoringu lub zamówić dodatkowy produkt, np. raport wizerunkowy lub analizę obecności w social mediach.

Sprawdzona jakość dostawcy
IMM od ponad dziesięciu lat należy do FIBEP – organizacji zrzeszającej firmy monitorujące media z całego świata. Dzięki temu posiada możliwość pozyskiwania wyników monitoringu mediów ze wszystkich krajów, których reprezentanci należą do związku.
Monitoring zagraniczny w IMM to efekt współpracy z licznymi partnerami monitorującymi media na rynkach Europy Środkowo-Wschodniej oraz Azji Środkowej. Dodatkowo w sytuacji, gdy zaistnieje potrzeba włączenia monitoring z kraju spoza CEE IMM sprawdzi wszelkie możliwości dostarczania potrzebnych materiałów.