Gazeta Wyborcza liderem opiniotwórczości w listopadzie

W rankingu najczęściej cytowanych mediów w listopadzie pierwsze miejsce zajął dziennik „Gazeta Wyborcza” – podaje IMM w najnowszym raporcie „Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce”. Na kolejnych miejscach nalazły się portale Onet.pl oraz Wirtualna Polska. „Gazeta Wyborcza” pierwszą pozycję  zawdzięcza szerokiemu oddźwiękowi w mediach publikacji na temat afery KNF.

Prasa

Czołówkę najczęściej cytowanych tytułów prasowych otwiera dziennik „Gazeta Wyborcza”, wyprzedzając  „Rzeczpospolitą” i „Super Express”.

 

Najczęściej cytowanym tygodnikiem był „Do Rzeczy. Drugie miejsce na podium zajął „Wprost”, a trzecie – tygodnik „Newsweek”.

 

„Press” znalazł się na pierwszym miejscu wśród w miesięczników. Drugie i trzecie miejsce należy kolejno do miesięczników „Forbes” oraz „Twój Styl”.

Telewizja

TVN24 zajęła pierwszą pozycję w rankingu. Na kolejnych miejscach uplasowały się TVN oraz TVPinfo.

Radio

RMF FM, zostało liderem cytowalności wśród stacji radiowych. Rozgłośnia wyprzedziła Radio ZET oraz PR1.

Portale internetowe

Najczęściej cytowanym portalem internetowym został Onet.pl. Kolejną pozycję zajęła Wirtualna Polska oraz wPolityce.pl.

Media ekonomiczne

„Dziennik Gazeta Prawna” znalazł się na pierwszym miejscu wśród najczęściej cytowanych mediów ekonomicznych w Polsce.

Media regionalne

Wśród mediów regionalnych na pierwszym miejscu uplasowało się Radio Gdańsk.


Instytut Monitorowania Mediów wyraża zgodę na publikację materiału i dołączonych do niego materiałów graficznych pod warunkiem umieszczenia w artykule aktywnego linku do źródła („Instytut Monitorowania Mediów”), które linkować będzie bezpośrednio do adresu www.imm.com.pl.

Badanie przeprowadzono na podstawie 34 874 przekazów z mediów (materiałów prasowych, publikacji w portalach internetowych oraz programów radiowych i telewizyjnych) z okresu od 1 do 30 listopada 2018 roku. Dziennikarze odnosili się do wiadomości z łamów innych mediów 35 258 razy (28 021  w portalach internetowych, 3 509 w prasie, 2 689 w telewizji i 1 039 w radio).

Badanie wykonano na podstawie materiałów z monitoringu prasy, radio i telewizji oraz portali internetowych, w których pojawiały się nazwy mediów:

  • prasowych,
  • portali internetowych,
  • stacji radiowych i telewizyjnych lub tytuły ich programów. 

 

Instytut Monitorowania Mediów prowadzi badanie nieprzerwanie od września 2003 r. W styczniu 2018 roku badanie zostało rozszerzone o analizę cytowań w portalach internetowych. Raport „Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce” dostarcza informacji na temat liczby cytatów z mediów ukazujących się w innych mediach, z wyłączeniem agencji informacyjnych i przedruków. Stała wysoka liczba cytowań to jeden z elementów mających wpływ na zwiększenie wiarygodności i opiniotwórczości danego medium. Raport „Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce” jest często wykorzystywany przez media, m.in. w opisach ich osiągnięć i sukcesów oraz w analizach czytelnictwa i sprzedaży.

Instytut Monitorowania Mediów monitoruje ponad 1000 tytułów prasowych, prawie 150 stacji RTV oraz polskie zasoby internetu wraz z mediami społecznościowymi.