Audyt Komunikacji Marketingowej – nowy projekt na rynku badań marketingowych

Specjaliści z tych instytucji połączyli swe siły, aby zaoferować produkt, który ma na celu nie tylko przeprowadzanie kontroli dotychczasowego wizerunku firm i efektów prowadzenia działań promocyjnych, ale też wskazanie jasno pola do optymalizacji – zarówno strategii działań jak i kosztów.

Grzegorz Kowalski, Research Unit Director, Millward Brown SMG/ KRC:
W czasach, gdy media cyfrowe przetwarzają i rozpowszechniają informacje w niebywale szybkim tempie, rośnie rola kompleksowych rozwiązań. Klienci nie maja czasu na samodzielne łączenie ze sobą analiz pochodzących z różnych źródeł, a zatrudniając specjalistów z kilku dziedzin, nie współpracujących ze sobą na co dzień, narażają sie dodatkowo na problemy komunikacyjne. Wspólna inicjatywa Instytutu Monitorowania Mediów, Millward Brown SMG/KRC  i SGH, to oferta usługi, której zaleta jest połączenie różnych kompetencji i źródeł informacji w jednym, sprawnie działającym mechanizmie. Prócz skuteczności i racjonalizacji czasowej procesu audytu, wchodzące w skład inicjatywy organizacje, dzięki swojemu wieloletniemu doświadczeniu i pozycji rynkowej, gwarantują realizację usługi na najwyższym poziomie.

Magdalena Grabarczyk – Tokaj, Kierownik ds. Rozwoju Badań, Instytut Monitorowania Mediów:
Wszyscy, którzy zajmują się zawodowo tematyką mierzenia efektów PR przynajmniej raz spotkali się z pytaniem – a często zarzutem – czy istnieje / dlaczego nie istnieje jeden syntetyczny wskaźnik, którym możemy obliczyć wartość lub skuteczność naszej pracy? Audyt Komunikacji Marketingowej zrodził się z tej właśnie potrzeby. To badanie ewaluacyjne, które pozwala organizacji sprawdzić: po pierwsze zgodność oficjalnej strategii z jej faktyczną realizacją; po drugie – stopień osiągnięcia założonego celu – również w zakresie działań PR. Co ważne – AKM jednocześnie koncentruje się na analizie efektów mediowych i na badaniach w grupach docelowych. Dzięki temu mamy nadzieję upowszechnić pełny i wielowymiarowy model pomiaru w public relations. 

W procesie badawczym Instytut Monitorowania Mediów odpowiedzialny jest za analizy skuteczności komunikacji poprzez media (m.in. ekspozycja medialna, emisja reklam), Millward Brown SMG/KRC bada wpływ działań i przekazów na odbiór w grupach docelowych (np. ilościowe i jakościowe badania świadomości i wizerunku). Wnioski z badań wzbogacone są rekomendacjami specjalistów Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie.

Oferta powstała z myślą o firmach i instytucjach, którym zależy na niezależnej ocenie i kompleksowym podsumowaniu efektów działań promocyjno-informacyjnych. Zespoły badawcze Audytu Komunikacji Marketingowej zapewniają również wsparcie badawcze i doradztwo dla firm, które dopiero wchodzą na rynek, opracowują lub modyfikują strategię komunikacyjną.

Więcej o Audycie Komunikacji Marketingowej.

Audyt Komunikacji Marketingowej to produkt firmowany przez Creative Communication Cluster – branżową inicjatywę, zrzeszająca firmy i organizacje związane z przemysłem kreatywnym i komunikacją. Klaster składa się z firm, organizacji pozarządowych oraz partnerów społecznych, działających w branży komunikacji społecznej i marketingowej oraz kultury.

Instytut Monitorowania Mediów to lider branży monitoringu mediów w Polsce. Od ponad dekady dostarcza klientom kompleksową usługę badania wizerunku w prasie, radiu, telewizji oraz w internecie i w mediach społecznościowych. Rozwój potrzeb na rynku monitorowania mediów spowodował, że od 2003 roku IMM uruchomił dziewiętnaście ośrodków lokalnych w największych miastach Polski, dzięki czemu stało się możliwe pozyskiwanie informacji z gazet regionalnych już w dniu ich wydania. Od początku 2010 roku IMM oferuje możliwość zamówienia monitoringu mediów z krajów Europy Środkowo-Wschodniej (CEE). IMM publikuje szereg ogólnodostępnych raportów, w tym „Najbardziej Opiniotwórcze Media” – cykliczny ranking najczęściej cytowanych mediów, a także regularne badania polskiego dyskursu internetowego w ramach projektu Kompas Social Media.

Millward Brown SMG/KRC jest największym instytutem badań rynku w Polsce i jednym z większych ośrodków tego typu w Europie. Firma istnieje na polskim rynku od 1990 roku i corocznie uzyskuje certyfikat jakości PKJPA (Program Kontroli Jakości Pracy Ankieterów), we wszystkich kategoriach, jakie obejmuje audyt (m.in. Badania CATI, CAPI, PAPI, CAWI, badania jakościowe, badania typu Tajemniczy Klient). Potwierdza on najwyższe kwalifikacje związane z możliwościami realizacji projektów. Firma posiada certyfikat zarządzania jakością badań społecznych i marketingowych ISO 20252 oraz należy do Organizacji Firm Badania Opinii i Rynku (OFBOR).