Raport Top Marka

Poznaj 500 najsilniejszych brandów w Polsce.

Instytut Monitorowania Mediów wspólnie z Magazynem „Press” analizują brandy, wyłaniając spośród nich najpopularniejsze w mediach marki korporacyjne, produktowe i pro bono. W wyniku tego badania powstają branżowe rankingi ilościowe i jakościowe, pokazujące m.in. wizerunek poszczególnych marek w publikacjach prasowych, internetowych i mediach społecznościowych.

Zaufało nam ponad
4000 firm z całego świata!

Ranking Top Marka to wyjątkowe źródło wiedzy, które ukazuje kulisy sukcesu najważniejszych graczy na polskim rynku i rzuca nowe światło na dynamikę i innowacje w świecie biznesu

Poznaj najpopularniejsze marki i branże


Efektem corocznego badania Top Marka jest 50 rankingów branżowych i aż 500 brandów przeanalizowanych oraz uporządkowanych według siły marki.


Ucz się od najlepszych


Top Marka to zestaw insightów i wskazówek o tym, które działania przynoszą współczesnym markom najlepsze efekty. Poznaj najskuteczniejsze metody działania stosowane z powodzeniem przez najsilniejsze marki w Polsce.


Porównaj siłę swojej marki


Opracowanie uniwersalnego wskaźnika, jakim jest siła marki, pozwala nie tylko na porównywanie poszczególnych marek z różnych obszarów, ale także wszystkich analizowanych branż pomiędzy sobą.


Zdobądź prestiżowy tytuł i licencję


Top Marka to tytuł potwierdzający przynależność do grona najbardziej medialnych i najsilniejszych brandów. Laureaci rankingu mogą uzyskać licencję na posługiwanie się tytułem Top Marka – to najlepsza rekomendacja dla obecnych i przyszłych klientów, mająca bezpośredni wpływ na wiarygodność i wzrost zaufania do firmy.


Metodologia badania


Wartością decydującą o miejscu brandu w rankingu Top Marka jest niezmiennie siła marki – wypadkowa kilku zmiennych (impactu, indeksu wydźwięku i liczby publikacji) świadczących zarówno o liczbie kontaktów odbiorców z marką, jak i jakościowej ocenie komunikatów na jej temat.


Top Marka 2025 w liczbach

Badanie Top Marka 2025 zostało wykonane na podstawie danych opublikowanych od 1 lipca 2024 do 30 czerwca 2025 roku
 i obejmowało:

newspaper
site-alt
message-heart

O Top Marce.

Dzięki Top Marce czytelnicy, którymi są m.in. przedstawiciele opiniotwórczych środowisk i ludzie odpowiedzialni za wizerunek, uzyskują szeroką i inspirującą wiedzę o rynku i efektywności działań z zakresu public relations.

Wizerunek marki w mediach to jeden z kluczowych elementów pozwalających ocenić jej potencjał, wartość i siłę. Kluczową kwestią jest zastosowanie w analizie jednakowych wskaźników dla wszystkich rodzajów publikacji, z uwzględnieniem specyfiki prasy, portali internetowych i social mediów. Na potrzeby raportu Top Marka stworzono wskaźnik impact, który szacuje dotarcie informacji na podstawie danych dotyczących konsumpcji danego medium oraz indeksu sentymentu oceniającego jakość przekazu. Oba wskaźniki w połączeniu z liczbą publikacji stanowią o medialnej sile marek i wpływają na ich miejsce w ogólnym rankingu 500 brandów.

Wyniki Top Marki prezentowane są w specjalnym dodatku do magazynu „Press”. Badanie jest realizowane od 2008 roku przez „Press” i PSMM Monitoring & More, a od 2024 roku przez Instytut Monitorowania Mediów.

Cudzysłów

Opinie naszych Klientów

Sprawdź, dlaczego tak wiele marek na całym świecie nam zaufało!

Dziękujemy za naszą wieloletnią i bardzo dobrą współpracę. Codzienny monitoring mediów dostarczany przez IMM pozwala nam na bieżąco śledzić trendy rynkowe oraz ekspozycję CSRinfo w przestrzeni medialnej. Dziękujemy również za nieocenione wsparcie przy realizacji naszych projektów badawczych.
Liliana Anam

CEO CSRinfo

Zaletą usług IMM jest szeroka baza monitorowanych źródeł, intuicyjna i rozbudowana platforma umożliwiająca samodzielne tworzenie raportów oraz zestawień, a także wysoki standard obsługi Klienta. Współpracę z IMM oceniamy bardzo wysoko i rekomendujemy Instytut jako rzetelnego, elastycznego i godnego zaufania partnera biznesowego.
Małgorzata Krysiak

Marketing Manager

Dzięki kompleksowym analizom POT, a także uczestniczące w projekcie podmioty jak kluby sportowe i organizacje, otrzymywały szczegółowe dane dotyczące obecności Polski w zagranicznych mediach, w kontekście występów polskich sportowców i drużyn uczestniczących w międzynarodowych rozgrywkach. Raporty obejmowały nie tylko ilościowe wskaźniki zasięgu, częstotliwości i ekspozycji, ale również jakość przekazu, jego wydźwięk i zasięg. Uwzględniano pełne spektrum mediów, od prasy i portali internetowych, przez media społecznościowe, aż po transmisje tv.
Małgorzata Wilk-Grzywna

Wiceprezes

Mam przyjemność zarekomendować Grupę IMM, jako rzetelnego i godnego zaufania partnera w zakresie przygotowywania raportów dotyczących wartości potencjału wizerunkowego.W trakcie naszej współpracy Grupa IMM wykazała się najwyższym poziomem profesjonalizmu. Dostarczane raporty były zawsze opracowane w sposób merytoryczny, szczegółowy i oparty na wiarygodnych danych.
Marek Wierzbicki

Prezes Zarządu

Bardzo dziękuje za raport - na bazie publikacji informacji o nim sporo osób i firmy zwróciło się do mnie z pytaniem, jak to robiłem i do kogo się zgłosić. Raport przygotowany przez analityków wyraźnie pokazywał, do jakiej liczby odbiorców udało się dotrzeć z przekazem oraz jaki ekwiwalent reklamowy udało się uzyskać – zdaję sobie sprawę, że AVE to współczynnik niedoskonały, ale jednocześnie pokazuje on pewne szacunkowe wartości. Uważam, że taki solidny fundament merytoryczny i liczbowy jest naprawdę kluczowy w kontekście rozmów z potencjalnymi sponsorami.
Michał Leksiński

Pasjonat podróży i górskich wypraw

Każdy dzień rozpoczynam od lektury monitoringu mediów. Korzystam z intuicyjnej platformy, jak i aplikacji IMMapp. Dzięki tym rozwiązaniom, codzienne śledzenie aktualnych publikacji na temat naszych działań jest proste i szybkie. A kiedy zamykamy projekty, rozbudowany moduł analityczny pomaga nam generować wartościowe raporty z każdego kanału komunikacji. IMM od 25 lat działa w branży monitoringu, a jak sami twierdzą – O mediach wiedzą wszystko. I to prawda!
Ewa Dziadyk

Kierownik Zespołu PR i Marketingu

medialna-sila-marki

Bezpłatny e-book

Medialna siła marki

Sprawdź, jak i dlaczego medialność wpływa na sprzedaż.

Jak czerpać wiedzę z mediów? Jak przekładać ją na wzrost popularności marki? Jak zwiększać sprzedaż? Odpowiedzi szukaj w książce Medialna siła marki.

Newsletter promo