Pierwszy miesiąc telewizji wPolsce24

Pierwszy miesiąc telewizji wPolsce24

Według danych adMonit IMM od 1 do 30 września aż 181 marek prowadziło swoje kampanie reklamowe na antenie debiutującej stacji wPolsce24. Łącznie ukazało się ponad 21,7 tys. emisji, a kwota przychodów wyniosła ponad 9,6 mln zł. Dla porównania Telewizja Republika wyemitowała w tym samym okresie niecałe 2 tys. spotów, a kwota przychodu netto, według jej oficjalnych cenników, wyniosła 16 mln zł. Średnia cena jednostkowa za jedną emisję reklamy w telewizji wPolsce24 wyniosła 442 zł, natomiast w TV Republika było to ponad 8 tys. zł.

2 września 2024 roku, w ósmym multipleksie naziemnej telewizji cyfrowej zadebiutowała nowa prawicowa stacja telewizyjna wPolsce24. Instytut Monitorowania Mediów sprawdził, jak wyglądał jej miesiąc otwarcia w porównaniu do Telewizji Republika. Ta druga rozpoczęła nadawanie satelitarne 6 maja 2013, a od 12 lipca br. dołączyła do stacji naziemnych i jest dostępna w tym samym MUX 8, w którym jest także telewizja wPolsce24.

Według danych adMonit w pierwszym miesiącu działalności telewizja wPolsce24 wyemitowała 21 784 spoty reklamowe, w których reklamowało się 181 marek. Największymi reklamodawcami stacji byli Leroy Merlin, Plus oraz Kaufland. Według oficjalnych cenników nowa prawicowa telewizja we wrześniu uzyskała przychód netto 9 620 800 zł. Średnia cena emisji jednego spotu w tym okresie to 442 zł.

Lp.MarkaEmisjeWartość cennikowa
1Leroy Merlin849369 400 zł
2Plus746341 200 zł
3Kaufland731329 400 zł
4Aldi726323 400 zł
5ING690308 200 zł
6Santander Bank Polska655298 300 zł
7Nurofen496232 600 zł
8BioRepair429189 300 zł
9Dr. Oetker411182 600 zł
10Castorama410175 900 zł

Źródło: adMonit – 10 największych reklamodawców stacji wPolsce24 we wrześniu’24, kwoty netto.

Analizując wyniki stacji TV Republika, zebrane w aplikacji adMonit, widać, że prawicowa telewizja nadal boryka się z małą liczbą reklamodawców, co jest pokłosiem sytuacji kryzysowej z początku roku. Wówczas po skandalicznych wypowiedziach o emigrantach wygłoszonych przez Jana Pietrzaka, Marka Króla i Marka Jakubiaka z Kukiz’15 (który porównał emigrantów do „niepotrzebnych odpadów”), reklamy ze stacji wycofało kilkudziesięciu dużych reklamodawców. Wśród nich były marki takie jak IKEA, mBank, Millenium, czy Alior Bank. We wrześniu br. w Telewizji Republika ukazało się tylko 1987 spotów reklamowych, w których reklamowało się 57 marek. Największymi reklamodawcami w tym okresie byli Lidl, Plus oraz Nurofen (producent RECKITT BECKINSER), którzy łącznie wydali na reklamy w tej stacji 7 386 900 zł, co stanowiło aż 46% wszystkich przychodów netto TV Republiki. Średnia cena emisji jednego spotu wyniosła 8079 zł netto. Istotne jest, że wartość cennikowa nie uwzględnia rabatów, które w pakietach oraz długich współpracach mogą dochodzić do kilkudziesięciu procent.

Lp.MarkaEmisjeWartość cennikowa
1Lidl5544 557 900 zł
2Plus1971 486 800 zł
3Nurofen1691 342 200 zł
4SKOK91948 300 zł
5Perła63805 200 zł
6Air Wick65511 800 zł
7Vanish47470 700 zł
8Strepsils45408 300 zł
9Come a Casa48401 400 zł
10MK Cafe47395 400 zł

Źródło: adMonit – 10 największych reklamodawców Telewizji Republika we wrześniu’24, kwoty netto.

Kontakt dla mediów:
Katarzyna Ozga
Specjalistka ds. komunikacji marketingowej
@: kozga@imm.com.pl
Tel. +48 698 634 594

adMonit to aplikacja Instytutu Monitorowania Mediów, w której zbierane są informacje o reklamach oraz działaniach sponsoringowych prezentowanych w prasie, radiu i telewizji. Materiały promocyjne są monitorowane w 389 najbardziej opiniotwórczych i najwyżej zasięgowych tytułach prasowych oraz 276 stacjach RTV. Dane o wydatkach reklamowych podawane są według oficjalnych cenników netto wydawców i nadawców. Archiwum adMonit obejmuje okres od 2012 roku.

Instytut Monitorowania Mediów analizuje informacje oraz płatne materiały promocyjne ukazujące się w mediach od prawie 25 lat. Na ich podstawie zespół ekspertów tworzy przekrojowe badania na temat medialności marek oraz instytucji. IMM prowadzi też cykliczne projekty, takie jak badanie „Najbardziej Opiniotwórcze Media”, raporty „O tym się mówi” we współpracy z radiem Zet oraz „Top Marka” we współpracy z magazynem Press.