Trwa PRaktykuj za granicą!!!

Od 6 lutego przyjmowane są zgłoszenia do konkursu public relations, organizowanego przez Instytut Monitorowania Mediów. III edycja „PRaktykuj za granicą” cieszy się rekordową popularnością – swój udział w nim zadeklarowało już ponad 50 osób. Zgłoszeni uczestnicy to studenci najbardziej renomowanych uczelni w kraju, zainteresowani public relations i działaniami społecznymi. Większość z nich uczy się Warszawie, Krakowie i Katowicach. Ich prace – projekty PR dla Amnesty International – oceni jury w składzie: Piotr Czarnowski, prezes agencji First PR, Gerald Abramczyk, doradca ds. komunikacji strategicznej, dr Jacek Warchala, wykładowca Uniwersytetu Śląskiego, Mirella Panek, rzeczniczka Amnesty International i Anna Sanowska, Dyrektor Marketingu i PR Instytutu Monitorowania Mediów.

I etap konkursu potrwa, wraz z przyjmowaniem prac konkursowych, do 31 marca. Nadal więc można nadsyłać zgłoszenia i spróbować swoich sił w tworzeniu strategii PR. W kwietniu, spośród nadesłanych prac, zostanie wybranych 15, których autorzy przygotują pełne strategie komunikacyjne (ok. 15 stron). Ostatni etap to prezentacja projektu przed jury. W tej części konkursu weźmie udział 6 osób. Konkurs „PRaktykuj za granicą” zakończy się w czerwcu 2006 roku – wtedy poznamy jego zwycięzców. Na twórców najciekawszych projektów czekają wakacyjne staże w trzech europejskich biurach agencji public relations Fleishman-Hillard (Londyn, Dublin, Bruksela). Przeloty do miejsc odbywania praktyk ufundowały linie Centralwings, a nagrody pieniężne zapewnia organizator konkursu, IMM.

Konkurs Instytutu Monitorowania Mediów wspiera patronatem Polskie Stowarzyszenie Public Relations i EUPRERA (European Public Relations Education & Reasearch Association). Partnerami konkursu są organizacje studenckie AIESEC, AEGEE Gdańsk, AEGEE Kraków AEGEE Lublin, imPRess i Progress, a także hotel Hyatt i agencja reklamowa GRAF. Patroni medialni projektu to: Rzeczpospolita, Radio PiN, Press, PRoto.pl, Dlaczego, Semestr, Eurostudent, praktyki.eurostudent.pl i kariera.pl.

Więcej informacji o konkursie znajduje się na stronie www.instytut.com.pl/konkurs.

I edycja konkursu „PRaktykuj za granicą” została zorganizowana w roku akademickim 2003/2004. Zadanie konkursowe polegało na opracowaniu strategii komunikacji dla jednego z programów prowadzonych przez Polską Akcję Humanitarną. W roku 2005 trwała II edycja konkursu, w której partnerem społecznym była Fundacja Komunikacji Społecznej. Jak dotąd, laureaci „PRaktykuj za granicą” wyjechali na praktyki do Berlina, Monachium, Mediolanu i Londynu.