Skuteczna dystrybucja treści contentmarketingowych bez użycia „spray & pray”

 

Najważniejsze zadania content managera wiążą się rzecz jasna z treściami – ich tworzeniem, dystrybuowaniem oraz oceną pod względem efektywności. Dziś skupiamy się na tym drugim etapie i podpowiadamy, w jaki sposób dzięki odpowiednim narzędziom ułatwić życie sobie oraz dziennikarzom.

 

Content manager po stworzeniu dobrego komunikatu musi zadbać o to, by skutecznie dotrzeć z nim do odpowiednich odbiorców. Treści, na których zależy jego marce lub zleceniodawcom, powinny realizować jasno określone cele komunikacyjne i promocyjne. Miejsc, w których można promować własne treści jest do wyboru wiele: profile w mediach społecznościowych, kanały wideo, własne media – www, blog. Do tego należy dodać dobre relacje z blogerami, dziennikarzami i innymi liderami opinii, reklamę, wydarzenia specjalne.

 

Dowiedz się gdzie i do kogo kierować treści
Monitoring mediów pomaga w dostosowaniu tworzonych treści do potrzeb, zainteresowań i stylu odbiorców. Analiza źródeł, charakteru, zaangażowania i aktywności uczestników medialnej dyskusji o marce to jedna z podstawowych i praktycznych funkcjonalności monitoringu mediów. Duże zasoby danych zebrane z serwisów społecznościowych, prasy czy telewizji pozwalają na określenie i wskazanie osób – dziennikarzy lub uczestników dyskusji w social mediach – które w swoich publikacjach wykazują zainteresowanie naszym produktem lub usługą, bądź dobrą znajomość związanego z nimi tematu. Wiedza o tym, gdzie dyskutują, jak często publikują, co lubią, a czego nie, przyda się nie tylko w budowaniu person na potrzeby marketingu treści. To często także szansa na odnalezienie nowych klientów i osób, z którymi warto nawiązać współpracę. W przypadku mediów tradycyjnych, szybko poznamy dziennikarzy specjalizujących się w każdej tematyce. W internecie i social mediach – odnajdziemy najbardziej aktywnych i wpływowych dyskutantów lub blogerów. Z taką wiedzą łatwiej o spersonalizowane podejście i dostosowanie swojego komunikatu do rzeczywistych potrzeb i zainteresowań odbiorców.

 

Jak skutecznie dotrzeć do dziennikarza i nie zostać zawodowym spamerem
O ile kontakt z internetowymi liderami opinii oraz influencerami jest w dużej mierze ułatwiony dzięki mniej oficjalnym kanałom komunikacji – oraz narzędziom do social listeningu – o tyle bardziej wymagające może okazać się nawiązanie relacji z dziennikarzami w mediach klasycznych. Dlatego warto pamiętać o kilku prostych zasadach oraz poszukać wsparcia w odpowiednich narzędziach.  Współpraca z dziennikarzami musi opierać się na wzajemnym szacunku, dlatego content manager powinien dbać o jakość wysyłanych materiałów, postawić na indywidualne podejście do redaktorów oraz utrzymywać z nimi stały kontakt. Szczególnie przy dwóch ostatnich czynnikach pomoże narzędzie przygotowane przez Instytut Monitorowania Mediów. Przetestujcie MediaContact – bazę, w której znajdziecie dane kontaktowe do ponad 10 tys. dziennikarzy. Cała lista zorganizowana jest według kategorii tematycznych, którymi zajmują się konkretni redaktorzy, a wśród dodatkowych informacji znajdziemy także informacje o zagadnieniach najbardziej ich interesujących oraz preferowanym sposobie kontaktu. Wszystko po to, by jak najbardziej ułatwić współpracę oraz dotrzeć ze swoim komunikatem do osób rzeczywiście nim zainteresowanym – co jest wielką zaletą dla obu stron.

 

Integralną oraz bezpłatną częścią MediaContactu jest Biuro Prasowe, czyli moduł ułatwiający stworzenie wirtualnej przestrzeni do publikowania przygotowanych informacji na temat marki. To nie tylko biuro prasowe on-line, lecz także CMS pozwalający na sprawdzenie, którzy dziennikarze zapoznali się z naszym komunikatem, publikowanie informacji prasowych we własnych social mediach, tworzenie multimedialnych zasobów do pobrania i dopasowanie wyglądu biura do indywidualnych potrzeb.

 

Dodatkowo IMM stworzył w ramach MediaContactu usługę EasyContact, służącą do jednorazowej wysyłki wiadomości do redakcji potencjalnie nią zainteresowanych. Oszczędność czasu przede wszystkim!

 

Wszystkie opisane wyżej schematy działania oraz pomocnicze narzędzia – jeśli tylko wykorzystywane z wyczuciem – pozwalają na zbudowanie cennych relacji i dystrybucję pożądanych przez markę treści we wszystkich ważnych dla niej kanałach. A to już tylko krok od ważnego celu, czyli osiągnięcia sytuacji, w której o naszej firmie będzie się mówić tak, jak to my sobie zaplanujemy.