PRaktykuj za granicą – zbliża się koniec I etapu

Od 5 lutego przyjmowane są zgłoszenia do konkursu public relations, organizowanego przez Instytut Monitorowania Mediów. IV edycja „PRaktykuj za granicą” cieszy się rekordową popularnością – swój udział w nim zadeklarowało już blisko 150 osób. Zgłoszeni uczestnicy to studenci najbardziej renomowanych uczelni w kraju, zainteresowani public relations i ekologią. Większość z nich studiuje w Warszawie, Krakowie, Lublinie i Poznaniu. Swój udział zgłosili także stypendyści zagranicznych uczelni. Ich prace – projekty strategii komunikacyjnej dla organizacji ekologicznej WWF Polska – oceni jury w składzie: Gerald Abramczyk, doradca ds. komunikacji strategicznej, Piotr Czarnowski, prezes agencji First PR, Magdalena Dul, Kierownik Działu Komunikacji WWF Polska, dr Jacek Warchala, wykładowca Uniwersytetu Śląskiego, i Anna Sanowska, Dyrektor ds. PR Instytutu Monitorowania Mediów.

I etap konkursu potrwa, wraz z przyjmowaniem prac konkursowych, do 31 marca. Nadal więc można nadsyłać zgłoszenia i spróbować swoich sił w tworzeniu strategii komunikacji. W kwietniu, spośród nadesłanych prac, zostanie wybranych 15, których autorzy przygotują pełne projekty strategii. Ostatni etap to prezentacja projektu przed jury. W tej części konkursu weźmie udział 6 osób. Konkurs „PRaktykuj za granicą” zakończy się w czerwcu 2007 roku – wtedy poznamy jego zwycięzców. Na twórców najciekawszych projektów czekają wakacyjne staże w trzech europejskich biurach agencji public relations Fleishman-Hillard (Londyn, Bruksela, Monachium). Laureaci otrzymają także programy MS Office 2007, ufundowane przez Microsoft oraz nagrody pieniężne, które zapewnia organizator konkursu, IMM. Przelot do Londynu dla laureata I miejsca ufundowały linie Centralwings.

Konkurs Instytutu Monitorowania Mediów wspierają patronatem merytorycznym Polskie Stowarzyszenie Public Relations oraz ICCO. Partnerami konkursu są: GRAF, AIESEC, AEGEE Gdańsk, AEGEE Kraków, AEGEE Lublin, AEGEE Poznań, AEGEE Warszawa, AEGEE Wrocław, AEGEE Zielona Góra. Patroni medialni projektu to: Radio PiN, Press, PRoto.pl, Dlaczego, Semestr, Eurostudent, Motyw, Gazeta Studencka, wortal Kariera oraz wortal Praktyki Staże Rekrutacja.

Więcej informacji o konkursie znajduje się na stronie http://www.instytut.com.pl/konkurs

I edycja konkursu „PRaktykuj za granicą” została zorganizowana w roku akademickim 2003/2004. Zadanie konkursowe polegało na opracowaniu strategii komunikacji dla jednego z programów prowadzonych przez Polską Akcję Humanitarną. W roku 2005 trwała II edycja konkursu, w której partnerem społecznym była Fundacja Komunikacji Społecznej. III edycja konkursu w 2006 r. we współpracy z Amnesty International promowała ochronę praw człowieka. Jak dotąd, laureaci „PRaktykuj za granicą” wyjechali na staże do Berlina, Brukseli, Dublina, Monachium, Mediolanu i Londynu. Przedsięwzięcie IMM zostało wyróżnione w raporcie Forum Odpowiedzialnego Biznesu „Odpowiedzialny biznes w Polsce w 2005 roku. 100 dobrych przykładów”.

Instytut Monitorowania Mediów monitoruje ok. 800 tytułów prasowych, stacje telewizyjne i radiowe oraz polskie zasoby Internetu. Instytut Monitorowania Mediów jest członkiem FIBEP – elitarnej organizacji zrzeszającej ponad 80 firm monitorujących media z kilkudziesięciu krajów. Od 2002 r. Instytut Monitorowania Mediów wspiera działalność Forum Odpowiedzialnego Biznesu, a od 2004 jest partnerem organizacji studenckiej AIESEC.