PRaktykuj za granicą – finał konkursu

Trzyetapowe zmagania studentów zainteresowanych PR-em i komunikacją społeczną w ramach konkursu „PRaktykuj za granicą” zaczęły się w lutym 2009 r. Studenci z całego kraju nadsyłali projekty strategii komunikacji dla Fundacji Hospicyjnej z Gdańska. Do ostatniego etapu konkursu jury zakwalifikowało siedmioro uczestników, których zadaniem było przedstawienie swojego pomysłu na kampanię w formie prezentacji multimedialnej. Spośród finalistów jurorzy wyłonili trzy laureatki konkursu, które wyjadą na zagraniczne staże.

Pierwsze miejsce zajęła Anna Deneka, studentka V roku socjologii na Uniwersytecie Łódzkim i podyplomowego studium PR na Uniwersytecie Warszawskim. Jury konkursu bardzo wysoko oceniło jej projekt pod hasłem „Świat przed wszystkimi stoi otworem” promujący działalność Fundacji Hospicyjnej. Laureatką drugiej nagrody została Magdalena Milejska, studentka podyplomowego studium PR na Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie. Magdalena także wyróżniona została za projekt strategii promocji Fundacji Hospicyjnej jako organizacji pomagającej hospicjom w całej Polsce. Trzecie miejsce na podium zajęła Karolina Bielawska, studentka IV roku ekonomii i PR-u na Akademii Ekonomicznej w Katowicach. Uwagę jury i idące za tym wysokie noty uzyskała stworzona przez Karolinę strategia działań PR w ramach VI edycji kampanii „Hospicjum to też Życie” pod hasłem „Człowiek Człowiekowi Darem”.

 

Na zdjęciu: finaliści konkursu "PRaktykuj za granicą" wraz z jury oraz przedstawicielami agencji PR-owych zapewniających staże dla laureatów

 

Na zwycięzców „PRaktykuj za granicą” czekają wakacyjne staże w Londynie w agencji PR Fleishman-Hillard (I miejsce) i LEWIS PR (III miejsce) oraz w Brukseli w agencji Feedback Hill&Knowlton (II miejsce). Ponadto zwyciężczynie konkursu otrzymały nagrody pieniężne ufundowane przez Instytut Monitorowania Mediów oraz roczne prenumeraty magazynu Brief.

Prace studentów oceniało jury w składzie: Gerald Abramczyk, doradca ds. komunikacji strategicznej, Piotr Czarnowski, prezes agencji First PR, Piotr Kławsiuć, dyrektor biura prasowego Fundacji Hospicyjnej z Gdańska, prof. Jacek Warchala, wykładowca Uniwersytetu Śląskiego i Anna Sanowska, dyrektor ds. PR Instytutu Monitorowania Mediów.

W VI edycji konkursu widoczny był wysoki poziom merytoryczny większości nadesłanych prac. Studenci zmierzyli się w nich z bardzo trudnym tematem choroby oraz cierpienia i niezwykłe jest to, że w przeważającej części wzorowo poradzili sobie z zadaniami. Warto także zwrócić uwagę na doskonałe przygotowanie do wystąpień publicznych i prowadzenia prezentacji u 5 na 7 finalistów, a także na swobodę, z jaką posługują się językiem angielskim, co przy praktykach zagranicznych ma kluczowe znaczenie powiedziała Anna Sanowska, dyrektor ds. PR Instytutu Monitorowania Mediów i członek jury.

Patronat medialny nad konkursem objęły: PRoto.pl., Gazeta Studencka, Brief.pl, Kariera.com.pl, Korba.pl, Dlastudneta.pl oraz Radio Kampus.

I edycja konkursu PRaktykuj za granicą została zorganizowana w roku akademickim 2003/2004. Zadanie konkursowe polegało na opracowaniu strategii komunikacji dla jednego z programów prowadzonych przez Polską Akcję Humanitarną. W roku 2005 trwała II edycja konkursu, w której partnerem społecznym była Fundacja Komunikacji Społecznej. III edycja konkursu w 2006 r. we współpracy z Amnesty International promowała ochronę praw człowieka. Partnerem IV edycji był WWF, a V Fundacja Anny Dymnej „Mimo wszystko”. Jak dotąd, laureaci „PRaktykuj za granicą” wyjechali na staże do Berlina, Brukseli, Dublina, Londynu, Monachium i Mediolanu. Przedsięwzięcie IMM zostało wyróżnione w raporcie Forum Odpowiedzialnego Biznesu „Odpowiedzialny biznes w Polsce w 2005 roku. 100 dobrych przykładów”.

Więcej informacji o konkursie znajduje się na stronie
www.instytut.com.pl/harmonogram2009

Instytut Monitorowania Mediów monitoruje ponad 900 tytułów prasowych, 87 stacji telewizyjnych i radiowych oraz ponad 2000 serwisów internetowych. Instytut Monitorowania Mediów jest członkiem FIBEP – elitarnej organizacji zrzeszającej 91 firm monitorujących media z 41 krajów. Od 2002 r. IMM wspiera działalność Forum Odpowiedzialnego Biznesu, a od 2004 jest partnerem organizacji studenckiej AIESEC.