Legia najbardziej medialną drużyną mimo słabych wyników na boisku. Spory awans Jakuba Kamińskiego w marcowym zestawieniu „Piłka w grze”

Ćwierćfinały europejskiej Ligi Konferencji dla obu naszych reprezentantów klubowych. Sukces Legii Warszawy i Jagiellonii Białystok to zdecydowanie najważniejsza wiadomość ubiegłego miesiąca. Drużyny, które otwierają medialny ranking „Piłka w grze” w kwietniu zmierzyły się z zagranicznymi potęgami – Chelsea Londyn i Realem Betis. Za granicą błyszczy również Robert Lewandowski, którego bramki pomogły FC Barcelonie w przedłużeniu zwycięskiej passy. Zapowiedzi i kontrowersje wokół finału Superpucharu Polski między Jagiellonią a Wisłą Kraków były z kolei najbardziej medialnym tematem końcówki ubiegłego miesiąca.

 

Piłkarze warszawskiej Legii nie odnotowali dobrego miesiąca w PKO BP Ekstraklasie. Na 12 możliwych do zdobycia punktów, zgromadzili zaledwie 6 – zwycięstwo z broniącym się przed spadkiem Śląskiem Wrocław, remisy z Motorem Lublinem i Pogonią Szczecin, a także porażka z Rakowem Częstochowa. Szczególnie te dwa ostatnie starcia znacznie oddaliły Legię od szansy na mistrzostwo ligi. Aktualnie brakuje im już 14 punktów do nowego lidera PKO BP Ekstraklasy – wspomnianego już Rakowa Częstochowa, który notuje imponującą serię zwycięstw. Jednakże „Wojskowi” pokazali sportowy charakter na boiskach europejskiej Ligi Konferencji. Po porażce 3:2 z norweskim Molde, zwyciężyli przed własną publicznością 2:0 i zakwalifikowali się do ćwierćfinału rozgrywek, a w kwietniu zmierzyli się z jedną z najbardziej utytułowanych angielskich drużyn – Chelsea Londyn. To zaowocowało wieloma dyskusjami w social mediach, ponieważ rzadko kiedy aż tak uznana drużyna mierzy się z polskim klubem.

 

Drugie miejsce medialnego zestawienia IMM zajmuje następna rewelacja europejskiego pucharu – Jagiellonia Białystok. Drużyna z Podlasia rozprawiła się z belgijskim Cercle Brugge i o półfinał walczyła z hiszpańskim Realem Betis. Piłkarze Adriana Siemieńca zaliczyli również udany miesiąc na boiskach PKO BP Ekstraklasy, a w meczu na szczycie ligi pokonali Lecha Poznań 2:1. I to właśnie Lech Poznań zamyka podium zarówno rankingu IMM, jak i PKO BP Ekstraklasy. Oznacza to spadek o dwa miejsca w tabeli, ponieważ piłkarze „Kolejorza” rozpoczęli miesiąc jako lider krajowych rozgrywek. Porażki w dwóch ostatnich pojedynkach (z Jagiellonią i Śląskiem Wrocław) sprawiły, iż aktualnie drużyna z Poznania traci już 5 pięć punktów do Rakowa Częstochowa, ale nadal jest poważnym kandydatem do mistrzostwa. Śląsk Wrocław, wygrywając z poznańskim, Lechem dał wyraźny sygnał do walki o utrzymanie się w najwyższej lidze Polski, a to z kolei zaowocowało wysoką pozycją w rankingu medialności. Czołową piątkę zamknęła Pogoń Szczecin, która prezentuje stabilną formę sportową i znajduje się tuż za podium ligi.

 

Kolejne miejsca zajęły odpowiednio: Widzew Łódź, Korona Kielce, Raków Częstochowa, Cracovia Radomiak Radom.

 

Wykres 1. TOP 10 najbardziej medialnych drużyn PKO BP Ekstraklasy w marcu 2025 (prasa i wybrane portale internetowe)

 

W rankingu medialności drużyn Betclic 1. Ligi z powrotem na pozycji lidera pojawiła się Wisła Kraków. Tuż za nią uplasował się Ruch Chorzów, a podium zamknął ŁKS Łódź. Ostatniego dnia lutego odbyło się wieczorne starcie Arki Gdynia z Wisłą Kraków. Pojedynkowi towarzyszyły liczne opinie, iż jest to jeden z najważniejszych meczów sezonu pod względem końcowego triumfu w rozgrywkach. Zwycięstwo gospodarzy znacznie zwiększyłoby szanse na utrzymanie pozycji lidera Betclic 1. Ligi, zaś wygrana przyjezdnych z Krakowa umocniłaby ich w walce o baraże do PKO BP Ekstraklasy. Zacięty pojedynek skończył się jednakże remisem 2:2, co było popularnym tematem pierwszych dni marca. Wisła następnie odniosła dwa zwycięstwa i jedną porażkę, przez co zajmuje obecnie 6 miejsce, a tuż za nią – podobnie jak w zestawieniu IMM – znajduje się Ruch Chorzów. Drużyna z Górnego Śląska nie wygrała ani jednego meczu w ubiegłym miesiącu, przez co oddaliły się ich szanse na końcowy sukces w lidze. Z kolei jej aktualny lider, Arka Gdynia, zajęła 4 miejsce w rankingu medialności, a czołową piątkę zamknęła Polonia Warszawa, która imponowała formą w ostatnim miesiącu i opiniuje się, że jest to nowy kandydat do potencjalnego awansu.

Kolejne miejsca zajęły odpowiednio: Miedź Legnica, Górnik Łęczna, Wisła Płock, Bruk-Bet Termalica Nieciecza i Odra Opole.

 

Wykres 2. TOP 10 najbardziej medialnych drużyn Betclic I Ligi w marcu 2025 (prasa i wybrane portale internetowe)

 

Ranking medialności polskich piłkarzy otwiera duet z FC Barcelony – Robert Lewandowski i Wojciech Szczęsny. Podium zamknął Piotr Zieliński, który zanotował awans o dwie pozycje względem ostatniego zestawienia „Piłka w grze”. Zawodnicy Dumy Katalonii mają z pewnością wiele powodów do zadowolenia, ponieważ ich drużyna w ubiegłym miesiącu wygrała wszystkie 6 spotkań, podczas których nasz napastnik zdobył kilka bramek, a bramkarz zaliczył kilka czystych kont. Lewandowski dodatkowo uratował reprezentację Polski w pierwszym meczu kwalifikacyjnym do Mistrzostw Świata. W premierowym starciu kapitan kadry strzelił gola w 81. minucie, dzięki czemu ostatecznie zwyciężyliśmy 1:0. W drugim meczu podopieczni Michała Probierza pokonali Maltę 2:0, a dobrym występem popisał się Jakub Kamiński, który w zestawieniu IMM awansował aż o 6 pozycji. Dobrze zaprezentował się także Jakub Moder. Środkowy pomocnik pokazał się również w prestiżowych rozgrywkach Ligi Mistrzów, gdzie strzelił swojego debiutanckiego gola przeciwko Interowi Mediolan. We włoskiej drużynie na zagrał znajdujący się na trzecim miejscu w rankingu medialności Piotr Zieliński, który na początku miesiąca doznał kontuzji. Media spekulują na temat jego powrotu do zdrowia. Do gry powrócił natomiast kolejny reprezentant Polski grający w Interze Mediolan – Nicola Zalewski. Skrzydłowy wszedł na kwadrans gry w ostatnim meczu włoskiej drużyny i zamyka tym samym czołową piątkę rankingu IMM.

 

Kolejne miejsca zajęli odpowiednio: Matty Cash, Jakub Kamiński, Łukasz Skorupski, Jakub Kiwior i Przemysław Frankowski.

 

Wykres 3. TOP 10 najbardziej medialnych piłkarzy w marcu 2025 (prasa i wybrane portale internetowe)

 


„Piłka w grze” (dawniej „Polska Piłka”) to cykliczna analiza prowadzona przez Instytut Monitorowania Mediów (do stycznia 2024 r. przez PSMM Monitoring & More). Uwzględnia medialność klubów Ekstraklasy, 1. ligi oraz polskich piłkarzy występujących w Premier League, La Liga, Ligue 1, Serie A i pierwszej Bundeslidze. Proces analizy obejmuje ponad 1100 tytułów prasowych i wybrane strony internetowe. Badanie prowadzone jest cyklicznie od 1 marca 2010 r.

 

Instytut Monitorowania Mediów wyraża zgodę na pełną lub częściową publikację materiałów pod warunkiem podania źródła (pełna nazwa: Instytut Monitorowania Mediów). W przypadku wykorzystania grafik należy wskazać źródło (nazwę Instytut Monitorowania Mediów lub logotyp) przy każdym wykresie.

 

Kontakt dla mediów:

Joanna Rafał
Dział komunikacji marketingowej
Instytut Monitorowania Mediów
@: jrafal@imm.com.pl
Tel. +48 722 036 565


Materiały do pobrania:

+-
+-
+-
+-

Platforma

Serwis umożliwia przeglądanie i analizę publikacji, które ukazały się w internecie oraz social mediach, prasie, telewizji i radiu. Wynik monitoringu prezentowany jest w intuicyjnej aplikacji, której funkcjonalności skracają czas potrzebny na przeanalizowanie przekazów. Z wykorzystaniem tego narzędzia samodzielnie stworzysz także biuletyny, raporty statystyczne lub wyeksportujesz zestawienia materiałów w wybranych formatach. Sprawdź jak to działa – już dzisiaj zamów bezpłatny test!

Moduł analityczny

Moduł analityczny przedstawia wyniki monitoringu wszystkich mediów w formie interaktywnych wykresów i tabel. Ułatwia wyszukiwanie najbardziej nośnych tematów oraz insightów. W aplikacji zbadasz również efekty komunikacji wybranej marki na tle konkurencji. Wszystkie wykresy i tabele możesz pobierać w kilku formatach, a dane źródłowe eksportować do arkusza xls. Zamów bezpłatny test dowolnego monitoringu mediów i sprawdź możliwości modułu analitycznego!

AMI

Aplikacja AMI udostępnia wynik monitoringu portali i social mediów. Nieograniczona liczba słów kluczowych oraz możliwość samodzielnego tworzenia reguł monitoringu zapewniają odsianie informacji nie związanych z tematem oraz internetowego spamu. Aktualizacja wyników następuje w czasie rzeczywistym, co jest kluczowe w prowadzeniu social listening, ale też w pracy z hejtem i sytuacjami kryzysowymi. Korzystając z AMI otrzymujesz także dostęp do archiwum www od 2007 roku oraz pełną analitykę wyników w module analitycznym. Sprawdź już teraz wszystkie możliwości AMI w bezpłatnym teście!

MediaContact

Baza dziennikarzy MediaContact to aplikacja dla osób prowadzących relacje z mediami. Na podstawie bieżącego monitoringu mediów baza jest stale aktualizowana i uzupełniana o nowe kontakty. To gwarantuje, że wysłana informacja trafi do dziennikarzy aktywnie publikujących artykuły na wybrane tematy. Częścią bazy MediaContact jest Biuro prasowe umożliwiające tworzenie i zarządzanie wysyłką informacji prasowych, a także ich publikację na stronie www. Biuro jest bezpłatne dla wszystkich użytkowników bazy MediaContact. Sprawdź jak to działa w bezpłatnym teście!

Biuro Prasowe

Baza dziennikarzy MediaContact jest przeznaczona dla wszystkich osób prowadzących relacje z mediami. Dane w bazie są codziennie aktualizowane i uzupełniane o nowe kontakty na podstawie monitoringu mediów. To gwarantuje, że wysłana informacja trafi do dziennikarzy aktywnie publikujących artykuły na wybrane tematy. Częścią bazy MediaContact jest Biuro prasowe umożliwiające tworzenie i zarządzanie wysyłką informacji prasowych, a także ich publikację na stronie www. Biuro jest bezpłatne dla wszystkich użytkowników bazy MediaContact. Sprawdź jak to działa w bezpłatnym teście!

Admonit

Admonit to narzędzie do analizy i raportowania wydatków reklamowych w telewizji, radiu i prasie. Jeśli chcesz: przeanalizować wydatki reklamowe firmy/marki oraz jej konkurencji, zweryfikować wykorzystanie w danej branży/firmie poszczególnych kanałów komunikacji, a także w łatwy sposób monitorować rynek reklamy i pojawiające się tam nowe kampanie – bezpłatnie przetestuj Admonit już dzisiaj!

Maksymalny rozmiar pliku: 500kB Dopuszczalne formaty: png, jpg