Jerzy Buzek najcieplej odbieranym europosłem Koalicji Obywatelskiej

Platforma Obywatelska podjęła decyzję o wyłonieniu swojego kandydata na prezydenta w ramach prawyborów. Wśród potencjalnych zwycięzców tego konkursu pojawiają się tacy politycy jak Małgorzata Kidawa-Błońska, Radosław Sikorski czy Bartosz Arłukowicz. Jednakże – jak wynika z raportu wizerunkowego europosłów Koalicji Obywatelskiej przygotowanego przez Instytut Monitorowania Mediów – największą sympatią mediów cieszy się Jerzy Buzek i być może właśnie on powinien reprezentować Koalicję Obywatelską w walce o fotel prezydenta.

 

Instytut Monitorowania Mediów przeprowadził analizę obecności w mediach pięciu europosłów Koalicji Obywatelskiej: Ewy Kopacz, Róży Thun, Danuty Huebner, Radosława Sikorskiego oraz Jerzego Buzka. W tym celu prześledził wzmianki na ich temat, pojawiające się w polskich mediach w okresie od 1 maja do 31 października 2019 roku.

 

O Jerzym Buzku mówi się dobrze, o Ewie Kopacz najwięcej

 

Okazuje się, że najwięcej wzmianek w mediach pojawiło się na temat Ewy Kopacz, co nie może dziwić w związku z jej wyborem na wiceprzewodniczącą PE. O Ewie Kopacz pojawiło się łącznie 58,2 tys. publikacji. Jednak więcej było o zabarwieniu negatywnym (2,3 tys.) niż pozytywnym (2,1 tys.). Publikacje o Ewie Kopacz stanowią 52 proc. wszystkich materiałów poświęconych analizowanym politykom. Wygenerowały one też najwyższe dotarcie (252 mln potencjalnych kontaktów) oraz osiągnęły najwyższe AVE, czyli ekwiwalent reklamowy równy 128 mln złotych.

 

Drugie miejsce zajęła Róża Thun z liczbą 19 tys. wzmianek, w tym 257 materiałów o zabarwieniu pozytywnym i  ponad dwa razy więcej negatywnych (539). O Radosławie Sikorskim pojawiło się ponad 12,4 tys. wzmianek, wśród których znalazło się 329 wpisów pozytywnych oraz 455 negatywnych. Danuta Huebner pojawiała się w mediach 11,1 tys. razy z przewagą pozytywnych wpisów na jej temat (123 pozytywne wzmianki do 44 negatywnych).

 

Warto zwrócić uwagę na Jerzego Buzka, o którym co prawda nie mówiło się tak dużo, jak o Ewie Kopacz czy Radosławie Sikorskim (10,7 tys. wzmianek), ale to właśnie ten polityk cieszy się najlepszym stosunkiem liczby wypowiedzi pozytywnych – aż 245 – do negatywnych, których było zaledwie 39.

 

 

Głównym tematem Parlament Europejski

 

Najczęściej pisano o wyżej wymienionych politykach w kontekście wyborów do Parlamentu Europejskiego czy wyboru Ewy Kopacz na wiceprzewodniczącą PE. Ewa Kopacz była przywoływana również w publikacjach poświęconych lotom polityków rządowymi samolotami, poparciu przez polityk pomysłu powiązania wypłat unijnych funduszy z praworządnością, zaangażowaniu w kampanię wyborczą KO czy chęci przewodniczącego komisji ds. VAT postawienia Ewy Kopacz przed Trybunałem Stanu.

 

 

 

O Instytucie Monitorowania Mediów:

IMM to lider w branży analityki informacji medialnych. Od 2000 roku dostarcza usługi badania danych ze wszystkich mediów. Dostępny on-line moduł analityczny umożliwia bieżące śledzenie efektów działań komunikacyjnych na tle konkurencji, pomiar efektywności dotychczas podjętych działań promocyjnych i planowanie strategii komunikacji. Pomaga też chronić reputację firmy lub marki w sytuacjach kryzysowych.

Aktualnie stałym monitoringiem objęte są polskie zasoby internetu wraz z social media (włączając Facebook i Instagram), ponad 1000 tytułów prasowych oraz prawie 200 stacji RTV z szerokim wyborem mediów regionalnych i lokalnych.

 

Kontakt dla mediów:

Sylwia Hornowska

Specjalista ds. PR

shornowska@imm.com.pl

tel. +48 603 348 033

 

+-
+-
+-
+-

Platforma

Serwis umożliwia przeglądanie i analizę publikacji, które ukazały się w internecie oraz social mediach, prasie, telewizji i radiu. Wynik monitoringu prezentowany jest w intuicyjnej aplikacji, której funkcjonalności skracają czas potrzebny na przeanalizowanie przekazów. Z wykorzystaniem tego narzędzia samodzielnie stworzysz także biuletyny, raporty statystyczne lub wyeksportujesz zestawienia materiałów w wybranych formatach. Sprawdź jak to działa – już dzisiaj zamów bezpłatny test!

Moduł analityczny

Moduł analityczny przedstawia wyniki monitoringu wszystkich mediów w formie interaktywnych wykresów i tabel. Ułatwia wyszukiwanie najbardziej nośnych tematów oraz insightów. W aplikacji zbadasz również efekty komunikacji wybranej marki na tle konkurencji. Wszystkie wykresy i tabele możesz pobierać w kilku formatach, a dane źródłowe eksportować do arkusza xls. Zamów bezpłatny test dowolnego monitoringu mediów i sprawdź możliwości modułu analitycznego!

AMI

Aplikacja AMI udostępnia wynik monitoringu portali i social mediów. Nieograniczona liczba słów kluczowych oraz możliwość samodzielnego tworzenia reguł monitoringu zapewniają odsianie informacji nie związanych z tematem oraz internetowego spamu. Aktualizacja wyników następuje w czasie rzeczywistym, co jest kluczowe w prowadzeniu social listening, ale też w pracy z hejtem i sytuacjami kryzysowymi. Korzystając z AMI otrzymujesz także dostęp do archiwum www od 2007 roku oraz pełną analitykę wyników w module analitycznym. Sprawdź już teraz wszystkie możliwości AMI w bezpłatnym teście!

MediaContact

Baza dziennikarzy MediaContact to aplikacja dla osób prowadzących relacje z mediami. Na podstawie bieżącego monitoringu mediów baza jest stale aktualizowana i uzupełniana o nowe kontakty. To gwarantuje, że wysłana informacja trafi do dziennikarzy aktywnie publikujących artykuły na wybrane tematy. Częścią bazy MediaContact jest Biuro prasowe umożliwiające tworzenie i zarządzanie wysyłką informacji prasowych, a także ich publikację na stronie www. Biuro jest bezpłatne dla wszystkich użytkowników bazy MediaContact. Sprawdź jak to działa w bezpłatnym teście!

Biuro Prasowe

Baza dziennikarzy MediaContact jest przeznaczona dla wszystkich osób prowadzących relacje z mediami. Dane w bazie są codziennie aktualizowane i uzupełniane o nowe kontakty na podstawie monitoringu mediów. To gwarantuje, że wysłana informacja trafi do dziennikarzy aktywnie publikujących artykuły na wybrane tematy. Częścią bazy MediaContact jest Biuro prasowe umożliwiające tworzenie i zarządzanie wysyłką informacji prasowych, a także ich publikację na stronie www. Biuro jest bezpłatne dla wszystkich użytkowników bazy MediaContact. Sprawdź jak to działa w bezpłatnym teście!

Admonit

Admonit to narzędzie do analizy i raportowania wydatków reklamowych w telewizji, radiu i prasie. Jeśli chcesz: przeanalizować wydatki reklamowe firmy/marki oraz jej konkurencji, zweryfikować wykorzystanie w danej branży/firmie poszczególnych kanałów komunikacji, a także w łatwy sposób monitorować rynek reklamy i pojawiające się tam nowe kampanie – bezpłatnie przetestuj Admonit już dzisiaj!

Maksymalny rozmiar pliku: 500kB Dopuszczalne formaty: png, jpg