IMM: Rzeczpospolita najbardziej opiniotwórczym medium w lipcu

Prasa
Czołówkę najczęściej cytowanych tytułów prasowych otwiera dziennik „Rzeczpospolita”, wyprzedzając  „Gazetę Wyborczą” i „Dziennik Gazeta Prawna”. „Rzeczpospolita” zawdzięcza swoją wysoką pozycję informacjom na temat referendum konstytucyjnego oraz afery GetBack, która to spółka miała mieć wgląd w adresy Polaków z chronionej bazy PESEL.

Najczęściej cytowanym tygodnikiem były „Sieci Prawdy”. Pozycję lidera tygodnik zawdzięcza wywiadowi z Jarosławem Kaczyńskim. Na drugim miejscu znalazł się dwutygodnik „Wspólnota”, a trzecie miejsce zajął „Newsweek”.

„Forbes” znalazł się na pierwszym miejscu wśród w miesięczników. Drugie i trzecie miejsce należy kolejno do miesięczników „Press” oraz „Playboy”.

 

Telewizja
TVN24
zajęła pierwszą pozycję w rankingu. Na kolejnych miejscach uplasowały się TVN oraz TVPInfo.

Radio
RMF FM,
zostało liderem cytowalności wśród stacji radiowych dzięki echom wypowiedzi Kornela Morawieckiego, informacjom na temat ustawy IPN i sporu o Sąd Najwyższy. Radio wyprzedziło PR1 oraz TOK FM.

 

Portale internetowe
Najbardziej opiniotwórczym portalem internetowym został Onet.pl
za sprawą informacji o reformie sądownictwa w Polsce.  Kolejne pozycje zajęły Wirtualna Polska oraz wPolityce.pl.

 

Media ekonomiczne

„Dziennik Gazeta Prawna” znalazł się na pierwszym miejscu wśród najczęściej cytowanych mediów ekonomicznych w Polsce. Wyprzedził m.in. „Puls Biznes” oraz Forbes.

Media regionalne
Wśród mediów regionalnych na pierwszym miejscu uplasowało się Radio Kraków. Kolejne miejsca należą do Gazety Krakowskiej oraz Głosu Wielkopolskiego.


Instytut Monitorowania Mediów wyraża zgodę na publikację raportu, wyników badań i dołączonych do nich materiałów graficznych pod warunkiem podania źródła („Instytut Monitorowania Mediów”) w artykule oraz przy każdej grafice.

Badanie przeprowadzono na podstawie 26 008 przekazów z mediów (materiałów prasowych, publikacji w portalach internetowych oraz programów radiowych i telewizyjnych) z okresu od 1 do 31 lipca 2018 roku. Dziennikarze odnosili się do wiadomości z łamów innych mediów 26 727 razy (21 184 razy w portalach, 3 305 razy w prasie, 1 665  w telewizji i 573 w radio).

Badanie wykonano na podstawie materiałów z monitoringu prasy, radio i telewizji oraz portali internetowych z wyłączeniem social media, w których pojawiały się nazwy mediów:

  • prasowych,
  • portali internetowych,
  • stacji radiowych i telewizyjnych lub tytuły ich programów. 

Instytut Monitorowania Mediów prowadzi badanie nieprzerwanie od września 2003 r. Od stycznia 2018 roku badanie rozszerzone zostało o analizę cytowań w portalach internetowych. Raport „Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce” dostarcza informacji na temat liczby cytatów z mediów ukazujących się w innych mediach, z wyłączeniem agencji informacyjnych i przedruków. Stała wysoka liczba cytowań to jeden z elementów mających wpływ na zwiększenie wiarygodności i opiniotwórczości danego medium. Raport „Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce” jest często wykorzystywany przez media, m.in. w opisach ich osiągnięć i sukcesów oraz w analizach czytelnictwa i sprzedaży.

Instytut Monitorowania Mediów monitoruje ponad 1000 tytułów prasowych, prawie 150 stacji RTV oraz polskie zasoby internetu wraz z mediami społecznościowymi.

 

Kontakt dla mediów:

Instytut Monitorowania Mediów

Magdalena Tokaj

magdalena.tokaj@imm.com.pl

tel.: +48 22 378 37 50

www.imm.com.pl

ul. Chmielna 85/87, 00-805 Warszawa

 

O IMM:

to innowacyjna organizacja o wiodącej pozycji rynkowej w branży analityki informacji medialnych. Od 2000 roku dostarcza kompleksowe usługi badania danych pozyskiwanych ze wszystkich typów mediów, które w postaci specjalistycznych raportów i przekrojowych analiz branżowych, opracowuje zespół ekspertów IMM. Dostępny on-line moduł analityczny umożliwia bieżące śledzenie efektów działań komunikacyjnych na tle konkurencji, pomiar efektywność dotychczas podjętych działań promocyjnych i planowanie strategii komunikacji. Pomaga też chronić reputację firmy lub marki w sytuacjach kryzysowych.

Aktualnie stałym monitoringiem objętych jest ponad milion domen polskich zasobów internetu wraz z social media (z aktualizacją wyników w czasie rzeczywistym), ponad 1000 tytułów prasowych oraz prawie 150 stacji RTV z szerokim wyborem mediów regionalnych i lokalnych.

IMM należy do elitarnej międzynarodowej organizacji FIBEP (Federation Internationale des Bureaux d’Extraits de Presse) zrzeszającej firmy monitorujące media z całego świata.