IMM dla Ministerstwa Finansów

Ten przetarg jest trzecim z kolei, który wygrał Instytut Monitorowania Mediów. Kryteriami oceny poprzednich przetargów wygranych przez IMM, była jakość usług oraz ich cena.

Instytut Monitorowania Mediów powstał w 1999 roku. Na początku podstawową działalnością firmy było wyszukiwanie informacji z telewizji oraz radia. W 2001 roku zakres monitoringu został poszerzony o prasę oraz Internet. W tym samym czasie powstał dział raportów i analiz, w którym, na podstawie wyników monitoringu, powstają analizy przekazów mediowych, raporty wizerunkowe i porównawcze oraz indywidualne serwisy informacyjne. Na początku czerwca 2003 r. IMM uruchomił internetową platformę informacyjną, dzięki której można śledzić on-line wyniki monitoringu wszystkich mediów. Serwis ten spotkał się z dużym zainteresowaniem odbiorców i jest wykorzystywany szczególnie w przypadkach pojawiania się sytuacji kryzysowych. Obecnie pracownicy IMM wyszukują informacje z 450 tytułów prasowych, 8 stacji telewizyjnych, wybranych programów z 9 stacji radiowych oraz pol-skich zasobów Internetu.  Od początku grudnia 2003 r. na rzecz Instytutu pracuje 90 osób.

Poza Ministerstwem Finansów Instytut Monitorowania Mediów świadczy usługi między innymi dla: PZU, PKN Orlen, Pekao, PTK Centertel, Ministerstwa Edukacji Narodowej i Sportu, Ministerstwa Skarbu Państwa, Urzędu Zamówień Publicznych, Agencji Rozwoju i Modernizacji Rolnictwa, Agencji Nieruchomości Rolnych. Ponadto odbiorcami usług IMM są agencje public relations, komórki public relations, biura prasowe oraz działy marketingu wielu firm.