Placeholder Image

Ostatnia szansa na praktyki za granicą

Logotyp PRaktykuj za granicąW tym roku studenci, którzy chcą pojechać na wakacyjne staże za granicę, będą pracować nad przygotowaniem strategii komunikacji dla Fundacji ITAKA – Centrum Poszukiwań Ludzi Zaginionych. Do wyboru są trzy tematy, a każdy z nich dotyczy jednego z aspektów działalności Fundacji.

Trójka zwycięzców konkursu będzie stawiać swoje pierwsze kroki zawodowe w Brukseli i Londynie, w agencjach Fleishman-Hillard, Burson-Marsteller i LEWIS PR. Przygotowane przez nich strategie PR trafią do Fundacji ITAKA, która będzie mogła wykorzystać najciekawsze pomysły.

Do studentów należy przygotowanie strategii komunikacji wspierającej wybrane działanie czy program Fundacji: na przykład kampanię „Nie uciekaj”, adresowaną do nastolatków. W zaplanowaniu komunikacji z tą grupą docelową na pewno pomoże dobra znajomość mediów społecznościowych, czyli praktyczna wiedza, której studentom nie brakuje.

– Działania kierowane do nastolatków w ramach kampanii „Nie uciekaj” wymagają szczególnie kreatywnego podejścia, tak aby przekaz profilaktyczny, z założenia mało atrakcyjny, dotarł do młodzieży – wskazuje Joanna Gogolińska z Fundacji ITAKA – Dotykamy tu ważnego problemu społecznego, według statystyk policyjnych co roku ucieka z domu około 3500 nastolatków. Fundacja kieruje działania komunikacyjne nie tylko do uciekinierów, ale także do młodzieży zagrożonej ucieczkami, do ich rodziców i opiekunów.

Zadania są zróżnicowane, osobom nastawionym bardziej na realia biznesowe, niż społeczne, może spodobać się temat drugi: „zaplanuj strategię komunikacji promującej Fundację ITAKA jako atrakcyjnego partnera dla przedsiębiorstw realizujących strategie CSR”. – To zadanie jest na pewno największym wyzwaniem – mówi Joanna Gogolińska – wpisanie działań ITAKI w strategię CSR firm nie jest proste, gdyż tematyka zaginięć jest stosunkowo mało znana i odbiega od głównych obszarów działań CSR firm.

Dla osób, które jeszcze nigdy nie pisały strategii PR, organizatorzy udostępnili na stronie internetowej przewodnik: „Jak pisać (i prezentować) strategie komunikacji”.

Konkurs jest otwarty dla studentów wszystkich kierunków i wszystkich trybów studiów: dziennych, wieczorowych, zaocznych i podyplomowych.

PRaktykuj za granicą jest organizowane przez Instytut Monitorowania Mediów już po raz dziewiąty. Nagrody zostały ufundowane przez IMM oraz agencje Fleishman-Hillard, Burson-Marsteller, LEWIS PR i Solski Burson-Marsteller, a także magazyn BRIEF. 

Patronat medialny nad wydarzeniem objęło radio RMF MAXXX, Gazeta Wrocławska i portal naszemiasto.pl, portal proto.pl, Gazeta Studencka, magazyn studencki SMS, magazyn studencki Manko, magazyn studencki B.e.s.t. oraz portale dlastudenta.pl i kariera.com.pl. Partnerami konkursu są anteny AEGEE: Białystok, Kraków, Lublin, Poznań, Toruń, Warszawa, Wrocław i Zielona Góra.

Merytorycznie konkurs wspierają organizacje branżowe PSPR i ZFPR.

 

Tagi: