Instytut Monitorowania Mediów dla FIBEP

W październiku 2010 roku FIBEP roześle pierwszy numer newslettera do wszystkich członków stowarzyszenia. Za jego stworzenie odpowiedzialny jest Instytut Monitorowania Mediów. Treść opracowania poświęcona będzie światowym trendom branży PR i zawierać będzie między innymi informacje o kluczowych dla branży badaniach, nowych narzędziach oraz newsy z najważniejszych agencji PR .

To miłe wyróżnienie dla IMM oraz polskiego rynku monitorowania mediów. Propozycja ta ma szczególne znaczenie w roku jubileuszowym, w którym Instytut Monitorowania Mediów świętuje 10-lecie istnienia firmy – mówi Paweł Sanowski, Prezes IMM.

Dostarczanie członkom organizacji kompendium wiedzy o trendach branży public relations to kolejna inicjatywa FIBEP mająca na celu edukację, integrację środowiska oraz rozwój zrzeszonych firm i całej branży. Już przeszło pół wieku FIBEP angażuje się w podwyższanie światowych standardów monitoringu mediów. W osiemnastomiesięcznych odstępach, w wybranym kraju jednego z członków, organizowany jest Kongres. Spotkania reprezentantów firm służą wymianie doświadczeń, szczególnie najlepszych praktyk, zacieśnianiu międzynarodowej współpracy oraz tworzeniu nowych rozwiązań. 

Przygotowywany przez IMM newsletter będzie miał charakter cykliczny i będzie wysyłany do członków organizacji raz na kwartał.

FIBEP (Federation Internationale des Bureaux d’Extraits de Presse) jest organizacją branżową firm monitorujących media, która działa od 1953 roku i skupia niemal 90 przedsiębiorstw z przeszło 40 krajów. Przedsiębiorstwa zrzeszone w FIBEP stanowią ok. 80% całości międzynarodowego przemysłu monitoringu mediów.

Instytut Monitorowania Mediów powstał w 2000 roku. Monitoruje ponad 900 tytułów gazet i czasopism ogólnopolskich, regionalnych i anglojęzycznych, 33 stacje telewizyjne, 63 stacje radiowe oraz polskie zasoby Internetu. Od 1 lutego 2010 monitoruje social media w tym Facebooka, Twittera, Blipa, Goldenline.
Od 2002 roku Instytut Monitorowania Mediów jest członkiem FIBEP.