Media w mediach – analiza cytatów – marzec 2004

Wśród rozgłośni radiowych nadal pierwsze miejsce zajmuje Radio Zet, które w marcu jest na czwartym miejscu w rankingu. Warto zwrócić uwagę na wysokie, 10 miejsce PR 3 PR. Podobnie jak  w poprzednim  miesiącu w pierwszej 15-tce cytowanych mediów znalazła się jedna stacja telewizyjna TVN, natomiast Onet.pl znalazł się na 14. pozycji. 

Zdecydowana większość cytowanych przekazów znalazła się w przeglądach prasy. Na drugiej pozycji uplasowały się materiały dotyczące polityki. W kontekście afer najczęściej cytowano publikacje dotyczące afery Rywina. Wysoka pozycja radia Zet wynika z nagłośnienia debaty politycznej pomiędzy Janem Rokitą a Andrzejem Lepperem w audycji Moniki Olejnik „Siódmy dzień tygodnia”. Zaś tygodnik Newsweek, szóste miejsce zawdzięcza opublikowanemu rankingowi szkół.

Badanie przeprowadzono na podstawie 3708 wycinków prasowych oraz programów radiowych i telewizyjnych z okresu 1-31 marca 2004 r. Dziennikarze odnosili się do wiadomości podawanych na łamach innych mediów 5566 razy (3784 razy w prasie, 488 w radiu i 1294 w telewizji). Najczęściej powoływano się na doniesienia prasowe (4508), następnie radiowe (643), telewizyjne (254) oraz internetowe (161).

Analiza obejmuje wszystkie przekazy prasowe, telewizyjne i radiowe, w których cytuje się lub powołuje na doniesienia, które pierwotnie pojawiły się w innych środkach przekazu. Badaniu poddano 400 tytułów prasowych, 6 stacji telewizyjnych oraz wybrane programy 5 rozgłośni radiowych. 

Cały raport jest dostępny na stronie Instytutu Monitorowania Mediów: http://www.instytut.com.pl/raporty

+-
+-
+-
+-

Platforma

Serwis umożliwia przeglądanie i analizę publikacji, które ukazały się w internecie oraz social mediach, prasie, telewizji i radiu. Wynik monitoringu prezentowany jest w intuicyjnej aplikacji, której funkcjonalności skracają czas potrzebny na przeanalizowanie przekazów. Z wykorzystaniem tego narzędzia samodzielnie stworzysz także biuletyny, raporty statystyczne lub wyeksportujesz zestawienia materiałów w wybranych formatach. Sprawdź jak to działa – już dzisiaj zamów bezpłatny test!

Moduł analityczny

Moduł analityczny przedstawia wyniki monitoringu wszystkich mediów w formie interaktywnych wykresów i tabel. Ułatwia wyszukiwanie najbardziej nośnych tematów oraz insightów. W aplikacji zbadasz również efekty komunikacji wybranej marki na tle konkurencji. Wszystkie wykresy i tabele możesz pobierać w kilku formatach, a dane źródłowe eksportować do arkusza xls. Zamów bezpłatny test dowolnego monitoringu mediów i sprawdź możliwości modułu analitycznego!

AMI

Aplikacja AMI udostępnia wynik monitoringu portali i social mediów. Nieograniczona liczba słów kluczowych oraz możliwość samodzielnego tworzenia reguł monitoringu zapewniają odsianie informacji nie związanych z tematem oraz internetowego spamu. Aktualizacja wyników następuje w czasie rzeczywistym, co jest kluczowe w prowadzeniu social listening, ale też w pracy z hejtem i sytuacjami kryzysowymi. Korzystając z AMI otrzymujesz także dostęp do archiwum www od 2007 roku oraz pełną analitykę wyników w module analitycznym. Sprawdź już teraz wszystkie możliwości AMI w bezpłatnym teście!

MediaContact

Baza dziennikarzy MediaContact to aplikacja dla osób prowadzących relacje z mediami. Na podstawie bieżącego monitoringu mediów baza jest stale aktualizowana i uzupełniana o nowe kontakty. To gwarantuje, że wysłana informacja trafi do dziennikarzy aktywnie publikujących artykuły na wybrane tematy. Częścią bazy MediaContact jest Biuro prasowe umożliwiające tworzenie i zarządzanie wysyłką informacji prasowych, a także ich publikację na stronie www. Biuro jest bezpłatne dla wszystkich użytkowników bazy MediaContact. Sprawdź jak to działa w bezpłatnym teście!

Biuro Prasowe

Baza dziennikarzy MediaContact jest przeznaczona dla wszystkich osób prowadzących relacje z mediami. Dane w bazie są codziennie aktualizowane i uzupełniane o nowe kontakty na podstawie monitoringu mediów. To gwarantuje, że wysłana informacja trafi do dziennikarzy aktywnie publikujących artykuły na wybrane tematy. Częścią bazy MediaContact jest Biuro prasowe umożliwiające tworzenie i zarządzanie wysyłką informacji prasowych, a także ich publikację na stronie www. Biuro jest bezpłatne dla wszystkich użytkowników bazy MediaContact. Sprawdź jak to działa w bezpłatnym teście!

Admonit

Admonit to narzędzie do analizy i raportowania wydatków reklamowych w telewizji, radiu i prasie. Jeśli chcesz: przeanalizować wydatki reklamowe firmy/marki oraz jej konkurencji, zweryfikować wykorzystanie w danej branży/firmie poszczególnych kanałów komunikacji, a także w łatwy sposób monitorować rynek reklamy i pojawiające się tam nowe kampanie – bezpłatnie przetestuj Admonit już dzisiaj!

Maksymalny rozmiar pliku: 500kB Dopuszczalne formaty: png, jpg