Od 1 do 31 października na potrzeby raportu Instytut Monitorowania Mediów przeanalizował 8162 przekazów mediowych. Dziennikarze odnosili się do wiadomości podawanych na łamach innych mediów 10 388 razy (4487 razy w prasie, 3833 w telewizji i 2068 w radiu). 

„Rzeczpospolita” utrzymuje pozycję lidera, osiągając jeszcze lepszy wynik niż we wrześniu. Powoływano się na nią 1578 razy, przede wszystkim w odniesieniu do rankingów i sondaży, polityki polskiej oraz ekonomii, rynku i finansów. Na drugie miejsce z trzeciego awansuje „Dziennik”, cytowany 1454 razy. Na trzecią pozycję spadła „Gazeta Wyborcza” (1391 powołań). 

W rankingu październikowym po raz pierwszy notujemy nowy dziennik „Polska”1 – od razu na szóstej pozycji (340 cytowań). Od ścisłej czołówki dzielą go dwa tygodniki opinii.

 


Zaraz za peletonem uplasował się tygodnik „Wprost”, który był cytowany 586 razy. Warto również zwrócić uwagę na coraz lepszy wynik „Newsweeka” (441). W rankingu nie zabrakło także tygodnika „Polityka”, na którego artykuły inne media powoływały się 197 razy.

Najczęściej cytowaną publikacją w październiku była rozmowa Piotra Gabryela, Pawła Lisieckiego oraz Bernadety Waszkiewicz z „Rzeczpospolitej” z prezydentem Lechem Kaczyńskim („Weta chcę używać rzadko”, 108 powołań). 


Lider wśród stacji telewizyjnych – stacja TVN24 spada z piątej na siódmą lokatę (330 cytowań). Oprócz niej w zestawieniu jest obecna także TVN, cytowana 246 razy. 

Najczęściej cytowanym dziennikiem biznesowo-ekonomicznym jest od początku roku „Gazeta Prawna” (288 powołań, 8. miejsce). „Fakt” był częściej cytowany niż „Super Express”. W październikowym zestawieniu nie znalazł się żaden portal internetowy. 

Najbardziej opiniotwórczą stacją radiową w październiku, podobnie jak we wrześniu, została RMF FM (174 powołania), która zamyka pierwszą piętnastkę. 

W badanym okresie wiodącymi tematami powołań były:
kontrowersje wokół WSI, śledztwo w sprawie B. Blidy, kulisy afery korupcyjnej na Helu, rzekoma choroba filipińska byłego prezydenta Aleksandra Kwaśniewskiego, przygotowania do Euro 2012, sprawa Krauzego, eksmisja betanek, śledztwo w sprawie seksafery w Samoobronie oraz kontrowersje wokół „taśm Rydzyka”.

95 proc. cytowań dotyczyło mediów ogólnopolskich, a pozostałe 5 proc. – lokalnych i regionalnych. Najwięcej cytatów pochodziło z woj. mazowieckiego („Życie Warszawy”, 230), łódzkiego („Dziennik Łódzki”, 21), małopolskiego („Dziennik Polski”, 15) oraz lubelskiego („Dziennik Wschodni”, 13). 

W każdym miesiącu Instytut Monitorowania Mediów analizuje wszystkie przekazy prasowe, telewizyjne i radiowe, których autorzy powołują się na doniesienia innych mediów. Badaniu poddawanych jest ponad 800 tytułów prasowych, stacje telewizyjne oraz wybrane programy rozgłośni radiowych. Raport październikowy w wersji podstawowej jest dostępny na stronie Instytutu Monitorowania Mediów: http://www.instytut.com.pl/raporty. Aby otrzymać pełną lub sprofilowaną wersję raportu, prosimy o kontakt: k.ewert@instytut.com.pl

Instytut Monitorowania Mediów monitoruje ponad 800 tytułów prasowych, 73 stacje telewizyjne i radiowe oraz polskie zasoby Internetu. Instytut Monitorowania Mediów jest członkiem FIBEP – elitarnej organizacji zrzeszającej ponad 80 firm monitorujących media z kilkudziesięciu krajów. Od 2002 r. Instytut Monitorowania Mediów wspiera działalność Forum Odpowiedzialnego Biznesu.

 


1. Dziennik „Polska” ukazuje się od 15 października br. 

+-
+-
+-
+-

Platforma

Serwis umożliwia przeglądanie i analizę publikacji, które ukazały się w internecie oraz social mediach, prasie, telewizji i radiu. Wynik monitoringu prezentowany jest w intuicyjnej aplikacji, której funkcjonalności skracają czas potrzebny na przeanalizowanie przekazów. Z wykorzystaniem tego narzędzia samodzielnie stworzysz także biuletyny, raporty statystyczne lub wyeksportujesz zestawienia materiałów w wybranych formatach. Sprawdź jak to działa – już dzisiaj zamów bezpłatny test!

Moduł analityczny

Moduł analityczny przedstawia wyniki monitoringu wszystkich mediów w formie interaktywnych wykresów i tabel. Ułatwia wyszukiwanie najbardziej nośnych tematów oraz insightów. W aplikacji zbadasz również efekty komunikacji wybranej marki na tle konkurencji. Wszystkie wykresy i tabele możesz pobierać w kilku formatach, a dane źródłowe eksportować do arkusza xls. Zamów bezpłatny test dowolnego monitoringu mediów i sprawdź możliwości modułu analitycznego!

AMI

Aplikacja AMI udostępnia wynik monitoringu portali i social mediów. Nieograniczona liczba słów kluczowych oraz możliwość samodzielnego tworzenia reguł monitoringu zapewniają odsianie informacji nie związanych z tematem oraz internetowego spamu. Aktualizacja wyników następuje w czasie rzeczywistym, co jest kluczowe w prowadzeniu social listening, ale też w pracy z hejtem i sytuacjami kryzysowymi. Korzystając z AMI otrzymujesz także dostęp do archiwum www od 2007 roku oraz pełną analitykę wyników w module analitycznym. Sprawdź już teraz wszystkie możliwości AMI w bezpłatnym teście!

MediaContact

Baza dziennikarzy MediaContact to aplikacja dla osób prowadzących relacje z mediami. Na podstawie bieżącego monitoringu mediów baza jest stale aktualizowana i uzupełniana o nowe kontakty. To gwarantuje, że wysłana informacja trafi do dziennikarzy aktywnie publikujących artykuły na wybrane tematy. Częścią bazy MediaContact jest Biuro prasowe umożliwiające tworzenie i zarządzanie wysyłką informacji prasowych, a także ich publikację na stronie www. Biuro jest bezpłatne dla wszystkich użytkowników bazy MediaContact. Sprawdź jak to działa w bezpłatnym teście!

Biuro Prasowe

Baza dziennikarzy MediaContact jest przeznaczona dla wszystkich osób prowadzących relacje z mediami. Dane w bazie są codziennie aktualizowane i uzupełniane o nowe kontakty na podstawie monitoringu mediów. To gwarantuje, że wysłana informacja trafi do dziennikarzy aktywnie publikujących artykuły na wybrane tematy. Częścią bazy MediaContact jest Biuro prasowe umożliwiające tworzenie i zarządzanie wysyłką informacji prasowych, a także ich publikację na stronie www. Biuro jest bezpłatne dla wszystkich użytkowników bazy MediaContact. Sprawdź jak to działa w bezpłatnym teście!

Admonit

Admonit to narzędzie do analizy i raportowania wydatków reklamowych w telewizji, radiu i prasie. Jeśli chcesz: przeanalizować wydatki reklamowe firmy/marki oraz jej konkurencji, zweryfikować wykorzystanie w danej branży/firmie poszczególnych kanałów komunikacji, a także w łatwy sposób monitorować rynek reklamy i pojawiające się tam nowe kampanie – bezpłatnie przetestuj Admonit już dzisiaj!

Maksymalny rozmiar pliku: 500kB Dopuszczalne formaty: png, jpg