IMM świętuje 25 lat. Eksperci, którzy tworzyli rynek monitoringu mediów w Polsce, dziś wyznaczają jego przyszłość

Instytut Monitorowania Mediów jest obecny na rynku już 25 lat. W 2000 roku zmieniliśmy branżę monitoringu mediów w Polsce, a dziś jesteśmy jednym z najważniejszych graczy w Europie Środkowo-Wschodniej. Uroczysty jubileusz 25-lecia IMM miał miejsce 6 czerwca 2025 r. w Och-Teatrze w Warszawie.

 

Od początku istnienia IMM wspiera klientów w mierzeniu efektów działań komunikacyjnych, ocenie medialności marek i projektów, a także w analizie ryzyk wizerunkowych. Firma monitoruje wszystkie typy mediów – od prasy, radia i telewizji, po media społecznościowe, podcasty i wideo w serwisach takich jak TikTok czy YouTube. Jako jedyna w Polsce integruje w jednej platformie dane z mediów dziennikarskich, społecznościowych, reklam i sponsoringu. Z usług i narzędzi IMM korzystają tysiące klientów – od globalnych korporacji, przez agencje PR, po administrację publiczną, kluby sportowe, sportowców, artystów, fundacje NGO oraz średnich i małych przedsiębiorców. Od 2008 roku IMM jest także obecny w Rumunii pod marką mediaTRUST, gdzie zdobył ponad 60% udziału w rynku.

 

 

Zaczynaliśmy jako kilkuosobowy zespół, a dziś IMM to największa i jedyna w 100% polska firma technologiczna w branży, która bada wszystkie obszary mające wpływ na medialność marek oraz projektów – mówi Paweł Sanowski, prezes IMMJuż wtedy, u progu XXI wieku, stawialiśmy na technologie, jakość pozyskiwanych danych oraz elastyczne podejście do potrzeb klientów. Dziś robimy to samo, wykorzystując w analizach AI i big data, o których 25 lat temu nikt jeszcze nie marzył. Eksperckość IMM budowana była przez lata – przez ludzi, wiedzę i inwestycje technologiczne.

 

Podstawowe narzędzie – Platforma IMM – łączy wyniki z wszystkich źródeł, w tym także reklamy oraz działania sponsoringowe. Od ponad 20 lat IMM tworzy także własne badania, takie jak: „Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce”, „O tym się mówi” realizowany z Radiem ZET, „Top Marka” z magazynem „Press” czy ranking „Najcenniejsze kobiece marki osobiste” z „Forbes Women”, które są cenione przez media i branżę komunikacji marketingowej.

 

Codziennie tworzymy setki analiz. Dla wielu zarządów, marketingowców, rzeczników, agencji  oraz wydawców i nadawców nasze dane to podstawa strategicznych decyzji – zauważa Monika Ezman, Członkini Zarządu, Dyrektor Centrum Zarządzania Jakością i Działu Analiz w IMM Naszą ambicją jest, by raporty medialne były jeszcze bardziej zintegrowane i dynamiczne – uwzględniające nie tylko zasięgi czy AVE, ale też emocje, intencje i wpływ na pozycję danej marki wśród konkurencji.

 

IMM nieustannie inwestuje w nowe technologie

 

Dzięki systematycznemu wprowadzaniu innowacji Instytut Monitorowania Mediów stale poprawia jakość monitoringu i dopasowuje swoje usługi do zmieniających się potrzeb klientów. W ostatnich latach firma skutecznie wdrożyła m.in. technologię rozpoznawania mowy, co znacząco usprawniło monitoring treści audio i wideo, w tym podcastów i materiałów z YouTube’a. Z kolei automatyczne rozpoznawanie logotypów umożliwiło identyfikację obecności marek w przekazach wizualnych podczas sponsorowanych wydarzeń, nawet jeśli nie są one wspomniane z nazwy.

 

Jak zauważa Agata Andruszkiewicz, członkini zarządu i Chief Technology Officer w IMM:

 

Przyszłość monitoringu to kompilacja danych z wielu obszarów aktywności marki – od PR-u, przez marketing i działania digitalowe, aż po analizę emocji wokół marki, narracji oraz intencji, wpływu na społeczeństwo. Będziemy coraz mocniej integrować dane z różnych źródeł, by lepiej mierzyć wpływ medialnych narracji na postrzeganie marek, emocje odbiorców i zmiany społeczne.

 

Prezes IMM Paweł Sanowski podsumowuje:

 

Za nami ćwierć wieku zmian, innowacji i zaufania. Naszą największą wartością jest  stabilny, pracujący z pasją zespół o unikatowych kompetencjach, który o mediach wie wszystko. Przed nami kolejne wyzwania. Mediów do monitorowania będzie coraz więcej, ale my jesteśmy technologicznie i kompetencyjnie gotowi, by ciągle wchodzić w nowe obszary.

 

 

+-
+-
+-
+-

Platforma

Serwis umożliwia przeglądanie i analizę publikacji, które ukazały się w internecie oraz social mediach, prasie, telewizji i radiu. Wynik monitoringu prezentowany jest w intuicyjnej aplikacji, której funkcjonalności skracają czas potrzebny na przeanalizowanie przekazów. Z wykorzystaniem tego narzędzia samodzielnie stworzysz także biuletyny, raporty statystyczne lub wyeksportujesz zestawienia materiałów w wybranych formatach. Sprawdź jak to działa – już dzisiaj zamów bezpłatny test!

Moduł analityczny

Moduł analityczny przedstawia wyniki monitoringu wszystkich mediów w formie interaktywnych wykresów i tabel. Ułatwia wyszukiwanie najbardziej nośnych tematów oraz insightów. W aplikacji zbadasz również efekty komunikacji wybranej marki na tle konkurencji. Wszystkie wykresy i tabele możesz pobierać w kilku formatach, a dane źródłowe eksportować do arkusza xls. Zamów bezpłatny test dowolnego monitoringu mediów i sprawdź możliwości modułu analitycznego!

AMI

Aplikacja AMI udostępnia wynik monitoringu portali i social mediów. Nieograniczona liczba słów kluczowych oraz możliwość samodzielnego tworzenia reguł monitoringu zapewniają odsianie informacji nie związanych z tematem oraz internetowego spamu. Aktualizacja wyników następuje w czasie rzeczywistym, co jest kluczowe w prowadzeniu social listening, ale też w pracy z hejtem i sytuacjami kryzysowymi. Korzystając z AMI otrzymujesz także dostęp do archiwum www od 2007 roku oraz pełną analitykę wyników w module analitycznym. Sprawdź już teraz wszystkie możliwości AMI w bezpłatnym teście!

MediaContact

Baza dziennikarzy MediaContact to aplikacja dla osób prowadzących relacje z mediami. Na podstawie bieżącego monitoringu mediów baza jest stale aktualizowana i uzupełniana o nowe kontakty. To gwarantuje, że wysłana informacja trafi do dziennikarzy aktywnie publikujących artykuły na wybrane tematy. Częścią bazy MediaContact jest Biuro prasowe umożliwiające tworzenie i zarządzanie wysyłką informacji prasowych, a także ich publikację na stronie www. Biuro jest bezpłatne dla wszystkich użytkowników bazy MediaContact. Sprawdź jak to działa w bezpłatnym teście!

Biuro Prasowe

Baza dziennikarzy MediaContact jest przeznaczona dla wszystkich osób prowadzących relacje z mediami. Dane w bazie są codziennie aktualizowane i uzupełniane o nowe kontakty na podstawie monitoringu mediów. To gwarantuje, że wysłana informacja trafi do dziennikarzy aktywnie publikujących artykuły na wybrane tematy. Częścią bazy MediaContact jest Biuro prasowe umożliwiające tworzenie i zarządzanie wysyłką informacji prasowych, a także ich publikację na stronie www. Biuro jest bezpłatne dla wszystkich użytkowników bazy MediaContact. Sprawdź jak to działa w bezpłatnym teście!

Admonit

Admonit to narzędzie do analizy i raportowania wydatków reklamowych w telewizji, radiu i prasie. Jeśli chcesz: przeanalizować wydatki reklamowe firmy/marki oraz jej konkurencji, zweryfikować wykorzystanie w danej branży/firmie poszczególnych kanałów komunikacji, a także w łatwy sposób monitorować rynek reklamy i pojawiające się tam nowe kampanie – bezpłatnie przetestuj Admonit już dzisiaj!

Maksymalny rozmiar pliku: 500kB Dopuszczalne formaty: png, jpg