IMM: Onet.pl najczęściej cytowanym medium w kwietniu 2019

W rankingu najczęściej cytowanych mediów w kwietniu pierwsze miejsce zajął portal Onet.pl  – podaje IMM w najnowszym raporcie „Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce”. Na kolejnych miejscach znalazły się portal Wirtualna Polska oraz telewizja TVN24.

 

Prasa


Czołówkę najczęściej cytowanych tytułów prasowych otwiera dziennik „Rzeczpospolita”, wyprzedzając  „Gazetę Wyborczą” i „Super Express”.

 

 

Najczęściej cytowanym tygodnikiem był „Polityka”. Drugie miejsce na podium zajął tygodnik „Wprost”, a trzecie – „Newsweek”.

 

 

„Forbes” ponownie znalazł się na pierwszym miejscu wśród w miesięczników. Drugie i trzecie miejsce należą kolejno do miesięczników „Perspektywy” oraz „Press”.

 

 

Telewizja

 

TVN24 zajął pierwszą pozycję w rankingu. Na kolejnych miejscach uplasowały się TVN oraz TVPInfo.

 

 

Radio

 

RMF FM ponownie zostało liderem cytowalności wśród stacji radiowych. Rozgłośnia wyprzedziła Radio ZET oraz PR1.

 

 

Portale internetowe

 

Najczęściej cytowanym portalem internetowym został Onet.pl. Kolejne pozycje zajęły portale Wirtualna Polska oraz wpolityce.pl.

 

 

Media ekonomiczne

 

„Dziennik Gazeta Prawna” znalazł się na pierwszym miejscu wśród najczęściej cytowanych mediów ekonomicznych w Polsce. Drugie miejsce należy do „Pulsu Biznesu”, trzecie – do „Bankier.pl”

 

 

Media regionalne

 

Wśród mediów regionalnych na pierwszym miejscu ponownie uplasowało się Radio Plus.

 

 


Raport do pobrania:

Najbardziej opiniotwórcze media w kwietniu 2019
grafiki_cytowania
Instytut Monitorowania Mediów wyraża zgodę na publikację materiału i dołączonych do niego materiałów graficznych pod warunkiem umieszczenia w artykule aktywnego linku do źródła („Instytut Monitorowania Mediów”), które linkować będzie bezpośrednio do adresu www.imm.com.pl.
Badanie przeprowadzono na podstawie 33 982 przekazów z mediów (materiałów prasowych, publikacji w portalach internetowych oraz programów radiowych i telewizyjnych) z okresu od 1 do 30 kwietnia 2019 roku. Dziennikarze odnosili się do wiadomości z łamów innych mediów 34 589 razy (26  591  w portalach internetowych, 3 251 w prasie, 3 820 w telewizji i 928 w radio).
Badanie wykonano na podstawie materiałów z monitoringu prasy, radio i telewizji oraz portali internetowych, w których pojawiały się nazwy mediów:

  • prasowych,
  • portali internetowych,
  • stacji radiowych i telewizyjnych lub tytuły ich programów.

 

Instytut Monitorowania Mediów prowadzi badanie nieprzerwanie od września 2003 r. W styczniu 2018 roku badanie zostało rozszerzone o analizę cytowań w portalach internetowych. Raport „Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce” dostarcza informacji na temat liczby cytatów z mediów ukazujących się w innych mediach, z wyłączeniem agencji informacyjnych i przedruków. Stała wysoka liczba cytowań to jeden z elementów mających wpływ na zwiększenie wiarygodności i opiniotwórczości danego medium. Raport „Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce” jest często wykorzystywany przez media, m.in. w opisach ich osiągnięć i sukcesów oraz w analizach czytelnictwa i sprzedaży.

 

Instytut Monitorowania Mediów monitoruje ponad 1000 tytułów prasowych, prawie 150 stacji RTV oraz polskie zasoby internetu wraz z mediami społecznościowymi.

 

Kontakt dla mediów:
Instytut Monitorowania Mediów
Magdalena Tokaj
magdalena.tokaj@imm.com.pl
tel.: +48 22 378 37 50
www.imm.com.pl
Chmielna 85/87, 00-805 Warszawa

 

O IMM: to innowacyjna organizacja o wiodącej pozycji rynkowej w branży analityki informacji medialnych. Od 2000 roku dostarcza kompleksowe usługi badania danych pozyskiwanych ze wszystkich typów mediów, które w postaci specjalistycznych raportów i przekrojowych analiz branżowych, opracowuje zespół ekspertów IMM. Dostępny on-line moduł analityczny umożliwia bieżące śledzenie efektów działań komunikacyjnych na tle konkurencji, pomiar efektywność dotychczas podjętych działań promocyjnych i planowanie strategii komunikacji. Pomaga też chronić reputację firmy lub marki w sytuacjach kryzysowych.

 

Aktualnie stałym monitoringiem objętych jest ponad milion domen polskich zasobów internetu wraz z social media (z aktualizacją wyników w czasie rzeczywistym), ponad 1000 tytułów prasowych oraz prawie 150 stacji RTV z szerokim wyborem mediów regionalnych i lokalnych.