Ekwiwalent reklamowy „ęśąćż” z kilku dni wynosi ponad milion złotych

Wiadomości push, które zostały wysłane omyłkowo 5 sierpnia br. poprzez aplikację bankowości mobilnej mBanku z treścią „ęśąćż”, szybko zamieniły się w internetowe memy. Po tygodniu materiałów zawierających nazwę banku wraz z informacjami o wpadkowych powiadomieniach było w mediach już ponad 1 tys., o łącznym zasięgu 5,62 mln potencjalnych kontaktów i AVE wynoszącym 1,16 mln złotych – podaje Instytut Monitorowania Mediów (IMM).

 

„ęśąćż” z ponad czteromilionowym dotarciem w social mediach

 

Wpadkę szybko zauważono, o czym łatwo można było przekonać się w social mediach nie tylko samego banku, ale również jego odbiorców, czy różnych firm i instytucji. 84% ze wszystkich publikacji mediowych z okresu od 5 do 12 sierpnia 2020, czyli aż 923 materiały, to posty w samych kanałach społecznościowych, których łączne dotarcie[1] wynosi 4,15 mln potencjalnych kontaktów, a ekwiwalent reklamowy (AVE[2]) to 743 tys. złotych. Co więcej, ponad połowa wszystkich treści (62%), tak więc aż 679 publikacji ma wydźwięk pozytywny, dotarcie na poziomie 3,73 mln oraz wartość AVE przeszło 600 tys. złotych. 317 materiałów (29%) jest neutralnych (głównie portale i radio), a tylko 105 jest nacechowanych negatywnie (9%), których dotarcie wynosi zaledwie 46,2 tys.

 

 

 

Prawie 200 tys. interakcji w siedem dni

 

Internauci zareagowali błyskawicznie – w przeciągu zaledwie tygodnia w social mediach temat powiadomień „ęśąćż” mBanku przełożył się na ponad 136 tys. udostępnień, 60 tys. polubień i przeszło 2,8 tys. komentarzy. Autorzy z największą liczbą polubień, udostępnień i komentarzy to profile samego mBanku na Facebooku i Twitterze – łączna liczba interakcji tylko tych dwóch postów na dzień 17 sierpnia 2020 wynosi ponad 43 tys. z AVE 143 tys. złotych.

Neutralne publikacje w portalach, radiu i telewizji

 

W portalach internetowych, radiu i telewizji w okresie 5 – 12 sierpnia br. pojawiło się na ten temat łącznie 178 materiałów o dotarciu na poziomie 1,4 mln i ekwiwalencie reklamowym rzędu 400 tys. złotych. O sprawie pisano między innymi w takich portalach jak Natemat.pl, Wprost.pl, Spidersweb.pl, czy Wyborcza.pl. W stacjach rtv: Biznes24, Radio WAWA, Radio VOX FM, czy Radio Eska. Przeszło 90% ww. publikacji miało charakter neutralny. Komunikaty w stacjach radiowych dotyczyły utrudnień w pracy w aplikacji mobilnej, jak i strony internetowej banku i miały charakter informacyjny.

[1] Dotarcie informuje o liczbie potencjalnych kontaktów z przekazem mediowym, a więc o jego szacunkowym zasięgu.
[2] Ekwiwalent reklamowy (AVE), to wyrażona w złotówkach szacunkowa wartość publikacji. Wartość AVE ustalana jest na podstawie kosztów publikacji reklamy o takim samym formacie. Koszt reklamy jest wyliczany na podstawie cenników reklamowych.

 

Pliki do pobrania:

 

 


 

Korzystanie z danych zebranych przez Instytut Monitorowania Mediów, w tym wykorzystanie wykresu graficznego i publikacja materiału dopuszczalne jest pod warunkiem następującego oznaczenia źródła:

 

  • W przypadku mediów elektronicznych – poprzez umieszczenie w artykule aktywnego linku do źródła lub strony głównej (imm.com.pl) oraz umieszczenia pełnej nazwy autora tj. „Instytut Monitorowania Mediów IMM”.
  • W przypadku mediów tradycyjnych – poprzez umieszczenie informacji: „źródło: Instytut Monitorowania Mediów IMM”.

 

 

Kontakt dla mediów:

 

Sylwia Dobkowska
Kierownik Działu PR & Marketingu
@: sdobkowska@imm.com.pl
kom.: +48 502 422 574