Dziennik zwycięża, stacje radiowe wyprzedzają TVN24

Od 1 do 30 listopada na potrzeby raportu Instytut Monitorowania Mediów przeanalizował 7993 przekazów mediowych. Dziennikarze odnosili się do wiadomości podawanych na łamach innych mediów 10148 razy (4141 razy w prasie, 4002 w telewizji i 2005 w radiu).

Na czele rankingu znalazł się „Dziennik” (1586 powołań). Dużą przewagę nad rywalami zawdzięcza powołaniom na publikacje o
kontrowersjach wokół WSI, polityce polskiej oraz aferze z listą leków refundowanych. Druga lokata należy do „Gazety Wyborczej”, która była cytowana 1380 razy przez inne media. Lider dwóch ostatnich miesięcy – „Rzeczpospolita” – spadła na trzecie miejsce z wynikiem 1377 powołań. 

Nowy dziennik „Polska” jest obecny w zestawieniu dopiero drugi miesiąc, a już awansował z szóstego na czwarte miejsce. Jego wynik (661 powołań) jest jednak dwa razy gorszy od trzeciej w zestawieniu „Rzeczpospolitej”. 

Tygodnik „Wprost” notuje spadek liczby powołań (393) w stosunku do poprzednich miesięcy, przez co znalazł się na piątym miejscu. Zaraz za nim uplasował się „Newsweek”, cytowany 336 razy.

Najczęściej cytowaną publikacją w listopadzie był artykuł Anny Marszałek i Roberta Zielińskiego z „Dziennika” „Wojskowe archiwum schowane w pałacu” (159 powołań) o wywiezieniu tajnych archiwów WSI do Pałacu Prezydenckiego.



Po raz pierwszy dwie stacje radiowe – RMF FM (288 cytowań, 9. miejsce) i Radio ZET (280 – 10. miejsce) –   wyprzedziły najchętniej cytowaną przez inne media stację telewizyjną TVN24 (277 powołań).

Najczęściej cytowanym dziennikiem biznesowo-ekonomicznym jest od początku roku „Gazeta Prawna” (323 powołań, 7. miejsce). „Fakt” był częściej cytowany niż „Super Express”. Listopadowy ranking zamyka portal Onet.pl (146).  

W badanym okresie wiodącymi tematami powołań były: kontrowersje wokół WSI, konflikty w PiS-ie, polityka polska w odniesieniu do Radka Sikorskiego, strzelanina w Afganistanie z udziałem polskich żołnierzy, postawionych obecnie w stan oskarżenia, afera z listą leków refundowanych, próby zniszczenia tajnych dokumentów ABW, przygotowania do Euro 2012, przyznanie się Michała Boniego do współpracy z SB oraz dalsze wyjaśnienia w związku z aferą korupcyjną na Helu.

95 proc. cytowań dotyczyło mediów ogólnopolskich, a pozostałe 5 proc. – lokalnych i regionalnych. Najwięcej cytatów z prasy regionalnej i lokalnej pochodziło z woj. mazowieckiego („Życie Warszawy”, 239), lubelskiego („Dziennik Wschodni”, 19) oraz pomorskiego („Dziennik Bałtycki”, 13).

W każdym miesiącu Instytut Monitorowania Mediów analizuje wszystkie przekazy prasowe, telewizyjne i radiowe, których autorzy powołują się na doniesienia innych mediów. Badaniu poddawanych jest ponad 800 tytułów prasowych, stacje telewizyjne oraz wybrane programy rozgłośni radiowych. Raport listopadowy w wersji podstawowej jest dostępny na stronie Instytutu Monitorowania Mediów: http://www.instytut.com.pl/raporty. Aby otrzymać pełną lub sprofilowaną wersję raportu, prosimy o kontakt: k.ewert@instytut.com.pl

Instytut Monitorowania Mediów monitoruje ponad 800 tytułów prasowych, 73 stacje telewizyjne i radiowe oraz polskie zasoby Internetu. Instytut Monitorowania Mediów jest członkiem FIBEP – elitarnej organizacji zrzeszającej ponad 80 firm monitorujących media z kilkudziesięciu krajów. Od 2002 r. Instytut Monitorowania Mediów wspiera działalność Forum Odpowiedzialnego Biznesu.

  

+-
+-
+-
+-

Platforma

Serwis umożliwia przeglądanie i analizę publikacji, które ukazały się w internecie oraz social mediach, prasie, telewizji i radiu. Wynik monitoringu prezentowany jest w intuicyjnej aplikacji, której funkcjonalności skracają czas potrzebny na przeanalizowanie przekazów. Z wykorzystaniem tego narzędzia samodzielnie stworzysz także biuletyny, raporty statystyczne lub wyeksportujesz zestawienia materiałów w wybranych formatach. Sprawdź jak to działa – już dzisiaj zamów bezpłatny test!

Moduł analityczny

Moduł analityczny przedstawia wyniki monitoringu wszystkich mediów w formie interaktywnych wykresów i tabel. Ułatwia wyszukiwanie najbardziej nośnych tematów oraz insightów. W aplikacji zbadasz również efekty komunikacji wybranej marki na tle konkurencji. Wszystkie wykresy i tabele możesz pobierać w kilku formatach, a dane źródłowe eksportować do arkusza xls. Zamów bezpłatny test dowolnego monitoringu mediów i sprawdź możliwości modułu analitycznego!

AMI

Aplikacja AMI udostępnia wynik monitoringu portali i social mediów. Nieograniczona liczba słów kluczowych oraz możliwość samodzielnego tworzenia reguł monitoringu zapewniają odsianie informacji nie związanych z tematem oraz internetowego spamu. Aktualizacja wyników następuje w czasie rzeczywistym, co jest kluczowe w prowadzeniu social listening, ale też w pracy z hejtem i sytuacjami kryzysowymi. Korzystając z AMI otrzymujesz także dostęp do archiwum www od 2007 roku oraz pełną analitykę wyników w module analitycznym. Sprawdź już teraz wszystkie możliwości AMI w bezpłatnym teście!

MediaContact

Baza dziennikarzy MediaContact to aplikacja dla osób prowadzących relacje z mediami. Na podstawie bieżącego monitoringu mediów baza jest stale aktualizowana i uzupełniana o nowe kontakty. To gwarantuje, że wysłana informacja trafi do dziennikarzy aktywnie publikujących artykuły na wybrane tematy. Częścią bazy MediaContact jest Biuro prasowe umożliwiające tworzenie i zarządzanie wysyłką informacji prasowych, a także ich publikację na stronie www. Biuro jest bezpłatne dla wszystkich użytkowników bazy MediaContact. Sprawdź jak to działa w bezpłatnym teście!

Biuro Prasowe

Baza dziennikarzy MediaContact jest przeznaczona dla wszystkich osób prowadzących relacje z mediami. Dane w bazie są codziennie aktualizowane i uzupełniane o nowe kontakty na podstawie monitoringu mediów. To gwarantuje, że wysłana informacja trafi do dziennikarzy aktywnie publikujących artykuły na wybrane tematy. Częścią bazy MediaContact jest Biuro prasowe umożliwiające tworzenie i zarządzanie wysyłką informacji prasowych, a także ich publikację na stronie www. Biuro jest bezpłatne dla wszystkich użytkowników bazy MediaContact. Sprawdź jak to działa w bezpłatnym teście!

Admonit

Admonit to narzędzie do analizy i raportowania wydatków reklamowych w telewizji, radiu i prasie. Jeśli chcesz: przeanalizować wydatki reklamowe firmy/marki oraz jej konkurencji, zweryfikować wykorzystanie w danej branży/firmie poszczególnych kanałów komunikacji, a także w łatwy sposób monitorować rynek reklamy i pojawiające się tam nowe kampanie – bezpłatnie przetestuj Admonit już dzisiaj!

Maksymalny rozmiar pliku: 500kB Dopuszczalne formaty: png, jpg