Zwycięstwo Wyborczej i rekord RMF FM


Po ponad rocznej przerwie na pozycję lidera rankingu wróciła Gazeta Wyborcza, cytowana 996 razy. Swój sukces Gazeta zawdzięcza powołaniom innych mediów na publikacje dotyczące nieprawidłowości w służbach specjalnych, polityki polskiej oraz ekonomii, rynku i finansów. Dotychczasowy zwycięzca – Dziennik – spadł na trzecie miejsce (cytowany 857 razy), ale najczęściej cytowany artykuł w lutym pochodzi właśnie z Dziennika. Na publikację Anny Marszałek „Jak Macierewicz rozbił kontrwywiad” inne media powoływały się 163 razy. Drugie miejsce na podium należy do Rzeczpospolitej, której wynik to 945 powołań.

 

Ranking lutowy przynosi zaskakujące zmiany. Na czwarte miejsce powrócił tygodnik Wprost, cytowany 400 razy. Stacja TVN24 spadła z czwartej pozycji na szóstą (353 powołania). Lepszy wynik od TVN24 osiągnęła stacja RMF FM (piąte miejsce, 393), pozostawiając daleko w tyle pozostałe rozgłośnie radiowe. Taki rezultat RMF FM zawdzięcza doniesieniom na temat podpisania przez byłego premiera decyzji w sprawie zagłuszania pielęgniarek podczas protestu pod Kancelarią Premiera. Kolejna w rankingu stacja – Radio ZET – było cytowane 227 razy.

Dziennik Polska zajął 9. miejsce z wynikiem 209 powołań. Z tygodników opinii oprócz Wprost w zestawieniu znalazły się Newsweek (207 powołań, 10. miejsce) i Polityka (134, 13. miejsce). Jedyny w zestawieniu portal Onet.pl osiągnął lepszy wynik niż w styczniu, ale nie uchroniło go to przed spadkiem na 11. miejsce (183 cytowania). Super Express tak samo jak w styczniu zajmuje 12. lokatę z wynikiem 155 powołań. Podobnie jak w zeszłym miesiącu Fakt nie znalazł się w pierwszej piętnastce. Zestawienie zamykają dzienniki biznesowo-ekonomiczne. Gazeta Prawna była cytowana przez inne media 134 razy (wynik ex aequo z tygodnikiem Polityka), a Puls Biznesu – 117 (15. miejsce).

 

Po dwóch miesiącach królowania w mediach tematyki związanej z ekonomią, rynkiem i finansami na prowadzenie wraca polityka polska. W lutym wśród szczegółowych tematów powołań dominowały: nieprawidłowości w funkcjonowaniu służb specjalnych, ustalenia w sprawie zagłuszania pielęgniarek podczas protestu przed Kancelarią Premiera, postępy w śledztwie w sprawie strzelaniny w Afganistanie z udziałem polskich żołnierzy, możliwość zainstalowania na terenie Polski tarczy antyrakietowej, szczegóły afery gazowej, wypadek wojskowego samolotu CASA, kontrowersje w sprawie WSI oraz śledztwo dotyczące samobójstwa B. Blidy.

Najwięcej cytatów z prasy regionalnej i lokalnej pochodziło – podobnie jak w zeszłym miesiącu – z woj. mazowieckiego (Życie Warszawy, 66), śląskiego (Polska Dziennik Zachodni, 21) oraz małopolskiego, w którym wynik 15 powołań zapewnił remis Polsce Gazecie Krakowskiej i Dziennikowi Polskiemu.

Od 1 do 29 lutego na potrzeby raportu Instytut Monitorowania Mediów przeanalizował 8742 przekazy mediowe. Dziennikarze odnosili się do wiadomości podawanych na łamach innych mediów 10805 razy, z czego 7467 publikacji (prasowych, radiowych i telewizyjnych) nie miało charakteru przeglądu prasy. Analiza obejmuje tylko te przekazy, które nie są przeglądami.

 

W każdym miesiącu Instytut Monitorowania Mediów analizuje wszystkie przekazy prasowe, telewizyjne i radiowe, których autorzy powołują się na doniesienia innych mediów. Badaniu poddawanych jest ponad 800 tytułów prasowych, stacje telewizyjne oraz wybrane programy rozgłośni radiowych. Raport lutowy w wersji podstawowej jest dostępny na stronie Instytutu Monitorowania Mediów: http://www.instytut.com.pl/raporty. Aby otrzymać pełną lub sprofilowaną wersję raportu, prosimy o kontakt: k.ewert@instytut.com.pl.

Instytut Monitorowania Mediów monitoruje ponad 800 tytułów prasowych, 82 stacje telewizyjne i radiowe oraz polskie zasoby Internetu. Instytut Monitorowania Mediów jest członkiem FIBEP – elitarnej organizacji zrzeszającej 91 firm monitorujących media z 41 krajów. Od 2002 r. Instytut Monitorowania Mediów wspiera działalność Forum Odpowiedzialnego Biznesu.

 

+-
+-
+-
+-

Platforma

Serwis umożliwia przeglądanie i analizę publikacji, które ukazały się w internecie oraz social mediach, prasie, telewizji i radiu. Wynik monitoringu prezentowany jest w intuicyjnej aplikacji, której funkcjonalności skracają czas potrzebny na przeanalizowanie przekazów. Z wykorzystaniem tego narzędzia samodzielnie stworzysz także biuletyny, raporty statystyczne lub wyeksportujesz zestawienia materiałów w wybranych formatach. Sprawdź jak to działa – już dzisiaj zamów bezpłatny test!

Moduł analityczny

Moduł analityczny przedstawia wyniki monitoringu wszystkich mediów w formie interaktywnych wykresów i tabel. Ułatwia wyszukiwanie najbardziej nośnych tematów oraz insightów. W aplikacji zbadasz również efekty komunikacji wybranej marki na tle konkurencji. Wszystkie wykresy i tabele możesz pobierać w kilku formatach, a dane źródłowe eksportować do arkusza xls. Zamów bezpłatny test dowolnego monitoringu mediów i sprawdź możliwości modułu analitycznego!

AMI

Aplikacja AMI udostępnia wynik monitoringu portali i social mediów. Nieograniczona liczba słów kluczowych oraz możliwość samodzielnego tworzenia reguł monitoringu zapewniają odsianie informacji nie związanych z tematem oraz internetowego spamu. Aktualizacja wyników następuje w czasie rzeczywistym, co jest kluczowe w prowadzeniu social listening, ale też w pracy z hejtem i sytuacjami kryzysowymi. Korzystając z AMI otrzymujesz także dostęp do archiwum www od 2007 roku oraz pełną analitykę wyników w module analitycznym. Sprawdź już teraz wszystkie możliwości AMI w bezpłatnym teście!

MediaContact

Baza dziennikarzy MediaContact to aplikacja dla osób prowadzących relacje z mediami. Na podstawie bieżącego monitoringu mediów baza jest stale aktualizowana i uzupełniana o nowe kontakty. To gwarantuje, że wysłana informacja trafi do dziennikarzy aktywnie publikujących artykuły na wybrane tematy. Częścią bazy MediaContact jest Biuro prasowe umożliwiające tworzenie i zarządzanie wysyłką informacji prasowych, a także ich publikację na stronie www. Biuro jest bezpłatne dla wszystkich użytkowników bazy MediaContact. Sprawdź jak to działa w bezpłatnym teście!

Biuro Prasowe

Baza dziennikarzy MediaContact jest przeznaczona dla wszystkich osób prowadzących relacje z mediami. Dane w bazie są codziennie aktualizowane i uzupełniane o nowe kontakty na podstawie monitoringu mediów. To gwarantuje, że wysłana informacja trafi do dziennikarzy aktywnie publikujących artykuły na wybrane tematy. Częścią bazy MediaContact jest Biuro prasowe umożliwiające tworzenie i zarządzanie wysyłką informacji prasowych, a także ich publikację na stronie www. Biuro jest bezpłatne dla wszystkich użytkowników bazy MediaContact. Sprawdź jak to działa w bezpłatnym teście!

Admonit

Admonit to narzędzie do analizy i raportowania wydatków reklamowych w telewizji, radiu i prasie. Jeśli chcesz: przeanalizować wydatki reklamowe firmy/marki oraz jej konkurencji, zweryfikować wykorzystanie w danej branży/firmie poszczególnych kanałów komunikacji, a także w łatwy sposób monitorować rynek reklamy i pojawiające się tam nowe kampanie – bezpłatnie przetestuj Admonit już dzisiaj!

Maksymalny rozmiar pliku: 500kB Dopuszczalne formaty: png, jpg