Zaloguj

Nie pamiętam hasła
+-
+-
+-
+-

Platforma

Serwis umożliwia przeglądanie i analizę publikacji, które ukazały się w internecie oraz social mediach, prasie, telewizji i radiu. Wynik monitoringu prezentowany jest w intuicyjnej aplikacji, której funkcjonalności skracają czas potrzebny na przeanalizowanie przekazów. Z wykorzystaniem tego narzędzia samodzielnie stworzysz także biuletyny, raporty statystyczne lub wyeksportujesz zestawienia materiałów w wybranych formatach. Sprawdź jak to działa – już dzisiaj zamów bezpłatny test!

Moduł analityczny

Moduł analityczny przedstawia wyniki monitoringu wszystkich mediów w formie interaktywnych wykresów i tabel. Ułatwia wyszukiwanie najbardziej nośnych tematów oraz insightów. W aplikacji zbadasz również efekty komunikacji wybranej marki na tle konkurencji. Wszystkie wykresy i tabele możesz pobierać w kilku formatach, a dane źródłowe eksportować do arkusza xls. Zamów bezpłatny test dowolnego monitoringu mediów i sprawdź możliwości modułu analitycznego!

AMI

Aplikacja AMI udostępnia wynik monitoringu portali i social mediów. Nieograniczona liczba słów kluczowych oraz możliwość samodzielnego tworzenia reguł monitoringu zapewniają odsianie informacji nie związanych z tematem oraz internetowego spamu. Aktualizacja wyników następuje w czasie rzeczywistym, co jest kluczowe w prowadzeniu social listening, ale też w pracy z hejtem i sytuacjami kryzysowymi. Korzystając z AMI otrzymujesz także dostęp do archiwum www od 2007 roku oraz pełną analitykę wyników w module analitycznym. Sprawdź już teraz wszystkie możliwości AMI w bezpłatnym teście!

MediaContact

Baza dziennikarzy MediaContact to aplikacja dla osób prowadzących relacje z mediami. Na podstawie bieżącego monitoringu mediów baza jest stale aktualizowana i uzupełniana o nowe kontakty. To gwarantuje, że wysłana informacja trafi do dziennikarzy aktywnie publikujących artykuły na wybrane tematy. Częścią bazy MediaContact jest Biuro prasowe umożliwiające tworzenie i zarządzanie wysyłką informacji prasowych, a także ich publikację na stronie www. Biuro jest bezpłatne dla wszystkich użytkowników bazy MediaContact. Sprawdź jak to działa w bezpłatnym teście!

Biuro Prasowe

Baza dziennikarzy MediaContact jest przeznaczona dla wszystkich osób prowadzących relacje z mediami. Dane w bazie są codziennie aktualizowane i uzupełniane o nowe kontakty na podstawie monitoringu mediów. To gwarantuje, że wysłana informacja trafi do dziennikarzy aktywnie publikujących artykuły na wybrane tematy. Częścią bazy MediaContact jest Biuro prasowe umożliwiające tworzenie i zarządzanie wysyłką informacji prasowych, a także ich publikację na stronie www. Biuro jest bezpłatne dla wszystkich użytkowników bazy MediaContact. Sprawdź jak to działa w bezpłatnym teście!

Admonit

Admonit to narzędzie do analizy i raportowania wydatków reklamowych w telewizji, radiu i prasie. Jeśli chcesz: przeanalizować wydatki reklamowe firmy/marki oraz jej konkurencji, zweryfikować wykorzystanie w danej branży/firmie poszczególnych kanałów komunikacji, a także w łatwy sposób monitorować rynek reklamy i pojawiające się tam nowe kampanie – bezpłatnie przetestuj Admonit już dzisiaj!

Maksymalny rozmiar pliku: 500kB Dopuszczalne formaty: png, jpg
Nocne spotkanie Szymona Hołowni z 2 milionami interakcji w social mediach

Nocne spotkanie Szymona Hołowni z 2 milionami interakcji w social mediach

W ciągu zaledwie kilku dni temat nocnego spotkania Szymona Hołowni z członkami PiS-u wygenerował ponad 2 miliony interakcji w mediach społecznościowych, a ponad 90% wpisów było krytycznych wobec postawy Marszałka Sejmu. To jednoznacznie pokazuje skalę emocji polskich wyborców wywołanych tym wydarzeniem. Komentarze, udostępnienia czy reakcje pojawiały się głównie na YouTub’ie, Facebooku oraz platformie X i wygenerowały zasięg wynoszący 135 mln kontaktów z przekazem – policzyli eksperci Instytutu Monitorowania Mediów.

Zgodnie z ustaleniami dziennikarzy Radia ZET, “Faktu” i “Newsweeka” w nocy z 3 na 4 lipca w mieszkaniu europosła PiS Adama Bielana doszło do nieformalnego spotkania marszałka sejmu Szymona Hołowni, senatora PSL Michała Kamińskiego z członkami PiS, w tym z Jarosławem Kaczyńskim. Informacja o wydarzeniu, która miała zostać zachowana w tajemnicy, wywołała burzę w sieci i znacząco wpłynęła na wizerunek lidera Polski 2050.

Instytut Monitorowania Mediów (IMM) przeanalizował blisko 4,6 tys. publikacji w mediach społecznościowych z okresu 4-7 lipca br., pod którymi pojawiło się ponad 160 tys. komentarzy oraz blisko 1,8 mln reakcji użytkowników. Aktywność w internecie dotycząca kontrowersyjnego spotkania wygenerowała zasięg na poziomie 135 mln, co oznacza, że statystyczna osoba w Polsce powyżej 15 r.ż. mogła mieć kontakt z badanymi treściami średnio 4 razy.

Ponad 90% negatywnych komentarzy i reakcji internautów

Analiza sentymentu wskazuje na jednoznacznie negatywne emocje: 64% reakcji wyrażało smutek, a 25% – złość. We wpisach było również sporo żalu i rozczarowania. Reakcje pozytywne były statystycznie niemal niezauważalne. Wśród komentarzy dominowały słowa takie jak „zdrada”, „rozczarowanie”, „upadek”, „niewytłumaczalne”. Wpisy zdrajca to zdrajca, nigdy mu nie zaufam” czy „żadne tłumaczenia mnie nie przekonują” były powtarzane przez użytkowników niezależnie od ich preferencji politycznych.

Określenia ze słowem „zdrajca” lub „zdrada” występowały w 11% wszystkich wpisów, a najczęściej powtarzaną frazą było „pod osłoną nocy” – pojawiła się aż 664 razy, stając się symbolem braku transparentności polityków. Część komentarzy wprost mówi o tym, że Hołownia „kolaboruje z Bielanem i Kaczyńskim”, a krytyczne komunikaty pojawiały się nie tylko w treściach postów, ale także w licznych memach.

Źródło: demotyatory.pl, dostęp 9.07.2025 r.

Brak mocnej frakcji broniącej Hołownię

Oświadczenie Szymona Hołowni opublikowane na Facebooku, w którym próbował tłumaczyć spotkanie z Bielanem jako „element dialogu w polityce”, nie zyskało zrozumienia ani akceptacji. Komentatorzy podkreślali, że „rozmowa tak, ale nie pod osłoną nocy”.

Wśród najbardziej emocjonalnych komentarzy znalazły się wezwania do dymisji marszałka Sejmu. Często towarzyszyły im emotikony złości i hasztagi nawołujące do ustąpienia z funkcji. Znamienne było to, że krytyczne głosy płynęły zarówno ze strony wyborców opozycyjnych, jak i osób sympatyzujących z obozem rządzącym. Nie wykształciła się żadna widoczna frakcja broniąca Hołowni – co jest rzadkością w takich sytuacjach.

Porównania z Kukizem

Jednym z ciekawszych zjawisk był wysyp porównań Szymona Hołowni do Pawła Kukiza – zwłaszcza w kontekście politycznej ewolucji, utraty zaufania i zarzutów o zmianę kursu. Takie porównania miały często formę ironicznych komentarzy lub grafik satyrycznych, które rozprzestrzeniały się wiralowo.

Źródło: facebook.com/sokzburaka, dostęp 8.07.2025 r.

Roman Giertych, Tomasz Lis i Sok z Buraka wśród TOP źródeł

Analiza źródeł zaangażowania pokazuje, że największą aktywność w dyskusji wygenerowały kanały o zróżnicowanych profilach – zarówno satyrycznych, informacyjnych, jak i politycznych. Na pierwszym miejscu znalazł się profil Romana Giertycha na platformie X, który aktywnie zabierał głos w sprawie i zebrał 99,6 tys. reakcji. Sporą aktywność analitycy IMM odnotowali także na profilu Tomasza Lisa na X. Jego wpisy wygenerowały 73,7 tys. interakcji. SokzBuraka na Facebooku zebrał ponad 39,5 tys. interakcji, niemal tyle samo (39,3 tys.) wygenerował Kanał Zero na YouTub’ie. Wysokie miejsca zajęły też profile Tomasza Gduli (35,8 tys. interakcji na YouTub’ie) oraz Jana Pińskiego (33 tys. interakcji na YouTub’ie).

Komentarz eksperta

Spotkanie z Adamem Bielanem – nawet jeśli miało charakter konsultacyjny czy prywatny – zostało przez opinię publiczną odczytane jako symboliczny gest odejścia od ideałów i wartości deklarowanych przez Szymona Hołownię. Skala reakcji i intensywność emocji pokazują, że dla dużej części wyborców nie chodzi tylko o pojedyncze wydarzenie, ale o kumulację oburzenia, poczucia zdrady i zawodu, które może mieć trwałe konsekwencje wizerunkowe

– podsumowuje Tomasz Lubieniecki, kierownik działu raportów medialnych w IMM.


Metodologia

Analiza Instytutu Monitorowania Mediów, przeprowadzona w okresie 4-7 lipca 2025 roku, obejmowała posty, komentarze, udostępnienia i reakcje social mediach, dotyczące “nocnego spotkania” Szymona Hołowni z członkami PiS. Badanie objęło 4 588 postów i video oraz 2 069 128 interakcji z tymi treściami (komentarze, udostępnienia, reakcje).

Kontakt dla mediów:

Joanna Rafał
Dział Komunikacji Marketingowej
@: jrafal@imm.com.pl
Tel. +48 722 036 565