II tura wyborów: analiza obecności kandydatów w mediach

Z analizy przeprowadzonej przez Instytut Monitorowania Mediów (IMM) wynika, że w okresie kampanii wyborczej przed drugą turą głosowania (29.06-9.07.2020) pojawiło się 12 282 publikacji w kontekście wyborów prezydenckich 2020 dotyczących Andrzeja Dudy we wszystkich mediach tradycyjnych (prasa, telewizja oraz radio) o wysokości ekwiwalentu reklamowego ponad 218 mln złotych. Liczba wzmianek nt. Rafała Trzaskowskiego to 11 354 publikacji o łącznej wartości reklamowej na poziomie 199 mln złotych.  

 

PRASA

 

Wynik analizy monitoringu mediów prasowych z ostatnich dwóch tygodni to 1 625 publikacji o urzędującym Prezydencie Andrzeju Dudzie z dotarciem wynoszącym 68,2 mln kontaktów i wartości reklamowej (AVE) na poziomie 46 mln złotych. W analogicznym okresie informacje o Rafale Trzaskowskim i jego programie pojawiły się w prasie 1 368 razy, z dotarciem wynoszącym 54,4 mln kontaktów i ekwiwalentem reklamowym 35,5 mln złotych. Różnica w dotarciu z przekazem mediowym kandydatów wynosi 13,8 mln potencjalnych kontaktów, a różnica w wartości reklamowej wynosi 18,9 mln złotych.

 

 

5 najaktywniejszych redakcji prasowych

 

Na przestrzeni ostatnich dwóch tygodni o Andrzeju Dudzie najczęściej pisały kolejno: Gazeta Wyborcza (55 publikacji), Super Express (39), Nowa Trybuna (37), Nasz Dziennik (35) oraz Dziennik Bałtycki (35).

 

O Rafale Trzaskowskim najczęściej pisały: Gazeta Wyborcza (42 publikacji), Gazeta Polska (33), Super Express (32), Dziennik Bałtycki (30) oraz Nasz Dziennik (28).

 

 

TELEWIZJA

 

Stacje telewizyjne wyemitowały łącznie 479 godzin materiałów, w których pojawia się wzmianka o Andrzeju Dudzie w kontekście wyborów o dotarciu ponad 605 mln kontaktów i o wartości AVE ponad 131 mln złotych. Z kolei 447 godzin materiałów z dotarciem 552 mln (AVE: 124 mln złotych) dotyczyło Rafała Trzaskowskiego. Powyższe wyniki to efekt 3 743 publikacji telewizyjnych dotyczących obecnego Prezydenta i 3 522 publikacji na temat jego kontrkandydata. Różnica w dotarciu z przekazem mediowym kandydatów wynosi ponad 52,9 mln potencjalnych kontaktów, natomiast wartość reklamowa różni się o 7 mln złotych.

 

 

5 najaktywniejszych stacji telewizyjnych

 

O Andrzeju Dudzie najczęściej mówiono na antenie następujących stacji telewizyjnych: TVN 24 (578 materiałów), TVP Info (529), TVN 24 Biznes i Świat (416), Polsat News (371) oraz Polsat News 2 (172).

 

O Rafale Trzaskowskim najczęściej mówiono na antenie: TVN 24 (558), TVP Info (497), Polsat News (378), TVN 24 Biznes i Świat (369) oraz Polsat News 2 (162).

 

 

RADIO

 

Różnicę w liczbie publikacji o kontrkandydatach można zaobserwować także w przekazach radiowych. Łączny czas antenowy poświęcony obecnemu Prezydentowi wyniósł 182 godziny, co przełożyło się na poziom dotarcia powyżej 506 mln kontaktów i ekwiwalent reklamowy (AVE) w wysokości 41 mln złotych. Czas radiowy Rafała Trzaskowskiego za ten sam okres to 173 godziny z dotarciem 453 mln kontaktów i wynikiem AVE 39 mln złotych. Różnica w dotarciu z przekazem mediowym kandydatów wynosi ponad 53 mln potencjalnych kontaktów, wartość reklamowa natomiast różni się na poziomie 1,1 mln złotych.

 

 

5 najaktywniejszych stacji radiowych

 

O Andrzeju Dudzie najczęściej mówiono na antenie stacji radiowych: Radio TOK FM (272 materiały), Polskie Radio 24 (255), Program 1 Polskiego Radia (254), Radio ZET (111) i Radio RMF FM (110).

 

O programie wyborczym Rafała Trzaskowskiego najczęściej mówiono na antenie: Polskiego Radio 24 (280), Program I Polskiego Radia (268), Radio TOK FM (250), Program 3 Polskiego Radia (123) oraz Radio ZET (95).

 

 

Dotarcie informuje o liczbie potencjalnych kontaktów z przekazem mediowym, a więc o jego szacunkowym zasięgu.

 

Do pobrania:

 

 


 

Korzystanie z danych zebranych przez Instytut Monitorowania Mediów, w tym wykorzystanie wykresu graficznego i publikacja materiału dopuszczalne jest pod warunkiem następującego oznaczenia źródła:

 

  • W przypadku mediów elektronicznych – poprzez umieszczenie w artykule aktywnego linku do źródła lub strony głównej (imm.com.pl) oraz umieszczenia pełnej nazwy autora tj. „Instytut Monitorowania Mediów IMM”.
  • W przypadku mediów tradycyjnych – poprzez umieszczenie informacji: „źródło: Instytut Monitorowania Mediów IMM”.

 

 

Kontakt dla mediów:

Sylwia Dobkowska
Kierownik Działu PR & Marketingu
@:  sdobkowska@imm.com.pl
kom.: +48 502 422 574

 

+-
+-
+-
+-

Platforma

Serwis umożliwia przeglądanie i analizę publikacji, które ukazały się w internecie oraz social mediach, prasie, telewizji i radiu. Wynik monitoringu prezentowany jest w intuicyjnej aplikacji, której funkcjonalności skracają czas potrzebny na przeanalizowanie przekazów. Z wykorzystaniem tego narzędzia samodzielnie stworzysz także biuletyny, raporty statystyczne lub wyeksportujesz zestawienia materiałów w wybranych formatach. Sprawdź jak to działa – już dzisiaj zamów bezpłatny test!

Moduł analityczny

Moduł analityczny przedstawia wyniki monitoringu wszystkich mediów w formie interaktywnych wykresów i tabel. Ułatwia wyszukiwanie najbardziej nośnych tematów oraz insightów. W aplikacji zbadasz również efekty komunikacji wybranej marki na tle konkurencji. Wszystkie wykresy i tabele możesz pobierać w kilku formatach, a dane źródłowe eksportować do arkusza xls. Zamów bezpłatny test dowolnego monitoringu mediów i sprawdź możliwości modułu analitycznego!

AMI

Aplikacja AMI udostępnia wynik monitoringu portali i social mediów. Nieograniczona liczba słów kluczowych oraz możliwość samodzielnego tworzenia reguł monitoringu zapewniają odsianie informacji nie związanych z tematem oraz internetowego spamu. Aktualizacja wyników następuje w czasie rzeczywistym, co jest kluczowe w prowadzeniu social listening, ale też w pracy z hejtem i sytuacjami kryzysowymi. Korzystając z AMI otrzymujesz także dostęp do archiwum www od 2007 roku oraz pełną analitykę wyników w module analitycznym. Sprawdź już teraz wszystkie możliwości AMI w bezpłatnym teście!

MediaContact

Baza dziennikarzy MediaContact to aplikacja dla osób prowadzących relacje z mediami. Na podstawie bieżącego monitoringu mediów baza jest stale aktualizowana i uzupełniana o nowe kontakty. To gwarantuje, że wysłana informacja trafi do dziennikarzy aktywnie publikujących artykuły na wybrane tematy. Częścią bazy MediaContact jest Biuro prasowe umożliwiające tworzenie i zarządzanie wysyłką informacji prasowych, a także ich publikację na stronie www. Biuro jest bezpłatne dla wszystkich użytkowników bazy MediaContact. Sprawdź jak to działa w bezpłatnym teście!

Biuro Prasowe

Baza dziennikarzy MediaContact jest przeznaczona dla wszystkich osób prowadzących relacje z mediami. Dane w bazie są codziennie aktualizowane i uzupełniane o nowe kontakty na podstawie monitoringu mediów. To gwarantuje, że wysłana informacja trafi do dziennikarzy aktywnie publikujących artykuły na wybrane tematy. Częścią bazy MediaContact jest Biuro prasowe umożliwiające tworzenie i zarządzanie wysyłką informacji prasowych, a także ich publikację na stronie www. Biuro jest bezpłatne dla wszystkich użytkowników bazy MediaContact. Sprawdź jak to działa w bezpłatnym teście!

Admonit

Admonit to narzędzie do analizy i raportowania wydatków reklamowych w telewizji, radiu i prasie. Jeśli chcesz: przeanalizować wydatki reklamowe firmy/marki oraz jej konkurencji, zweryfikować wykorzystanie w danej branży/firmie poszczególnych kanałów komunikacji, a także w łatwy sposób monitorować rynek reklamy i pojawiające się tam nowe kampanie – bezpłatnie przetestuj Admonit już dzisiaj!

Maksymalny rozmiar pliku: 500kB Dopuszczalne formaty: png, jpg