Kto zastąpi Michała Probierza? Znamy faworyta kibiców na selekcjonera polskiej reprezentacji

12 czerwca Michał Probierz ogłosił swoją decyzję o rezygnacji z funkcji selekcjonera reprezentacji Polski. Eksperci z Instytutu Monitorowania Mediów sprawdzili, kto według komentujących ten temat internautów powinien objąć stanowisko trenera. Jeden z potencjalnych kandydatów zdecydowanie wyróżnia się największym poparciem kibiców.

 

Kibice zadowoleni z rezygnacji Michała Probierza

 

Fani polskiej reprezentacji chłodno odebrali decyzję Michała Probierza o odebraniu Robertowi Lewandowskiemu roli opaski kapitana. Według badania IMM, który przeanalizował treść komentarzy na profilach PZPN “Łączy nas Piłka” od 8 do 9 czerwca, większość komentujących (aż 82%) stanęło w tym konflikcie po stronie Lewandowskiego.

 

Dyskusja kibiców w mediach społecznościowych

 

Teraz specjaliści z Instytutu Monitorowania Mediów zbadali komentarze internautów poruszające kwestię potencjalnych kandydatów, którzy mogliby zastąpić Michała Probierza. Od 12 do 22 czerwca odnotowano 18 tys. komentarzy (Facebook, X, YouTube, TikTok) związanych z tą tematyką. Najczęściej komentowano kandydaturę Adama Nawałki (5572 komentarzy), następnie Jana Urbana z 5562 komentarzami oraz Marka Papszuna z 3370 komentarzami. Na dalszych pozycjach znaleźli się: Maciej Skorża, Jerzy Brzęczek i Jacek Magiera.

 

Maciej Skorża to faworyt na nowego selekcjonera polskiej reprezentacji

 

Odrzucając wpisy informacyjne (zawierające jedynie wzmiankę o danym kandydacie bez wskazania, czy powinien zostać selekcjonerem, czy nie), największym faworytem wśród kibiców jest Maciej Skorża z wynikiem: 92% osób na tak, a tylko 8% na nie. Wielu komentujących okazuje poparcie dla Adama Nawałki: 84% na tak, 16% na nie. Najmniejszą sympatią fani darzą: Jacka Magiera (86% na nie) oraz Jerzego Brzęczka (85% na nie).

 

Maciej Skorża, o którym początkowo mówiono mniej niż o czterech innych kandydatach wymienionych przez Cezarego Kuleszę tuż po rezygnacji Michała Probierza, ostatnio jest częściej przywoływany przez komentujących – zauważa Tomasz Lubieniecki, Kierownik Działu Raportów Medialnych w Instytucie Monitorowania Mediów Wpływ na to miał wyjazd Cezarego Kuleszy na Klubowe Mistrzostwa Świata, na których gra japoński klub obecnie prowadzony przez Skorżę oraz słowa sekretarza generalnego federacji Łukasza Wachowskiego, który w rozmowie z WP Sportowe Fakty przyznał, że Skorża jest obecnie numerem jeden wśród kandydatów dodaje ekspert z IMM.

 

Internauci podkreślają, że Skorża to trener z największymi sukcesami w polskiej lidze w XXI wieku, ma doświadczenie w pracy zagranicznej, jak również w reprezentacji Polski jako asystent. Szczególnie mocno wybija się poparcie kibiców Lecha Poznań, który był ostatnim klubem prowadzonym przez trenera Skorżę do tej pory w Polsce, a z którym sięgnął po mistrzostwo.

 

Jak duży głód sukcesów reprezentacji oraz jak duży sentyment mają polscy kibice, widać po kandydaturze Adama Nawałki. Duża część komentujących, przywołując osiągnięcie reprezentacji z Euro 2016, uważa, że tylko trener Nawałka może unieść ciężar funkcji selekcjonera. Sentyment ten podbiło również wydarzenia w Chorzowie na Superauto.pl Stadionie Śląskim, gdzie odbył się event pod nazwą Ronaldinho Show, podczas którego Adam Nawałka poprowadził w meczu gwiazd reprezentację Polski przeciwko Brazylii – dodaje Tomasz Lubieniecki z IMM.

 

Kadra potrzebuje eksperta z zagranicy?

 

W 9% komentarzy internautów pojawiał się temat trenera zagranicznego. Są to zarówno kandydaci, którzy byli obecni medialni w ostatnich dniach (Miroslav Klose, Gareth Southgate, Nenad Bjelica, Paulo Bento), kandydatury ironiczne, jak Pep Guardiola, czy Jose Mourinho, jak i po prostu ogólne wskazanie, że to powinien być trener zagraniczny. W porównaniu z poprzednimi wyborami, komentujący zdecydowanie rzadziej pisali o selekcjonerze zagranicznym. Wynika to z tego, że wg wypowiedzi płynących z PZPN, żadna kandydatura selekcjonera innego niż z Polski nie jest brana na poważnie pod uwagę.

 

Metodologia

Analiza Instytutu Monitorowania Mediów, przeprowadzona w okresie 12-22 czerwca 2025 roku, obejmowała komentarze w mediach społecznościowych (Facebook, X, YouTube, TikTok), które zawierały wspomnienie przynajmniej jednego kandydata na funkcję selekcjonera polskiej reprezentacji.  

 

Instytut Monitorowania Mediów wyraża zgodę na pełną lub częściową publikację materiałów pod warunkiem podania źródła (pełna nazwa: Instytut Monitorowania Mediów). W przypadku wykorzystania grafik należy wskazać źródło (nazwę Instytut Monitorowania Mediów lub logotyp) przy każdym wykresie.

 

Kontakt dla mediów:

Joanna Rafał
Dział Komunikacji Marketingowej
@: jrafal@imm.com.pl
Tel. +48 722 036 565

+-
+-
+-
+-

Platforma

Serwis umożliwia przeglądanie i analizę publikacji, które ukazały się w internecie oraz social mediach, prasie, telewizji i radiu. Wynik monitoringu prezentowany jest w intuicyjnej aplikacji, której funkcjonalności skracają czas potrzebny na przeanalizowanie przekazów. Z wykorzystaniem tego narzędzia samodzielnie stworzysz także biuletyny, raporty statystyczne lub wyeksportujesz zestawienia materiałów w wybranych formatach. Sprawdź jak to działa – już dzisiaj zamów bezpłatny test!

Moduł analityczny

Moduł analityczny przedstawia wyniki monitoringu wszystkich mediów w formie interaktywnych wykresów i tabel. Ułatwia wyszukiwanie najbardziej nośnych tematów oraz insightów. W aplikacji zbadasz również efekty komunikacji wybranej marki na tle konkurencji. Wszystkie wykresy i tabele możesz pobierać w kilku formatach, a dane źródłowe eksportować do arkusza xls. Zamów bezpłatny test dowolnego monitoringu mediów i sprawdź możliwości modułu analitycznego!

AMI

Aplikacja AMI udostępnia wynik monitoringu portali i social mediów. Nieograniczona liczba słów kluczowych oraz możliwość samodzielnego tworzenia reguł monitoringu zapewniają odsianie informacji nie związanych z tematem oraz internetowego spamu. Aktualizacja wyników następuje w czasie rzeczywistym, co jest kluczowe w prowadzeniu social listening, ale też w pracy z hejtem i sytuacjami kryzysowymi. Korzystając z AMI otrzymujesz także dostęp do archiwum www od 2007 roku oraz pełną analitykę wyników w module analitycznym. Sprawdź już teraz wszystkie możliwości AMI w bezpłatnym teście!

MediaContact

Baza dziennikarzy MediaContact to aplikacja dla osób prowadzących relacje z mediami. Na podstawie bieżącego monitoringu mediów baza jest stale aktualizowana i uzupełniana o nowe kontakty. To gwarantuje, że wysłana informacja trafi do dziennikarzy aktywnie publikujących artykuły na wybrane tematy. Częścią bazy MediaContact jest Biuro prasowe umożliwiające tworzenie i zarządzanie wysyłką informacji prasowych, a także ich publikację na stronie www. Biuro jest bezpłatne dla wszystkich użytkowników bazy MediaContact. Sprawdź jak to działa w bezpłatnym teście!

Biuro Prasowe

Baza dziennikarzy MediaContact jest przeznaczona dla wszystkich osób prowadzących relacje z mediami. Dane w bazie są codziennie aktualizowane i uzupełniane o nowe kontakty na podstawie monitoringu mediów. To gwarantuje, że wysłana informacja trafi do dziennikarzy aktywnie publikujących artykuły na wybrane tematy. Częścią bazy MediaContact jest Biuro prasowe umożliwiające tworzenie i zarządzanie wysyłką informacji prasowych, a także ich publikację na stronie www. Biuro jest bezpłatne dla wszystkich użytkowników bazy MediaContact. Sprawdź jak to działa w bezpłatnym teście!

Admonit

Admonit to narzędzie do analizy i raportowania wydatków reklamowych w telewizji, radiu i prasie. Jeśli chcesz: przeanalizować wydatki reklamowe firmy/marki oraz jej konkurencji, zweryfikować wykorzystanie w danej branży/firmie poszczególnych kanałów komunikacji, a także w łatwy sposób monitorować rynek reklamy i pojawiające się tam nowe kampanie – bezpłatnie przetestuj Admonit już dzisiaj!

Maksymalny rozmiar pliku: 500kB Dopuszczalne formaty: png, jpg