Wizyta prezydenta Trumpa w internetowych komentarzach

Przyjazd do Polski prezydenta Stanów Zjednoczonych Ameryki to zawsze gorąca medialna okazja, porównywalna do dużych wydarzeń sportowych czy koncertów największych gwiazd muzyki. A przecież o Donaldzie Trumpie pisze się u nas i tak często ze względu na wiele innych okoliczności politycznych i obyczajowych. Jaki więc ślad zostawiły w internecie te dwa wizytowe dni?

Z danych Instytutu Monitorowania Mediów, zebranych w okresie 5-6 lipca z mediów tradycyjnych, internetowych oraz społecznościowych, wynika, że w ciągu dwóch dni w Polsce powstało około 56 tysięcy publikacji na temat Donalda Trumpa. Około 7 tysięcy artykułów, wypowiedzi, komentarzy i postów dotyczyło przemówienia amerykańskiego prezydenta na Placu Krasińskich w Warszawie. Wszystkie te publikacje były tak często powielane i udostępniane, że statystyczny Polak miał szansę zapoznać się z nimi czterokrotnie w ciągu dwóch dni. Jeśli chodzi o źródła internetowe, najwięcej przekazów pochodziło z Twittera, co nie powinno dziwić, ponieważ z tej platformy korzystają w Polsce w głównej mierze politycy oraz dziennikarze. Na drugim miejscu największej liczby publikacji internetowych uplasował się Facebook, natomiast w mediach tradycyjnych niemal połowa to źródła z prasy.

O dużym zainteresowaniu internautów wizytą Trumpa w Polsce świadczy liczba udostepnień publikacji w mediach społecznościowych, która wyniosła ponad 6 milionów. Dalej wśród social mediowych interakcji znajdują się polubienia (niemal 327 tys.) oraz komentarze (28 tys.). Największe zasięgi uzyskiwały posty na telewizyjnych i radiowych profilach na Twitterze oraz Facebooku. Wśród autorów postów, które cieszyły się największym dotarciem, na podium znalazły się TVN24, TVPinfo oraz Radio ZET.

IMM sprawdził także, które dokładnie publikacje w mediach społecznościowych okazały się najbardziej angażujące. Najwięcej interakcji zebrał mem z instagramowej strony „Mnie śmieszy”, aranżujący telefoniczną rozmowę prezydentów z Polski i Ameryki. Na drugim miejscu znalazł się post RMF FM z gifem przedstawiającym przywitanie par prezydenckich z Agatą Kornhauser-Dudą w roli głównej. Na podium załapał się także ze swoim selfie z pl. Krasińskich poseł Adam Andruszkiewicz.

 

 

Więcej na temat wizyty Donalda Trumpa w Polsce można przeczytać na portalu PRoto.