Wigilijne kartki dla Pajacyka – sposób na pomoc

W tym roku, już po raz trzeci, Instytut Monitorowania Mediów zdecydował się wesprzeć przed świętami akcję Polskiej Akcji Humanitarnej „Pajacyk” W tym celu IMM przeprowadził własny projekt o nazwie „Wigilijne kartki dla Pajacyka”. Jest to inicjatywa związana z kartami bożonarodzeniowymi. IMM rezygnuje z wysyłania do klientów tradycyjnych pocztówek i składa im życzenia pocztą elektroniczną. Zaoszczędzone w ten sposób pieniądze są przekazywane na rzecz akcji „Pajacyk”. Dzięki temu firma może w tak ważnym, przedświątecznym okresie wspierać działania prospołeczne.

Dwa lata temu, po złożeniu naszym klientom i partnerom życzeń poprzez pocztę elektroniczną i poinformowaniu ich, że zamiast wysyłać kartki drogą tradycyjną wspieramy akcję PAH, otrzymaliśmy wiele informacji zwrotnych. Nasza inicjatywa bardzo się spodobała, szczególnie PR-owcom – komentuje projekt Paweł Sanowski, Dyrektor Zarządzający Instytutu Monitorowania Mediów. – W mojej opinii wysyłanie setek lub tysięcy kartek utraciło pierwotny sens przesyłania prawdziwych życzeń i stało się elementem marketingu. Warto zadbać o to, by nie było to działanie rutynowe i mogło przynieść korzyści potrzebującym.

Zdaniem twórców projektu „Wigilijne kartki dla Pajacyka” akcja jest idealnym rozwiązaniem dla firm, które chcą wspierać akcje charytatywne, lecz mają w tym zakresie ograniczony budżet. IMM zachęca innych przedsiębiorców do podejmowania podobnych działań. Mamy nadzieję, że nasza akcja znajdzie wielu naśladowców.

Akcja „Pajacyk” – to program dożywiania dzieci w szkołach i świetlicach prowadzony od 1998 r. przez Polską Akcję Humanitarną. Na terenach o wysokim stopniu bezrobocia liczne rodziny pozostają bez środków do życia. Rządowe i gminne działania, z powodu niewystarczającego budżetu i sztywnych kryteriów, pozostawiają wiele dzieci bez pomocy. Fundacja stara się, w miarę swoich możliwości, zapełnić tę lukę, poprawić sytuację bytową dzieci, ich warunki życia i nauki. Pomoc polega na finansowaniu obiadów dla dzieci, które nie są objęte pomocą gmin. Często dzięki dożywianiu dzieci regularniej chodzą do szkoły, co poprawia ich wyniki w nauce. W ciągu 7 lat prowadzenia programu Fundacja zapewniła prawie 30 tys. dzieci przeszło 3 900 tys. posiłków. (źródło: www.pah.org.pl).